کار اندیش: باید اعتبارات را بیشتر به شهرستان ها و استانها سوق دهیم/ نجفی: پروژه تالار مرکزی رشت و مجتمع های فرهنگی آستارا و لاهیجان نیمه تمام است

استاندار گیلان در دیدار با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تکمیل پروژه های نیمه تمام مهم استان خواستار شد.

کار اندیش: باید اعتبارات را بیشتر به شهرستان ها و استانها سوق دهیم/ نجفی: پروژه تالار مرکزی رشت و مجتمع های فرهنگی آستارا و لاهیجان نیمه تمام است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با استاندار گیلان گفت : بودجه فرهنگی و هنری در سبد کالای خانوارها کمتر در نظر گرفته می شود که باتوجه به هزینه های بالای فرهنگی ،دولت از این بخش حمایت بیشتری خواهد کرد.

علی اصغر کار اندیش گفت : مصمم هستیم تا اعتبارات خود را بیشتر به شهرستان ها و استانها سوق دهیم و اعتباراتی که برای این امر برای سال آینده شکل گرفته۷۰ تا ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش می یابد .

وی از توجه و حمایت های استاندار گیلان از بخش فرهنگ وهنر استان نیز تشکر و قدر دانی کرد.

دکتر محمد علی نجفی در این نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را فردی توانمند دانست و افزود : با حضور دکتر جنتی در وزارت ارشاد انتظار ما در استان در بخش توسعه فرهنگی بیش از گذشته است .

استاندار گیلان تصریح کرد : درسالی که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد وفرهنگ مزین گردید و با نگاه عالمانه ای که رئیس محترم جمهور به این امر دارند امیدواریم شاهد تحولی شگرف در حوزه فرهنگ و هنر باشیم .

 

 

وی مقوله فرهنگ را از مطالبات جدی مردم گیلان دانست و افزود : مردمان گیلان مردمانی فرهیخته و با فرهنگ غنی می باشند که توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی و نگاه عالمانه ای به این بخش دارند .

دکتر نجفی خواستار توجه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پروزه های نیمه تمام استان شد و افزود : پروژه تالار مرکزی رشت و مجتمع های فرهنگی و هنری آستارا و لاهیجان از مهم ترین این پروژه ها هستند.

وی با ابراز رضایت از عملکرد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت : با حضور مدیرکل جدید نشاطی در این بخش ایجاد شد و در بخش رسانه ای نیز فضای آرام و مثبتی شکل گرفته و وحدت و همدلی خوبی ایجاد شده است .

 

 

گفتنی است در پایان این نشست حکم استاندار گیلان به عنوان نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان که به امضای دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده توسط معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا شد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه