دفاع مقدس یک انسجام ملی است که همه ملت ایران در آن سهیم هستند

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه حکومت هایی که نتوانستند به آرمان های خود دست یابند یک دلیلش آن بود که نتوانستند سرمایه اجتماعی خود را حفظ کنند گفت: دفاع مقدس یک انسجام ملی است که همه ملت ایران در آن سهیم هستند.

دفاع مقدس یک انسجام ملی است که همه ملت ایران در آن سهیم هستند

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز، محمد احمدی پور در جلسه بزرگداشت دفاع مقدس در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری دلیل اهمیت دفاع مقدس را حضور تمامی اقشار جامعه در آفرینش آن دانست و افزود: دفاع مقدس یک سرمایه اجتماعی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه حکومت هایی که نتوانستند به آرمان های خود دست یابند یک دلیلش آن بود که نتوانستند سرمایه اجتماعی خود را حفظ کنند گفت: دفاع مقدس یک انسجام ملی است که همه ملت ایران در آن سهیم هستند.

احمدی پور با اشاره به اینکه از منظر امنیت ملی توجه به دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است گفت:با توجه به نا امنی هایی که در منطقه و کشورهای همسایه دیده می شود حفظ و حراست ازسرمایه اجتماعی دفاع مقدس نمود بیشتری می یابد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه اوبا ما در صحبت های اخیر خود در آخرین جمله خود از آشوب های منطقه به ویژه آشوب عراق به عنوان آشوب سازنده یاد کرد خاطرنشان کرد: کشورهای استکباری در این نا امنی ها به دنبال منافع خود هستند.

برگزاری نمایشگاه عکس زنان و دفاع مقدس در گیلان

احمدی پور  از برگزاری نمایشگاه عکس زنان و دفاع مقدس درهفته دفاع مقدس امسال خبر داد و گفت: در هرکار فرهنگی که به دفاع مقدس و بهره گیری از ابعاد تربیتی و اخلاقی آن دوران توجه شده، موفق بوده ایم.

رسول جلائی در این جلسه با اشاره به سالروز ارتحال آیت الله طالقانی اظهار کرد: آیت الله طالقانی یار صدیق امام و یکی از ارکان مبارزه در راه پیروزی انقلاب بود و در تعبیر امام خمینی (ره) ابوذر زمان نام گرفت.

مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: رژه یگان های ویژه،نمایشگاه در پارک قدس رشت ،بازدید از موزه نظامی به طور رایگان برای عموم ،غبار روبی و عطر افشانی گلزارهای شهدا در مرکز استان و شهرستان ها و کلیه روستاهای گیلان  همزمان با سراسر کشور از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس است.

جلائی از برگزاری یادواره ۸۴ شهید جهادکشاورزی گیلان خبرداد و خاطرنشان کرد: آمار شهدای مهندس جهاد کشاورزی گیلان تهیه و در اختیار نظام مهندسی قرارداده شد.

وی از تهیه گزارش ها و برنامه های ویژه خبری با موضوع نقش مهندسان ،پزشکان و هلال احمر خبرداد و تصریح کرد: مسابقه رزم آوران روزانه به مدت ۵۰ دقیقه از صدا و سیمای مرکز گیلان پخش می شود.

۲۵۰ زن رزمنده از گیلان در جبهه ها حضور داشتند

مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه ایستادگی دیروز؛عزت امروز؛تعالی فردا شعار محوری دفاع مقدس در سال ۹۳ است افزود:گیلان ۲۵۰ رزمنده دفاع مقدس دارد که در جبهه ها حضور داشتند و باید نقش زنان در دفاع مقدس در برنامه های امسال مورد توجه قرار گیرد.

 

سیدعلی حسینی  نیز در این جلسه با بیان اینکه اجرای برنامه های دفاع مقدس یک کار فرا بخشی و فرا جناحی است اظهار کرد: هفته دفاع مقدس برای شناسایی ارزش ها و آرمان های شهدا به نوجوانان و جوانان است

 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در انقال ارزش های فرهنگی دفاع مقدس  نقش ارزنده‌ای دارند افزود: همایش تجلیل از خانواده هی شهدایی که در اول مهر ۵۹ به سر پل ذهاب اعزام شدند از جمله برنامه ها ما در هفته دفاع مقدس امسال است

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان از برگزاری رزمایش عملیات قدس ۲ در پارک دانشجوی رشت خبر داد و گفت: حضور راویان دفاع مقدس در دانشگاه ها و مدارس از دیگر برنامه ها ما در هفته دفاع مقدس است.

 

حسینی خاطرنشان کرد: از کتاب روزهای خوب خدا کارنامه عملیاتی سپاه قدس گیلان در دفاع مقدس در دو جلد همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی می شود.

 

تندیس مادران دارای سه شهید در۶  شهرستان گیلان نصب می شود

وی با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان در سال ۹۴ افزود:نصب شش تندیس در شهرهای فومن،لنگرود،انزلی  آستانه ، رشت و رودسر برای مادران سه شهید از دیگر برنامه های ما در هفته دفاع مقدس امسال است

 

 

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به برنامه آموزش و مشاوره حقوقی به شهروندان در طول هفته دفاع مقدس تصریح کرد: همایش بسیجیان کارمند،رژه موتور سوران در اول مهر ماه،نشست تبین نقش اصناف در دفاع مقدس از دیگر برنامه ها ما در این هفته است.

رونمایی از پنج کتاب همزمان با هفته دفاع مقدس  در گیلان

در این جلسه فیروز فاضلی  با اشاره به اینکه مردمی کردن ارزش های دفاع مقدس علت ماندگاری آن است اظهار کرد:هفته دفاع مقدس گرامیداشت اررزش ها و باورهایی است که متعلق به همه اقشار جامعه است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از انتشار پنج کتاب با همکاری حوزه هنری  گیلان با محوریت دفاع مقدس خبرداد و افزود: کتاب های به خاطر پدرم؛نعم سیدی ؛جواب سرهنگ یک کلمه بود،از جمله کتاب هایی که که در هفته دفاع مقدس رونمایی می شوند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس در انقلاب اسلامی یکی از رفیع‌ترین قله‌های افتخارات ملت ایران را داراست و گفت: مهم ترین محور در اجرای برنامه های  هفته دفاع مقدس گسترش ارزش های معنوی و اسلامی استa

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه