هشتگ یازده | رشت

برخی با کمترین سابقه مدیریتی می خواهند نماینده شوند/کدام کاندیدا زمان ثبت نام برنامه ارائه داد؟!/ نمایندگان گیلان نتوانستند مفید باشند

جواد شفیعی ثابت، فعال سیاسی اجتماعی با حضور در دفتر پایگاه خبری ۸دی به بیان نقطه نظراتش در رابطه با شاخصه های انتخاباتی در شهرستان رشت پرداخت.

برخی با کمترین سابقه مدیریتی می خواهند نماینده شوند/کدام کاندیدا زمان ثبت نام برنامه ارائه داد؟!/ نمایندگان گیلان نتوانستند مفید باشند

به گزارش ۸دی، “هشتگ یازده” در مرحله دوم انتشار به بررسی وضعیت شاخصه های انتخاباتی در شهرستان های رشت، فومن و شفت، تالش، ماسال و رضوانشهر می پردازد.

 

در این قسمت “جواد شفیعی ثابت”، فعال سیاسی اجتماعی گیلان و فرماندار اسبق شفت با حضور در دفتر پایگاه خبری هشت دی به بیان نقطه نظراتش در رابطه با شاخصه های انتخاباتی در شهرستان رشت پرداخت.

جواد شفیعی ثابت با بیان اینکه طی ۲۰سال گذشته به عنوان ناظر و مجری در انتخابات حضور داشتم اظهار کرد: در جمهوری اسلامی از ابتدا که امام آن را بنیانگداری کردند نقش مردم کلیدی بود و همچنین رهبر انقلاب نیز در طی این سال ها بارها بر مردم سالاری دینی تاکید داشتد.

وی با اشاره به اینکه چون انقلاب ما مردمی بود انتخابات مردمی در آن شکل گرفت افزود: تمامی امور به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر عهده مردم است و میتوان گفت بهترین نوع دموکراسی را جمهوری اسلامی فراهم کرده است.

فعال سیاسی اجتماعی گیلان با بیان اینکه مردم امورات شهر و روستای خود را با نمایندگان انتخابی خود اداره می کنند گفت: امروز در همه ابعاد مدیریتی کشور به کسانی احتیاج داریم که اقتضاء روز جامعه، مردم، کشور، منطقه و جهان را درک کنند.

شفیعی ثابت در ادامه بیان کرد: در ادوار مختلف بعضا جناح های سیاسی مختلف خواستند جمهوریت و اسلامیت را کم کنند اما نگاه رهبر انقلاب و امام(ره) بر این بود که جمهوریت و اسلامیت باید در کنار هم در شکل و اداره حکومت وجود داشته باشد تا مردم سالاری دینی تحقق پیدا کند.

وی به اشاره به اینکه نماینده نباید به دنبال برنامه‌ریزی و جناح‌بندی یا یک هدف باشد افزود: مردم باید خوب گزینش کنند و واقعاً مواضع، سوابق، زندگی افراد، نگاه و برنامه‌هایشان را مورد توجه قرار دهند.

کدام کاندیدا زمان ثبت نام برنامه ارائه داد؟!

شفیعی ثابت به عدم ارائه برنامه هیچ یک از داوطلبان ثبت‌نام در روز نام‌نویسی اشاره کرد و گفت: همه شعارهایی دادند یا با خانواده آمدند اما من ندیدم کسی بیاید بگوید برنامه‌اش برای حوزه انتخابیه موردنظر چیست!

وی ادامه داد: نکته کلیدی در انتخاب نمایندگان این است که فرد موردنظر اقتضاء جامعه و منطقه را به‌خوبی درک کند، زیرا ما یک پیکره هستیم و هر فرد در مجلس نماینده بیش از ۸۰میلیون نفر است و باید در خدمت آحاد مردم باشد.

فرماندار اسبق شفت در رابطه با روند انتخابات در رشت، بیان کرد: در شهرستان رشت نگاه بیشتر به سمت فهرست‌ها بوده، معمولاً کاندیداهایی که در لیست باشند جزء ۶ نفر اول هستند و افراد مستقل در ۱۰ نفر اول؛ حالا ممکن است مردم در برخی بخش‌ها به هم‌محلی خود رأی بدهند گاهی صندوق به صندوق یا بخش به بخش بررسی شود نشان می‌دهد که به هم‌محلی خود بیشتر رأی داده‌اند اما برآیند کار نشان می‌دهد جناح‌های سیاسی در شهرستان الآن دست برتر دارند و مردم به فهرست‌ها نگاه می‌کنند و بر اساس آن‌ها رأی می‌دهند.

رازی که جواد شفیعی ثابت در دفتر هشت دی افشا کرد

وی  اضافه کرد: یک رازی که من در دفتر هشت دی می‌خواهم پرده از آن بردارم این است که خیلی وقت‌ها لیستی رأی نداده‌ام چون شناخت نزدیکی نسبت به برخی افراد در لیست‌ها داشتم و به نتیجه رسیدم که فردی با برنامه و بینش بهتری وجود دارد.

نباید لیست در پشت درهای بسته تهیه شود

شفیعی ثابت با تأکید بر اینکه پاسخ به این سؤال که به چه کسی رأی دهیم مفصل است تصریح‌ کرد: کسانی که لیست می‌بندند باید شفاف عمل کرده و خود و جمع خود را معرفی کنند، نباید لیست در پشت درهای بسته تهیه شود، مصاحبه کنند ما آن‌ها را بشناسیم، و سوابق و جناح‌بندی‌ها در پی آن را بدانیم.

برخی نمایندگان هنوز پیج و خم های مجلس را یاد نگرفتند

وی با تأکید بر احترام به رأی مردم خاطرنشان کرد: برخی نمایندگان گیلان درزمینه امور اجرایی آورده‌های خوبی داشتند درحالی‌که برخی‌ها هنوز بعد از ۴سال پیج و خم‌های مجلس را یاد نگرفتند و هیچ حرف تخصصی و آمار و اطلاعاتی در سخنانشان نیست و بعضاً در مسائل فرهنگی نگاه منطقه‌ای و حتی جزیره‌ای دارند.

شفیعی ثابت بابیان اینکه باید همه این ابعاد را نگاه کرد یک فرد جامع‌الشرایط را انتخاب کرد، گفت: از بین کسانی که در رشت ثبت‌نام کردند من برخی‌ها را می‌شناسم و می‌دانم که فرد حتی دارای تعادل روحی و روانی هم‌ نیست!

 سراغ افراد خوب نرفتیم

شفیعی ثابت بابیان اینکه اگر بخواهیم به نمایندگان گیلان نمره دهیم خیلی نتوانستند برای گیلان مفید باشند افزود: جواد شفیعی ثابت فردی را انتخاب می‌کند که دارای تجربه مدیریتی سالم و موفق باشد، حسن شهرت داشته باشد، به اقتضائات اساسی جهان، اسلام، منطقه و کشور تسلط کافی داشته باشد.

 

برخی با کمترین سابقه مدیریتی می خواهند نماینده شوند

وی بابیان اینکه امسال ۳۰ تا ۴۰ درصد جوانان متولدین سال‌های ۵۸ تا ۶۰ هستند، گفت: در دهه اول و دوم انقلاب طبق روند خاصی پذیرای افراد آزمون داده با حداقل تجربه بودند که سابقه داشته باشد، می‌گفتند فرد جایی آزمون پس داده باشد یک عرصه اجرایی را تجربه کرده باشد رئیس یک اداره‌ای باشد در حد یک شهرستان شورای اداری را طی کرده باشد که ببیند فرایند یک شورای اداری چگونه است اما الآن می‌بینیم برخی‌ها کمترین تجربه را نداشتند حتی مدیریت یک پایگاه خبری ـ تحلیلی را نداشتند که دو نفر زیر دستشان باشد و مدیریت کرده باشند آمده‌اند برای مجلس ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به هشدار رهبر انقلاب مبنی بر اینکه ک عده‌ای بی‌محابا وارد این عرصه مهم شده‌اند، گفت: در گیلان از برخی‌ها خواهش کردیم وارد عرصه انتخابات شوند زیرا بحران‌ها را دیده بودند و مدیریت بحران در کارنامه خود داشتند اما متأسفانه سراغ افراد خوب نرفتیم و آن‌ها را وارد نکردیم که این تقصیر ما است.

وی بیان کرد: این انگیزه به وجود آمده جوانان در ثبت‌نام انتخابات مجلس را هیچ‌کس نباید تخریب کند و هرکسی که به‌قصد خدمت قدم برمی‌دارد باید مورد استقبال قرار گیرد.

شفیعی ثابت در ادامه افزود: از جوانان می‌خواهم که روحیه مطالبه گری خود را به نمایش بگذارند و دغدغه‌های مردم را در موقعیت‌های مختلف عنوان کنند، این جوانان حتی اگر رأی نیاورند یک فرصت مناسب برای سایر نمایندگان در خدمت‌گزاری هستند.

میزان روحیه تعامل کاندیدا با مردم بسیار مهم است

وی بابیان اینکه میزان روحیه تعامل و همکاری فرد انتخابی با مردم، سایر نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی نیز بسیار مهم است گفت: ما باید برای ۱۴۰۰ یک دولت جوان انقلابی را باهمت و نگاه بلند مردم در کار بیاوریم تا در گام دوم انقلاب هم کارگزاران شایسته، متخصص، جوان و به انگیزه وارد عرصه شوند و هم راهبردها و سیاست‌ها به سمت حل مسائل برود.

فرماندار اسبق شفت با تأکید بر اینکه در حالی با مشکل اشتغال مواجه هستیم که ظرفیت دریا، جنگل، راه، منطقه آزاد و خط مرزی راداریم بیان کرد: کسانی که می‌خواهند کاندیدا شوند باید نسبت به ظرفیت‌ها و فرصت‌ها مسلط و پاسخگو باشند.

کسی که به قانون احترام نگذارد بعد از انتخابات به مردم هم احترام نمی گذارد

وی با تأکید بر احترام به نظر شورای نگهبان در تائید صلاحیت‌ها و در چهارچوب قانون عمل کردن گفت: ما تجربه فتنه ۸۸را کسب کرده‌ایم، مشخص است که عدم تمکین به قانون سبب ضرر برای کشور می‌شود.

فرماندار سابق شفت بابیان اینکه کسی که به قانون احترام نگذارد بعد از انتخابات به مردم هم احترام نمی‌گذارد خاطرنشان کرد: امیدواریم با تبلیغاتی به‌دوراز خریدوفروش آرا انتخابات خوبی داشته باشیم و مجلسی شکل بگیرد که جوانان امیدوارتر از الآن باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مهدیار
جنابعالی با کدام رزومه و سابقه رئیس خانه جوان استانداری شدی که اون گندها تو سازمانتون بالا اومد، بعدش با کدوم سابقه فرماندار شفت شدی؟ و حالا معاون کمیته امداد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 8دی اگه مردی منتشر کن.
در حاشیه