سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و متخصص اپیدمیولوژی در گفتگو با ۸دی:

رعب و وحشت باعث شده مردم کمتر به اصل داستان یعنی همان پیشگیری توجه کنند/ تست کرونا برای همه مراجعه کنندگان انجام نمی شود

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: رعب و وحشت از ویروس کورنا باعث شده مردم کمتر به اصل داستان توجه کنند که همان پیشگیری مؤثر است.

رعب و وحشت باعث شده مردم کمتر به اصل داستان یعنی همان پیشگیری توجه کنند/ تست کرونا برای همه مراجعه کنندگان انجام نمی شود

 محمدرضا نقی پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و متخصص اپیدمیولوژی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه رعب و وحشت از ویروس کورنا به مردم و جامعه لطمه می زند، اظهار کرد: شستن دست ها و عدم تماس دست با صورت و بینی از راه های مهم عدم ابتلا به کورنا است و نباید از کنار این موارد بی خیال عبور کنیم.

وی افزود: باید بحث ویروس کورنا را جدی بگیریم، اما خیلی معقول و منطقی باید با این موضوع کنار آمد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: رعب و وحشت از ویروس کورنا باعث شده مردم کمتر به اصل داستان توجه کنند که همان پیشگیری مؤثر است.

متخصص اپیدمیولوژی با اشاره به اینکه مردم دست هایشان را مرتب بشویند، اضافه کرد: زدن ماسک برای افراد سالم لازم نیست ولی بیماران ماسک بزنند که کمتر با عطسه و سرفه محیط را آلوده کنند.

وی با اشاره به جنبه روانی بیماری کرونا، گفت: تست برای همه مراجعه کنندگان انجام نمی شود زمانی که شک بالینی داشته باشیم، تست می گیریم و اکنون کسانی که مشکوک به کرونا هستند در بیمارستان بستری اند.

 

جوابگوی خواسته های منطقی پرستاران هستیم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پاسخ به سؤال خبرنگار هشت دی مبنی بر اعلام نارضایتی برخی از رزیدنت ها و پرستارهای بیمارستان رازی رشت، اظهار کرد: این افراد یک سری خواسته هایی داشتند و با نماینده معاون وزیر هم جلسه داشتند؛ برخی خواسته ها که منطقی بوده جامه عمل پوشانده می شود، ولی بعضی خواسته هایشان، خواسته ای نیست که نخواهند بابت آن به مردم خدمات ارائه دهند.

وی افزود: به طور کلی می توان گفت برخی خواسته هایشان، خواسته هایی نیست که از نظر ما علمی باشد.

نقی پور با بیان اینکه کادر درمانی که با بیماران تماس دارند از تجهیزات لازم به تناسب نوع ارتباط با بیمار برخوردارند، گفت: به عنوان مثال ماسک فیلتردار برای همه کادر پزشکی و پرستاری که لازم نیست، این نوع ماسک ها برای پزشکانی که در بخش عفونی کنار مریض حضور می یابند، در نظرگرفته شده است.

متخصص اپیدمیولوژی در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما که آیا کمبودهایشان به زودی رفع می گردد، گفت: یک بخشش کمبود است و یک بخشش هم کمبود نیست بیشتر از آنچه که باید وسایل محافظتی می خواهند که مقدور نیست.

۹ نفر دیگر در گیلان به ویروس کرونا مبتلا شده اند

به گزارش ۸دی، ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در نشست خبری اعلام کرده بود تست کرونای ۷۰ گیلانی به تهران ارسال شده است و تاکنون ۲گیلانی براثر این ویروس فوت شده و ۲ نفردیگر بهبود یافته اند.

همچنین وزارت بهداشت امروز اعلام کرد ۹ نفر دیگر در گیلان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه