توصیف هنرمندان از عیادتی که دیروز از رهبر انقلاب داشتند

فرج ا.. سلحشور گفت: آقا به من فرمودند که به هنگام بیماری اخیرم برایم دعا کردند. آقا از بیماری بندۀ کمترین اطلاع داشتند و برایم دعا کرده بودند. آگاهی از این امر بالاترین سعادت برایم بود.

توصیف هنرمندان از عیادتی که دیروز از رهبر انقلاب داشتند
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از جهان، از جمله هنرمندان و ورزشکارانی که در این دیدار حضور داشتند می‌توان به نام‌هایی چون؛ ناصر فیض، مهدی قزلی، فاضل نظری، رضا امیرخانی، بهداد سلیمی، مسعود ده نمکی، مجید مجیدی، کمال تبریزی، ابراهیم حاتمی کیا، فرج الله سلحشور، جمال شورجه، حجت الاسلام محمد زمانی، حسین رضازاده، علی پروین، نرگس آبیار، حجت الاسلام زائری، افشین علا، سامان مقدم، جواد عزتی، داریوش ارجمند، جعفر دهقان، ابوالقاسم طالبی، میثم مطیعی، حمید داودآبادی، شهریار بحرانی، محمدرضا ورزی، حجت‌الاسلام پناهیان، مرتضی امیری اسفندقه،فرهاد قائمیان، مهران رجبی، محمدحسین لطیفی، جواد رضویان و الهام چرخنده اشاره کرد.

زمانی: هر آدمی در آن لحظه اگر رهبر انقلاب را می‌دید، منقلب می‌شد

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدجواد زمانی از شعرای انقلاب اسلامی با اشاره به عیادت جمعی از شعرا و اهالی فرهنگ از رهبر معظم انقلاب گفت: دیدار دیروز دیدار پرشوری بود. البته هر آدمی در آن لحظه اگر رهبر انقلاب را می‌دید، منقلب می‌شد. این را من در چهره همه می‌دیدم. چون همه ما در طول سال‌های گذشته بر انقلاب اسلامی، عادت داشتیم ایشان را در قامتی ایستاده ببینیم.

او ادامه داد: رهبر انقلاب با وجود اینکه در بستر بودنند، بسیار باروحیه، شاداب و پر نشاط بودند. با دوستان صحبت و حتی شوخی می‌کردند و همین شور و نشاط موجود در ایشان بود که امیدبخش بود.

زمانی گفت: ما همیشه شنیده‌ایم که وقتی به عیادت بیمار می‌روی باید به او روحیه بدهی اما در این دیدار برعکس اتفاق افتاد و انگار همه آمده بودند تا امید بگیرند.

این شاعر گفت: حس من این بود که در این عصر جمعه همه آمدند و با دیدن سیمای رهبر انقلاب، از امام زمان (عج) عیدی گرفتند.

سلیمی: از آقا خواستم برای کاروان ایران دعا کنند

قهرمان سنگین وزن جهان می گوید تمام تلاشش را می کند تا بتواند انتظارات مردم را برآورده کند.

بهداد سلیمی که به همراه علی پروین به عیادت مقام معظم رهبری رفته بود درباره این ملاقات می گوید:«بله،روز گذشته خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم.هم از ایشان عیادت کردیم و هم به آقا گفتم که در آستانه بازی های آسیایی اینچئون برای کاروان ایران دعا کنند.»

او این را گفت و ادامه داد:«خدا را شکر حال آقا خوب است و من هم به عنوان نماینده ورزشکاران از ایشان خواستم که برایمان دعا کنند.»

سوال رهبر انقلاب درباره سریال سلحشور

کارگردان مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر(ع)» گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم، ایشان پیگیر سریال حضرت موسی(ع) بودند.

«فرج الله سلحشور» درباره عیادت هنرمندان و ورزشکاران از مقام معظم رهبری گفت: توفیقی نصیبمان شد که بتوانیم به عیادت رهبری برویم. ما که وارد اتاق شدیم، حضرت اقا استراحت می‌کردند و یکسری هنرمند هم آنجا بودند. وقتی خدمتشان رسیدیم، برایشان دعا کردیم که هرچه زودتر خداوند به ایشان شفای عاجل بدهد.

وی ادامه داد: در صحبتی که با رهبری داشتم، ایشان از کسالت من با خبر هستند و به من گفتند که چندین بار سر نماز و همچنین در حرم امام رضا(ع) برایم دعا کرده‌اند که برای من دلگرمی بزرگی بود.

سلحشور تصریح کرد: همچنین ایشان از من پیگیری کردند که ساخت سریال حضرت موسی(ع) به کجا رسید و من هم اعلام کردم که متن به طور کامل به پایان رسیده و فیلمنامه خوبی از آب درآمده است. ایشان هم ابراز امیدواری کردند که انشاءالله در ساخت هم خوب باشد.

وی گفت: الحمدلله رهبری سرحال و قبراق بودند و با دوستان شوخی می‌کردند و نکات طنزی را هم گاهی بیان می کردند. مثلا ایشان به جعفر دهقان گفتند که چرا انقدر کم کار می‌کنید و همچنین بیشتر دوستان را به اسم کوچک می‌شناختند. این عیادت توفیقی بود که نصیب ما شد و امیدوارم همه کسانی که دوست دارند ایشان را از نزدیک ببینند، به زودی رهبری را در لباس عافیت ملاقات کنند.

طالبی: حضرت آقا تمامی ما را به اسم می شناختند

ابوالقاسم طالبی کارگردان سینمای ایران یکی از چهره هایی است که خدمت مقام معظم رهبری رسیده و از نزدیک با ایشان دیدار کرده است. وی در باره این دیدار گفت: حضرت آقا همانند یک قرص ماه بودند و با صلابت و اقتدار می‌درخشیدند.

وی ادامه داد: یکی از نکته های جالب برای همه ما این بود که ایشان تمامی ما را به اسم می شناختند و با هر کدام از ما حال و احوال کردند و عنایت ایشان شامل حال ما شد. زمانی که رهبر انقلاب جعفر دهقان را دیدند، فرمودند که او در سریال «اصحاب کهف» بازی کرده است. طالبی درباره حال عمومی مقام معظم رهبری عنوان کرد: ایشان در تمام طول این دیدار سرشار از انرژی بودند و با ما می گفتند و می خندیدند. آقا سلامت بودند و مثل همیشه با مهربانی سخن گفتند.

رجبی: ایشان خیلی بشاش بودند

مهران رجبی سینماگر دیگری بود که در این مراسم حضور داشت. او درباره جزییات این دیدار گفت: عصر روز گذشته ۲۱ شهریور با تعدادی از هنرمندان خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و از آخرین وضعیت حال ایشان با خبر شدیم.

رجبی ادامه داد: این توفیق برای من و تعدادی از هنرمندان میسر شد که ایشان را از نزدیک ببینیم و من برای اولین بار بود که توانستم روی ماه مقام معظم رهبری را ببینم و صورت ایشان را ببوسم. در این دیدار سلامتی هرچه زودتر ایشان را از خداوند متعال خواستار شدم.

بازیگر سریال «دردسرهای عظیم» درباره حال عمومی مقام معظم رهبری گفت: شکر خدا حال ایشان بهتر شده است و روز گذشته ایشان خیلی بشاش بودند و مثل همیشه با خوش‌رویی با کسانی که به دیدارشان رفتند، برخورد کردند و با تعدادی از هنرمندان حاضر در این جلسه سخن گفتند.

مهران رجبی درباره این مساله که ایده دیدار با رهبری از کجا شکل گرفت، تصریح کرد: صبح روز گذشته مهران مهام با من تماس گرفت و گفت می خواهیم چنین اقدامی را انجام دهیم و من هم با اشتیاق به این جمع پیوستم.

قاسمی: شکر پروردگار حال ایشان رو به بهبودی است

محمد قاسمی تهیه کننده فیلم «شیار ۱۴۳ » یکی دیگر از سینماگرانی بوده است که روز گذشته به دیدار رهبر انقلاب رفته است. وی نیز درباره جزییات دیدار با رهبر انقلاب گفت: شکر پروردگار، حال ایشان رو به بهبودی است و ما از دیدار با ایشان بسیار استفاده کردیم.

ده نمکی درباره کتاب «فرهنگ اسارت» توضیحاتی را خدمت رهبر انقلاب ارائه داد

مسعود ده نمکی کارگردان سینما درباره عیادت اهالی فرهنگ و ادب از مقام معظم رهبری گفت: روز گذشته من به همراه جمعی از هنرمندان، نویسندگان و ورزشکاران به عیادت مقام معظم رهبری رفتیم و فرصت ایجاد شده به محفلی صمیمی برای بیان نوع فعالیت های اهالی فرهنگ و ادب و ارائه توضیحاتی به مقام معظم رهبری تبدیل شد و از توصیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری به بهترین شکل بهره بردند.

وی افزود: علاوه بر توضیح درباره آخرین فعالیت های سینمایی خود به مقام معظم رهبری، درباره «فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان» نیز صحبت کردیم و مقام معظم رهبری درباره این فرهنگ‌نامه سئوالاتی را پرسیدند و قرار شد این کتاب چند جلدی را به زودی به محضر ایشان برسانم.

کارگردان فیلم «اخراجی ها» عنوان کرد: در پایان هم جمع عیادت‌کنندگان برای سلامتی رهبر بزرگوار انقلاب دعا کردند.

این کارگردان سینما و تلویزیون که قرار است تازه ترین مجموعه تلویزیونی او «معراجی ها» از امشب از شبکه اول سیما پخش شود، در پایان صحبت‌هایش گفت: مردم با وجود اینکه می دانستند نسخه تلویزیونی «معراجی ها» پخش خواهد شد ولی باز هم به تماشای نسخه سینمایی آن در سینماها رفتند ولی من اطمینان می‌دهم در نسخه سریالی «معراجی ها» با مضامین جدیدی مواجه خواهید شد.

سلطانی: رهبر انقلاب توصیه کردند کم کار نباشیم

جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون یکی دیگر از چهره های هنری است که به عیادت مقام معظم رهبری رفته و از نزدیک جویای احوال ایشان شده است. وی در باره جزییات این دیدار گفت: روز گذشته ۲۱ شهریور زمانی که به خدمت رهبر انقلاب رسیدیم، مقام معظم رهبری با روی خوش از ما استقبال کردند و بسیار شاداب و سلامت بودند.

وی ادامه داد: ایشان هنرمندان حاضر در این جلسه را به اسم می‌شناختند و سفارش می‌کردند که در شاخه های هنری فعالیت کنید و کم کار نباشید و اگر کاری می‌خواهیم انجام دهیم برای رضای خدا باشد.

جهانبخش سلطانی درباره حال عمومی رهبر انقلاب عنوان کرد: ایشان حالشان خوب است. من این افتخار را داشته ام که تا کنون ۱۳ بار به خدمت ایشان رسیده و از نزدیک با رهبر انقلاب دیدار کرده‌ام. بازیگر سریال «یوسف پیامبر» یادآور شد: فرج الله سلحشور بانی خیر بود و باعث شد که ما روز گذشته به خدمت مقام معظم رهبری برسیم و از نزدیک جویای وضعیت حضرت آیت الله خامنه ای شویم.

وی در پایان گفت: امیدوارم که هرچه زودتر ایشان لباس عافیت بر تن کنند و با کلام پر نفوذ خود در میدان عشق وارد شوند و ما زیر سایه ایشان باشیم. ابراهیم حاتمی کیا، کمال تبریزی، مجید مجیدی، ابوالقاسم طالبی، داریوش ارجمند، جهانبحش سلطانی، محمدرضا ورزی و … از جمله افرادی بودند که به نمایندگی از طیف سینماگران ایران به عیادت رهبر انقلاب رفتند.

چرخنده: روزی خودم را تا آخر عمر گرفتم

“الهام چرخنده” بازیگر سینما و تلویزیون نیز که همراه هنرمندان از حضرت آیت الله خامنه ای عیادت کرده است گفت: خدا را شاکرم که توفیق زیارت ایشان را نصیب من کرد. من با دیدن ایشان روزی خودم را تا آخر عمر گرفتم.

وی در ادامه افزود: با نگاه و عنایت حضرت زهرا(س) هم حال روحی و هم حال جسمی ایشان خوب بود. من از زمانی که حجاب چادر را انتخاب کردم، آرزو داشتم آیت الله خامنه ای را ببینم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: من پس از چادری‌شدن در حرم حضرت معصومه(س) دو انگشتر هدیه گرفتم. یکی از این دو انگشتر مردانه بود که از سوی حرم حضرت سیدالشهداء(ع) به من اهدا شد و من هم، روز گذشته این انگشتر را به نیت شفا و به نیت اینکه سایه ایشان روی سر ما باشد، با تمام وجود به رهبر انقلاب تقدیم کردم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه