رفع بحران آب در گیلان در گرو تکمیل پروژه های سدسازی

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به خشکسالی به وجود آمده در استان گیلان گفت: بی شک با اتمام هرچه سریعتر پروژه های سد سازی استان گیلان، مشکل کمبود آب شرب و آب کشاورزی این استان حل خواهد شد.

رفع بحران آب در گیلان در گرو تکمیل پروژه های سدسازی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خانه ملت، ایرج ندیمی با اشاره به مشکلات کمبود آب در استان گیلان، گفت: با توجه به اینکه استان گیلان جزء مناطق توریستی کشور محسوب می شود به همین جهت علاوه بر تأمین آب آ‌شامیدنی مورد نیاز خود باید با پیش بینی منابع آب مازاد پاسخگوی آب شرب مسافران هم باشد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: به علت کاهش بارندگی در سال های اخیر، عدم ذخیره آب در پشت سدها و اجرای طرح های آبخیزداری متاسفانه منبع آب استان گیلان به یک سوم حد معمول رسیده که این مهم باعث ناراحتی مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم،اظهار داشت: کمک گرفتن از منابع آب استان های کردستان و آذربایجان برای تامین بخشی از منابع آبی استان گیلان باعث ایجاد چالش در این استان شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ، برداشت غیر کارشناسانه آب از سد های گیلان را یکی از علل بحران کم آبی دانست و بیان کرد: متاسفانه به علت تأمین آب کشاورزی ازطریق برداشت آب از سد ها درحال حاضر آب آشامیدنی استان گیلان قطع شده است.

وی همچنین افزود: سد منجیل در استان گیلان تنها می تواند آب رسانی به بخش غربی این استان را انجام دهد به همین جهت آب رسانی به سایر بخش ها نیازمند به تکمیل پروژه های نیمه تمام سدسازی در این استان است و امید است با اتمام این پروژه شاهد بحران های کمتری باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان این که اتمام پروژه سد های استان راهکاری موثر در غلبه بر مشکلات تولید، انتقال و جمع آوری آب است، گفت: فرهنگ سازی های انجام شده جهت صرفه جویی در مصرف آب بسیار اثربخش است اما این مهم زمانی محقق می شود که ابتدا آب مورد نیاز مردم را تامین کرده سپس تقاضای صرفه جویی کنیم.

وی با تشریح این که تاکنون پروژه آب رسانی در بسیاری از روستاهای این استان اجرا نشده است، گفت : تقاضای اقدام برای تکمیل پروژه های سد سازی نیمه تمام و در حال اجرا را دارم تا شاید بتوانیم بر مشکلات جمع آوری آب در این استان فائق آییم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه