عدم توجه به بخش کشاورزی و تعاون در لایحه خروج از رکود

عضو کمیسیون مشترک بررسی لایحه خروج از رکود با بیان اینکه، این لایحه از نظر رویکرد قابل دفاع و از لحاظ محتوا قابل افزایش است، گفت: با این لایحه نمی‌توان از رکود عبور کرد، چراکه این لایحه به صورت محدود عملیات حسابداری و مسائل درون بانکی دولت را مورد توجه قرار داده بنابراین باید جامع‌تر مورد بررسی قرار بگیرد.

عدم توجه به بخش کشاورزی و تعاون در لایحه خروج از رکود

به گزارش ۸دی نیوز نقل ازباشگاه خبرنگاران، ابوذر ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس،با اشاره به لایحه خروج از رکود تورمی دولت، اظهار داشت: در این لایحه دولت نگاه جامعی از موانع و مشکلات بر سر راه تولید ارائه کرده که مجلس نیز با دریافت پیشنهادات از تمام بخش‌ها سعی دارد کامل‌ترین راهکار‌ها را به تصویب برساند.

وی افزود: متاسفانه بخش کشاورزی، تعاون، صنعت، تولید، اشتغال و مباحث حوزه گردشگری و از جمله صادرات در این لایحه مشاهده نشده است.

ندیمی با تاکید بر اینکه بسیاری از پروژه‌هایی که در دست دولت است باید کاملا مشخص شود، گفت: دولت باید درباره پروژه‌های چندین ساله‌اش برنامه‌ای را ارائه دهد که بخشی از این رکود مربوط به این پروژه هاست که اگر اجرایی شوند اتفاقاتی را به همراه دارد و اگر بمانند، ضررهایی را به اقتصاد ملی می‌زنند، بنابراین باید ۲۰۰ الی ۳۰۰ پروژه را که از سوی دولت انجام می‌شود، معلوم کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به معوقات و استهمال بانکی، گفت: اگر این بدهی‌ها برنگردند فرصت اقتصادی از کشور گرفته می‌شود و تکلیف بدهکاران باید مشخص شود، ما همواره به دنبال کمک اقتصادی هستیم تا سرمایه گذاری  رشد کرده و به گردش خود ادامه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع افزایش هزینه‌های جاری دولت اشاره کرد و افزود: این هزینه‌ها باید از سوی دولت تعریف شوند و باید برای کاهش این هزینه‌های جاری تدبیری اندیشیده شود والا هزینه‌های جاری اوج می‌گیرند.

ندیمی تاکید کرد: در بحث تولید و تحریم بسیاری از موارد مطرح شده در این حوزه را باید معلوم کنیم تا بدانیم رویکرد داخل با چه تضمین‌هایی باید صورت بگیرد، بنابراین نمی‌توان به طور کلی درباره تولید صحبت کرد، در راستای بازار سرمایه باید به صورت دقیق مشخص شود که سهم بازار سرمایه چقدر است و باید افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون مشترک بررسی لایحه خروج از رکود با انتقاد از اینکه تا چه زمانی باید بانک محور باشیم، گفت: متاسفانه بسیاری از این موارد تاکنون مشخص نشده است، همچنین باید به نحوه ارزیابی بورس و کاهش فعالیت‌های اقتصادی بانک‌ها توجه کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این لایحه از نظر رویکرد قابل دفاع و از لحاظ محتوا قابل افزایش است، خاطرنشان کرد:با این لایحه نمی‌توان از رکود عبور کرد، چراکه این لایحه به صورت محدود عملیات حسابداری و مسائل درون بانک دولت را مورد توجه قرار داده است و باید جامع‌تر مورد بررسی قرار بگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه