هشت دی گزارش می دهد:

مردم، مسئولین و کادر درمانی سه ضلع مبارزه با ویروس منحوس/ اقدامات مناسب نیروهای مسلح در مقابله با کرونا/ کارگران را دریابید!

حدود سه هفته پیش یکی از مقامات وزارت بهداشت به برنامه گفتگوی ویژه خبری آمده و صریحا اذعان کرد که ویروس کرونا حتما به ایران خواهد آمد و راهی برای جلوگیری از ورود این ویروس به داخل ایران وجود ندارد، اما با توجه به این پیش بینی چرا مسئولان وزارت بهداشت اقدامات لازم را انجام ندادند؟

مردم، مسئولین و کادر درمانی سه ضلع مبارزه با ویروس منحوس/ اقدامات مناسب نیروهای مسلح در مقابله با کرونا/ کارگران را دریابید!

به گزارش ۸دی، همان طور که می دانید و می دانیم کرونا، کشور را به وضعیت خاصی برده، وضعیتی که اگر کنترل نشود می تواند به صورت بحران تا مدتی کشور را درگیر کند، با منشأ بیماری و این که سلاح بیولوژیک بوده یا که نه کاری نداریم، با اینکه منشا آن آمریکا برای ضربه زدن به اقتصاد چین بوده کاری نداریم، زیرا این موضوع هنوز اثبات نشده و در حد یک گمانه زنی باقی مانده است، اما چیزی که بسیار مهم است این بوده که چطور می توان این ویروس را کنترل کرد؟!

چرا مسئولین پیش بینی های درست را انجام ندادند؟

حدود سه هفته پیش یکی از مقامات وزارت بهداشت به برنامه گفتگوی ویژه خبری آمده و صریحا اذعان کرد که ویروس کرونا حتما به ایران خواهد آمد و راهی برای جلوگیری از ورود این ویروس به داخل ایران وجود ندارد، اما با توجه به این پیش بینی چرا مسئولان وزارت بهداشت اقدامات لازم را انجام ندادند؟، چرا با در اختیار گرفتن شبکه توزیع ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دستکش های لاتکس و نایلونی وضعیت را به درستی مدیریت نکردند تا امروز یک عده به راحتی ماسک ها را انبار کرده و مردم در مضیقه باشند؟، این توقع زیادی از مسئولین محترم کشوری و استانی نبوده و اولین الزامات یک مدیریت است.

سازمان پدافند غیرعامل کجاست؟

یکی از موضوعاتی که در این باره بسیار مطرح است بحث جنگ بیولوژیک است که برای جنگ با تمام دنیا برای بهره وری بیشتر برای اقتصاد یک یا چند ابر قدرت مطرح شده است، اما در این باره باید مسئولان سازمان پدافند غیرعامل از قبل بررسی ها را انجام داده و راه حل های مناسبی را ارائه می دادند و در رأس مبارزه با این ویروس برنامه ریزی و فعالیت می کردند، اما متأسفانه این سازمان در بحث کرونا عملکرد قابل دفاعی از خود ارائه نداده و نتوانسته باری از دوش کشور بردارد.

وزارت بهداشت؛ عملکردی ضعیف در ابتدا و متوسط تا به این لحظه

وزارت بهداشت نیز از ابتدا برنامه ریزی مناسبی نداشته ولی در این هفته اقدامات مناسبی را انجام داده و به خط کردن تمام پرسنل درمانی اقدام مناسبی را انجام داده است. اما اقدامات وزارت بهداشت هنوز به نتیجه کامل نرسیده و تهیه مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده بسیار سخت شده است. متاسفانه هاز روزهای اول شیوع این ویروس پیام های بسیاری از پرستاران و کادر درمان بیمارستان های استان داشته ایم که از اقلام محافظتی و بهداشتی مناسب برای محافظت از خود برخوردار نبوده و مانند سربازان بی اسلحه به جنگ ویروس منحوس رفته اند.

اما این روزها شاهد لحظات ناب ایثار و فداکاری پرستاران و کادر درمان بیمارستان ها برای حفظ جان مردم در مقابله با ویروس کرونا هستیم، موضوعی که به هیچ وجه نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد.

اقدام مناسب نیروهای مسلح در بحث کرونا

اما در این میان باید از اقدام قابل تقدیر سپاه و ارتش برای ضدعفونی کردن استان و در سراسر کشور نام برد و از ضدعفونی کردن خیابان ها و معابر شهری در سراسر استان گرفته تا حضور و خدمت رسانی نیروهای بسیجی و سپاهی در بیمارستان ها و فعالیت شبانه روزی گروه های جهادی برای تولید و توزیع ماسک و دستکش، سپاه به صورت جدی به میدان آمده و حتی برای توزیع مواد ضدعفونی کننده، مسئولان استانی و بهداشتی گیلان را یاری می کند.

مردم ویروس را جدی تر بگیرند

اما یکی از اضلاع مبارزه با کرونا مردم هستند که باید به صورت جدی با پیشگیری از مبتلا شدن به این ویروس پرداخته و اقدامات لازم را انجام دهند، متأسفانه می توان گفت مردم هنوز این ویروس را به رسمیت نشناخته و گاهی با عبور و مرور عادی در خیابان آن را جدی نمی گیرند، مردم باید حتی الامکان در اماکن عمومی تردد نکنند تا این ویروس از گیلان ریشه کن شود، شهروندان عزیز حتی باید در خریدان نان نیز احتیاط کرده و قبل از داغ کردن مجدد نان را مصرف نکنند.

کارگران را دریابید

یکی از معضلات این روزهای مردم، مسائل مالی و معیشتی است. کارگران روزمزد، دستفروش ها، کسبه ها و مغازه داران و افرادی که کارمند نیستند و حقوق ثابتی ندارند در این روزها با چالش بزرگی مواجه هستند و دولت باید با پرداخت تسهیلاتی به فکر آنان باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه