حمله به پاسگاه مرزی ایران در تیتر رسانه های فارسی زبان غرب

در بخش دیگری از اطلاعیه سپاه، اعلام شده که به عقب راندن مهاجمان مسلح، با همکاری مشترک نیروهای سپاه پاسداران و “بسیجیان بلوچ” صورت گرفته است.

حمله به پاسگاه مرزی ایران در تیتر رسانه های فارسی زبان غرب

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از جام نیوز، تروریست های جیش العدل که به پاسگاه مرزی کشورمان در سراوان حمله کردند با آتش نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تلفات سنگین عقب نشستند و به داخل خاک پاکستان بازگشتند.

 

 

انعکاس این خبر را در سایت های فارسی زبان غربی دنبال می کنیم:

 

 

سایت بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) نوشته است:

 

 

سپاه پاسداران و گروه جیش العدل با صدور بیانیه هایی جداگانه از درگیری مسلحانه در محل یک پاسگاه مرزی ایران در منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان خبر داه اند.

 

 

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، ۱۸ شهریور (۹ سپتامبر) اعلام کرد که مهاجمان “در ساعات اولیه بامداد” قصد تصرف این پاسگاه را داشته اند که “با تحمل تلفات سنگین متواری شده اند”.

 

 

در اطلاعیه سپاه پاسداران، گروه خاصی به عنوان عامل حمله امروز مورد اشاره قرار نگرفته ولی عنوان شده که مهاجمان، از خاک پاکستان وارد ایران شده اند.

 

 

مسئولیت تامین امنیت مرزی در منطقه سراوان، با قرارگاه قدس سپاه پاسداران است. امنیت این منطقه، تا فروردین ۱۳۹۳ با نیروی انتظامی بود اما پس از آن، به نیروی زمینی سپاه سپرده شد.

 

 

تحویل مرزبانی این منطقه به سپاه پاسداران، پنج ماه بعد از کشته شدن ۱۴ مرزبان نیروی انتظامی توسط گروه “جیش العدل” صورت گرفت.

 

 

در بخش دیگری از اطلاعیه سپاه، اعلام شده که به عقب راندن مهاجمان مسلح، با همکاری مشترک نیروهای سپاه پاسداران و “بسیجیان بلوچ” صورت گرفته است.

 

 

در انتهای اطلاعیه امروز سپاه، وعده داده شده که “اطلاعات تکمیلی” در مورد درگیری سه شنبه، متعاقبا منتشر خواهد شد.

 

 

وزارت کشور ایران، دیروز از دستگیری تعدادی از شهروندان افغان و پاکستانی خبر داد که قصد پیوستن به گروه “دولت اسلامی” (داعش سابق) در عراق و سوریه را داشته اند.

 

 

وزارت کشور، اطلاعات بیشتری در مورد تعداد دستگیرشدگان و محل دقیق دستگیری آنها نداد.

 

 

سایت آمریکایی رادیو فردا (RADIOFARDA) نیز با اشاره به این خبر نوشته است:

 

 

بنا بر بیانیه سپاه پاسداران، نیروهای زمینی سپاه، «نیروهای بومی» و نیروهای «بسیجی بلوچ» عملیات جیش‌العدل را «در هم شکسته‌اند»

 

 

این بیانیه می‌گوید این گروه «از خاک پاکستان» برای سازماندهی و انجام این حمله اقدام کرده بود و با «تحمل تلفات سنگین» عقب زده شده است.

 

 

جیش‌العدل می‌گوید یکی از اعضایش زخمی شده است.

 

 

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه می‌گوید «اطلاعات تکمیلی متعاقبا منتشر می‌شود»

 

 

در منطقه سراوان پیشتر نیز درگیری‌هایی رخ داده است.

 

 

نیروهای سپاه پاسداران از آغاز سال جدید و پس از کشته شدن ۱۴ مرزبان، زخمی شدن شش نفر و گروگان‌گیری سه نفر از نیروهای پلیس ایران در حمله‌ای در سال گذشته، امنیت منطقه را در دست گرفته‌اند.

 

 

در بهمن ماه سال گذشته نیز در همین منطقه پنج سرباز مرزبان ایرانی ربوده شدند که در نهایت چهار نفر از آنها آزاد شدند و در مورد سرنوشت پنجمین نفر گزارش‌های مختلف و گاه ضد و نقیضی منتشر شده است.

 

 

از سوی دیگر به تازگی گزارشی در مورد کشته شدن عبدالرئوف ریگی، از اعضای سابق «جیش‌العدل» و رهبر «جیش‌النصر» نیز منتشر شده است که رسانه‌های داخل ایران دلیل آن را درگیری میان دو گروه عنوان کرده‌اند.

 

 

اما خود گروه جیش‌العدل، جمهوری اسلامی را متهم به کشتن او کرده است. عبدالرئوف ریگی در خاک پاکستان کشته شده است.

 

 

سایت صدای آمریکا (VOA) به بیانیه گروهک تروریستی جیش العدل اشاره کرده، نوشته است:

 

 

این در حالیست که گروه جیش‌العدل نیز از حمله نیروهایش به یک پاسگاه مرزی ایران در منطقه سراوان در ساعت یک بامداد روز سه شنبه خبر داد.

 

 

بر اساس این بیانیه، نیروهای این گروه با سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین به این پاسگاه حمله کرده‌اند.

 

 

۴۴۴

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه