بحث داغ خالکوبی و ابطال معافیت ۱۰ بازیکن

هافبک تیم فوتبال استقلال با کسب بیشترین رای به عنوان بهترین بازیکن ماه لقب گرفت.

بحث داغ خالکوبی و ابطال معافیت ۱۰ بازیکن

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، برنامه نود شب گذشته به بررسی اتفاقات فوتبالی و مسائل داوری در هفته هفتم لیگ برتر پرداخت و در رابطه با ابطال کارت های معافیت سربازی برخی فوتبالیست ها به طور مفصل پرداخته شد.

در ابتدای برنامه فردوسی پور مجری برنامه نود اسامی ۱۰ نفر به همراه تصاویر آن ها را به نمایش گذاشت که کارت های معافیت سربازی آن ها باطل شده است.

اسامی این بازیکنان به شرح زیر بود:

علیرضا ابراهیمی، علی پورخسروانی، سینا عشوری، مهدی محمدزاده، محمدحسین مهرآزما، آرمان شهدادنژاد، حامد زمانی، مهربان عیسی پوران، رضا طاهری و فرهاد سالاری پور.
سوال پیامکی این برنامه به انتخاب بازیکن ماه لیگ برتر اختصاص داشت و مخاطبان برنامه باید از میان گزینه هایی نظیر امید ابراهیمی (استقلال) ، لوسیانو ادینهو (تراکتورسازی)، سروش رفیعی ( فولاد)، مهدی شریفی (سپاهان) و اکبر صادقی (پدیده) بهترین بازیکن را انتخاب می کردند.

در پایان برنامه امید ابراهیمی باکسب ۵۰ درصد آرا به عنوان برترین بازیکن ماه برگزیده شد، ادینهو در جای دوم ایستاد و رفیعی سوم شد.

کارشناس داوری این برنامه خداد افشاریان بود که مسائل داوری هفته هفتم لیگ برتر را مورد بررسی قرار داد.

قسمت نود درجه پخش شد و برخی اتفاقات در دیدارهای هفته گذشته به صورت طنز بررسی شد.

درباره بازی تیم های مختلف جهان در فیفا دی صحبت های مختصری انجام شد و اشاره شد که ایران تنها تیم حاضر در جام جهانی بود که بازی تدارکاتی برگزار نکرد.

تماسی با علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال گرفته شد و در رابطه با حضور تیم امید در بازی های آسیایی و وضعیت کی روش و اینکه آیا زلاتکو کرانچار گزینه هدایت تیم ملی است، سوالاتی مطرح شد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضور بازیکنان زیر ۲۲ سال در بازی های آسیایی اینچتون اظهار داشت: قصد داشتیم بازیکنان زیر ۲۱ سال را اعزام کنیم اما مسئولین علاقمند بودند که به کسب مدال هم چشم داشته باشیم و به همین جهت از بازیکنان زیر ۲۲ سال به جای بازیکنان لژیونر و بازیکنانی که در لیگ نمی توانستند بیایند استفاده کردیم.

وی گفت: تمرکز ما بر روی تیم امید است و برای راه یابی به المپیک بعد از بازی های آسیایی تیم را آماده خواهیم کرد و قول می دهیم که با تمام توانمان با نظارت کی روش و وینگادا تیم را برای راه یابی به المپیک آماده کنیم.

کفاشیان درباره قرارداد کی روش هم گفت: فردا (سه شنبه) قرارداد کی روش را انشاالله ایمیل خواهیم کرد و می خواهیم که ایشان به ایران بیایند و رسماً کار را آغاز کنند.

وی درباره استعفای کرانچار و حضور این مربی در تیم ملی هم گفت: به غیر از کی روش هیچ گزینه دیگری برای هدایت تیم ملی درنظر گرفته نشده است و ما به غیر از کی روش با هیچ مربی دیگری مذاکره نداشته ایم.

در پایان این گفت و گو هم کفاشیان در واکنش به کنایه فردوسی پور در رابطه با محاسبه کارت های زرد بازیکنان گفت که خودش مسئولیت نوشتن کارت های زرد را بر عهده خواهد گرفت و سعی می کند در این باره اشتباهی انجام ندهد!

بازی نفت مسجد سلیمان و استقلال پخش شد و پیروزی دو بر صفر شاگردان قلعه نویی مورد بررسی قرار داده شد.

در گزارش نود اشاره شد که استقلال بهترین شروع تاریخ خود در لیگ برتر را داشته است و آبی ها ۳۱۲ دقیقه دروازه شان را مقابل حریفان بسته نگه داشته اند.

در ادامه برنامه گزارشی درباره کارت های معافیت جعلی و صحبت هایی از بهروان رئیس کمیته مسابقات پخش شد.

ارتباطی با سردار حمید صدرالسادات رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا برقرار شد و درباره وضعیت کارت های معافیت بازیکنان فوتبال صحبت هایی مطرح شد.

وی اظهار داشت: کارت معافیت بیش از ۱۰۰ بازیکن فوتبال مشکل دارد. اسامی ۹۵ نفر به ما اعلام شده است که تاکنون کارت معافیت ۲۱ نفر تایید شده و کارت معافیت ۱۳ نفر ابطال شده است و اسامی این افراد اعلام می شود.

صدرالسادات در ادامه عنوان کرد که مجددانه به این موضوع رسیدگی خواهند کرد و این موضوع زمان بر است. تمام مدارک را مورد بررسی خواهند کرد و درباره آن ها نظر نهایی را اعلام خواهند کرد.

وی خطاب به فردوسی پور هم اظهار داشت که اجازه دهد بررسی این پرونده ها به طور دقیق بررسی شود و در این باره بر اساس گمانه زنی ها مسائلی مطرح نشود.

میهمان ویزه این برنامه اکبر صادقی بازیکن تیم فوتبال پدیده مشهد بود که سن خود را حدود ۲۹ سال اعلام کرد و گفت که در زمان نوجوانی برای استقلال تهران بازی می کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که به تیم ملی هم دعوت شود.

دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی که با نتیجه سه بر یک به سود تبریزی ها به پایان رسیده بود، مورد بررسی قرار داده شد و اشاره شد که قرمزپوشان پس از ۶۳۸ روز در یک بازی خانگی در لیگ مغلوب شدند.

بحثی درباره خالکوبی بازیکنان هم مطرح شد که خداداد افشاریان عنوان داشت که برای فیفا قانون مهم است و در رابطه با خالکوبی بازیکنان هیچ منع قانونی وجود ندارد و کشورها بر اساس فرهنگی که خودشان دارند در این باره می توانند تمهیداتی را بیاندیشند.

در ادامه احمدزاده رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال روی خط تلفنی برنامه نود آمد و صحبت هایی را در رابطه با خالکوبی بازیکنان مطرح کرد.

وی گفت: که هر چیزی که جنبه نمایش و آرایش داشته باشد، مشکل دارد و ما با آن برخورد می کنیم و نباید خالکوبی بازیکنان بوسیله دوربین صدا و سیما به تصویر کشیده شود.

گزارشی هم از مسابقه فوتبالی که به مناسبت بزرگداشت غلامحسین مظلومی برگزار شده بود هم پخش شد.

در ادامه براتی کارشناس حقوقی ورزشی هم روی خط تلفنی برنامه آمد و توضیحاتی را در این باره عنوان کرد و در لحظاتی به بحث با احمدزاده پرداخت.

افشاریان هم به اشتباه داور اشاره داشت که باید از نوع پوشش ادینهو جلوگیری می کرد و اگر قرار باشد این بازیکن خالکوبی خود را بپوشاند باید هر دو دست خود را می پوشاند.

در پایان برنامه هم با یکی دیگر از بازیکنان به نام محمد حسین مهرآزما که کارت معافیت او هم باطل شده است، گفت و گویی صورت گرفت و این بازیکن اظهار داشت که پاهایش پرانتزی بوده و ۸ سال پیش معاف شده است و گفت که اصلاً فوتبالیست معروفی نبوده و نمی داند چرا در حال حاضر نام او هم در میان این اسامی وجود دارد.

فردوسی پور هم در پایان ابراز امیدواری کرد که در این پرونده برخی افراد به ناحق قربانی نشوند و برخی دیگر تبرئه شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه