تداوم بارش  برف در گیلان تا ظهر فردا/ پرهیز از تردد غیرضروری در محورهای کوهستانی گیلان + عکس

بنابر گزارش‌های هواشناسی برف سنگین برای اکثر نقاط استان گیلان پیش بینی شده بود، بارش برف از دیشب در شهرستان های گیلان آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

تداوم بارش  برف در گیلان تا ظهر فردا/ پرهیز از تردد غیرضروری در محورهای کوهستانی گیلان + عکس

به گزارش ۸دی، بنابر گزارش‌های هواشناسی برف سنگین برای اکثر نقاط استان گیلان پیش بینی شده بود، بارش برف از دیشب در شهرستان های گیلان آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

عادی بودن خدمات رسانی در گیلان

باتوجه به بارش شدید برف تاکنون در روند آب رسانی، برق رسانی و گازرسانی مشکلی گزارش نشده است.

حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه شرایط در کنترل است و در حال حاضر هیچ قطعی گاز در استان نداریم، گفت: ۵۶ گروه امدادی و ۲۰۰ گازبان آماده خدمات رسانی به مردم هستند.

او از شهروندان خواست برای جلوگیری از قطعی و پایداری در گازرسانی در مصرف این حامل انرژی صرفه جویی کنند.

پرهیز از تردد غیرضروری در محورهای کوهستانی گیلان

سرهنگ حسین محمدپور در خصوص تردد در محورهای مواصلاتی گیلان اظهار کرد: با توجه به اینکه در محورهای جلگه ای شاهد بارش برف هستیم، اما تردد بدون زنجیر چرخ در حال انجام است.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه تردد در محورهای کوهستانی با زنجیر چرخ میسر است، افزود: در محورهای پونل به خلخال، اسالم به خلخال، آستارا به اردبیل، سیاهکل به دیلمان، فومن به ماسوله، فومن به قلعه رودخان، امامزاده اسحاق به امامزاده ابراهیم، اشکورات تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه در محور منجیل به لوشان بارش برف نداریم و تردد در این مسیر و گردنه کوهین بدون مشکل جریان دارد، تصریح کرد: در حال حاضر به جز محورهای کوهستانی در دیگر محورها نیازی به بستن زنجیز چرخ نیست اما به همراه داشتن آن الزامی است.

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه رانندگان از تردد غیرضرور در محورهای کوهستانی پرهیز کنند و در صورت لزوم حتما زنجیز چرخ به همراه داشته باشند، خاطرنشان کرد: رانندگان برای پیشگیری از بروز سوانح ترافیکی در جاده‌ها باید ضمن رعایت نکات ایمنی، تجهیزات زمستانی، آذوقه، وسایل گرمایشی و سوخت کافی به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راه گیلان گفت: با توجه به لغزنده بودن معابر رانندگان ضمن رعایت سرعت مطمئنه باید فاصله طولی با ماشین جلویی را رعایت کنند.

محمدرضا نازک‌کار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان نیز از آماده‌باش ۵۳ اکیپ راهداری برای مقابله با بحران بارش برف در استان خبر داد و گفت: ۲۰ راهدارخانه ثابت، ۸ راهدارخانه سیار، ۳۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین آماده خدمات‌رسانی به مردم در بخش راه‌ها هستند.

نازک‌کار با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای مقابله با بحران احتمالی بارش برف سنگین در سطح استان گیلان انجام شده است عنوان کرد: در حال حاضر و با توجه به استمرار بارش برف، بازگشایی مسیرها و رفع انسداد محورهای اصلی استان از اولویت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان محسوب می‌شود.

هم اکنون در رشت نیروهای خدمات عمرانی در حال خدمت رسانی به مردم و بازگشایی خیابان ها جهت تردد  و ایجاد روال عادی برای رفت و آمد هستند.

تعطیلی مدارس گیلان به دلیل بارش برف + جزئیات

بارش برف در گیلان مدارس شهرستان های استان از جمله تالش، لاهیجان، رحمت آباد و بلوکات، صومعه سرا، سیاهکل، عمارلو،سنگر، آستارا، لشت نشا، انزلی، املش، آستانه اشرقیه، کوچصفهان، شفت و رشت را تعطیل کرد.

اخبار تعطیلی مدارس استان گیلان را اینجا بخوانید.

راه ۳۶ روستای کوهستانی آستارا به علت بارش شدید برف از دیشب مسدود شد

مسدود شدن راه های روستاهای کوهستانی آستارابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان، بارش برف در مناطق جلگه ای و کوهستانی آستارا از دیشب موجب کندی رفت و آمد وسائل نقلیه و بسته شدن راه ۳۶ روستای بخش مرکزی و لوندویل آستارا شد.

بخشدار مرکزی آستارا گفت: هم اکنون تمامی راه های روستایی مناطق کوهستانی این شهرستان به دلیل بارش شدید برف مسدود است .

بابک باستانی افزود: ۲۱ روستا در بخش مرکزی شهرستان آستارا با مشکل تردد وسایل نقلیه مواجه است .

توحید کرم زاده بخشدار لوندویل نیز با اشاره به بروز مشکلات عبور و مرور در این بخش گفت : هم اکنون راه ۱۵ روستای بخش لوندویل بسته است .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا نیز به خبرنگار صدا و سیما گفت : درحال حاضر حرکت خودروها در جاده های اصلی آستارا به کندی انجام می شود.

رمضان دانش مهمترین دلیل کندی عملیات را کمبود امکانات و خودروهای سنگین و تخصصی راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه