محرومیت زدایی از روستاها مأموریت مهم جهادگران بعد از انقلاب/ توسعه روستایی در روستای “چهارده” کوچصفهان

محرومیت زدایی از روستاها مأموریت مهم جهادگران بعد از انقلاب اسلامی بوده است.

محرومیت زدایی از روستاها مأموریت مهم جهادگران بعد از انقلاب/ توسعه روستایی در روستای “چهارده” کوچصفهان

به گزارش ۸دی، محرومیت زدایی از روستاها مأموریت مهم جهادگران بعد از انقلاب اسلامی بوده زیرا با رفع محرومیت مناطق روستایی، ارتقای سطح و کیفیت زندگی روستائیان و ایجاد اشتغال و بهره‌وری می‌توان، به توسعه روستایی دست یافت.

در این باره دهستان چهارده کوچصفهان را می توان نمونه بارز روستاهایی دانست که بعد از انقلاب از نظر زیر ساختی و شاخصه های روستایی به سرعت پیشرفت کرده است.

محمدرضا رئوفی، یکی از اهالی روستای چهارده کوچصفهان در گفتگو با خبرنگار  ۸دی، پیرامون رفع محرومیت ها از سطح روستاهای استان گیلان بعد از انقلاب اسلامی برای نمونه به “دهستان چهارده” اشاره کرد و گفت: روستای چهارده از ۸ محل تشکیل شده که به برکت انقلاب، با همت مدیران انقلابی و جهادی، جمهوری اسلامی و مسئولین پیشرفت کرده است، در حالی که پیش از انقلاب این روستا از نعمات آب، برق، گاز یا تلفن برخوردار نبود.

وی با اشاره به وحدت جهادی‌ها و مساجد در انجام این اقدامات، بیان کرد: تمام مساجد بازساری و نوسازی شد و اکنون این روستا از امکانات خوبی برخوردار است.

رئوفی با اشاره به جاده‌ها و آسفالت شدن ۱۰ مسیر منتهی به این روستا گفت: قبل از انقلاب باید از آستانه به لولمان رفته و بعد به رشت می‌رفتیم اما با همت جهادیان و سپاه مسیر ۴۰کیلومتری با احداث یک پل به ۲کیلومتر تبدیل شد.

وی در رابطه با وضعیت تحصیل در زمان قبل و بعد از انقلاب اضافه کرد: مدارس بعد از انقلاب نوسازی شدند و اکنون زیرساخت های عالی دارند، اگرچه تا سال های قبل امکان تحصیل فقط تا سوم راهنمایی بود اما اکنون تحصیل کرده های بسیاری در مدارج عالی علمی داریم.

رئوفی با تأکید بر اینکه با وام دولت خانه های کاه‌گلی بازسازی شدند ابراز کرد: قبل از انقلاب در کل محل فقط ۱۰خانوار تلویزیون داشتند اما الان همه از امکاناتی نظیر اینترنت، گاز، کولر، بخاری های گازی و … برخوردار هستند.

اهالی روستای چهارده در ادامه افزود: به برکت انقلاب محله ما از حالت روستایی خارج شده و دارای عمران و آبادی شد تا جایی که قیمت زمین های کنار خیابان ما بالاتر از برخی مکان های دیگر است.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌هایی نظیر پاسگاه، دهیاری، آب منبع یا کتابخانه در این محل وجود دارد گفت: مردم‌ محل ما مردمی نجیب، خوب، دوست داشتنی و فعال در موضع دفاع از انقلاب هستند.

وی در پایان افزود: ۴۴شهید از روستای چهارده تقدیم انقلاب شد و حتی مدافعان حرم نیز در این روستا داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه