امام هشتم(ع) راهش را بر مبنای اعتدال برگزید و از شعار افراطیون و تندروان نترسید!

رئیس‌جمهور در مشهد گفت: تا پایان سال رشد تورم را به مراتب از ۲۰ درصد پایین‌تر می‌آوریم/ در حوزه افزایش تولید نفت رشد ۸ درصدی را تا پایان سال خواهیم داشت

امام هشتم(ع) راهش را بر مبنای اعتدال برگزید و از شعار افراطیون و تندروان نترسید!

به گزارش ۸دی نیوز، حسن روحانی که برای سفر استانی به خراسان رضوی سفر کرده است در جمع مردم این شهر و در حرم رضوی افزود: آرزوی همه ایرانیان این است که در چنین شبی در کنار بارگاه حرم رضوی باشند. امام هشتم امام بزرگ شیعیان و امامی پر افتخار برای ایرانیان و پارسیان است. شاید برای امام هشتم علیه السلام سفر به مرو و خراسان با فشاری که دولت عباسی زمان بر ایشان وارد کرد کاری بس سخت بوده باشد، این امام نه پیام حاکم زمان را رد کرد و نه پذیرفت، فشار مأمون برای سفر ایشان به مرو، هم برای این امام پذیرشش ممکن نبود و هم رد آن باوجود همه سختی‌ها و مشکلات و امکان شهادت ممکن نبود، ایشان اما راه وسط و اعتدال را انتخاب کرد.

وی ادامه داد: امام هشتم راه دیگری را برمبنای اعتدال برگزید او از شعار افراطیون و تندروان نترسید و نه در برابر پیام دعوت ردی را انتخاب کرد که ممکن بود موجب خونریزی در دنیای اسلام و علویان در برابر عباسیان شود. شرایط سخت و سنگینی در دنیای اسلام بود و امام راه وسط و اعتدال را به ما آموخت، او باوجود اینکه پیام مامون را رد نکرد اما در برابر قبر پیامبر چنان سخن گفت که نارضایتی خود را به چشم جهانیان رساند؛ امام از تهدید دشمن استفاده کرد. خراسان، طبرستان، قم و ری با زور شمشیر ایمان نیاوردند بلکه با فهم بلند به اسلام ایمان آوردند.

وی در ادامه تصریح کرد: خراسان، طبرستان، قم و ری با زور شمشیر ایمان نیاوردند بلکه با فهم بلند به اسلام ایمان آوردند. خراسان یعنی سرزمین ادب و شعرا، خراسان یعنی سرزمین زنده کردن ادب پارسی. خراسان یعنی سرزمین انقلاب، خراسان یعنی شهر رهبر معظم انقلاب، خراسان یعنی سرزمین مرجعیت. خراسان یعنی سرزمین آیت‌الله وحید خراسانی و سیستانی، خراسان یعنی سرزمین اعتدال.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به حماسه‌آفرینی مردم در انتخابات ۹۲ خطاب به مردم گفت: این شما مردم بودید که در این شهر علم اعتدال را برافراشتید و در ۲۲ خرداد حماسه بزرگ را آفریدید. خراسان یعنی مرکز تمدن ایرانی و اسلامی.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: امروز افتخار ماست که مشهد پایتخت معنوی ایران اسلامی است. کدام دل غمگین است که به خراسان بیاید و گره‌های زندگی‌اش را این مولا و بزرگ ما باز نکند، خراسان مفخر ماست. اینجا سرزمنی است که در پناه او همه مشکلات ایران حل می‌شود. شما مردم خراسان ابادان را از حصر نجات دادید و در این میان لشگر ۷۷ ثامن الائمه نقش اساسی داشت.

وی افزود: اولین سخنرانی انتخاباتی‌ام را از مشهد آغاز کردم و آخرین آن را نیز در مشهد انجام دادم، اولین سفرم بعد از انتخاب را به این شهر داشتم و امروز نیز بعد از یک سال در این شهر در خدمت شما هستم. ما در این یک سال قدم‌های بزرگی برداشته‌ایم و در سال آینده با حمایت رهبری قدم‌های بلندتری برمی‌داریم. در فرهنگ و اقتصاد امسال به نقطه‌ای رسیدیم که شاید پارسال باورش برای ما ممکن نبود.

روحانی گفت: اگر تا امروز ما توفیقی بدست آورده‌ایم در سایه اتحاد و وحدت ملت بوده است. همه باید دست به دست هم بدهیم. یادمان باشد همه در یک کشتی نشسته‌ایم و همه در یک کشتی و با یک دولت داریم زندگی می‌کنیم و همه ما عاشق خاندان رسالتیم و به آن افتخار می‌کنیم. برای ما ادامه راه شهیدان و پیروی از رهبر انقلاب افتخار است. رهبر معظم انقلاب فرمودند حمایت از دولت وظیفه همه ماست

رئیس‌جمهور با اشاره به مهار تورم طی یک‌سال اخیر، خاطرنشان کرد: امروز ما در مسیر توسعه یاران عزیز هستیم، ما توانستیم تورم را مهار کنیم و توانستیم به بیش از قول خودمان در تورم عمل کنیم. به مردم بشارت می‌دهیم که تورم را به مراتب از ۲۰ درصد پایین‌تر می‌آوریم، ما قول داده بودیم که بر رکود غالب می‌شویم. ما از رکود عبور کرده‌ایم و محاسبات ما این را نشان می‌دهد. ما در پایان سال رشد ۷ درصد را خواهیم داشت.

وی گفت: دولت ۱۰ میلیارد دلار برای حل مشکل آب کشور اختصاص داده‌ایم. امروز در شهرهای بزرگ با تغییر بنزین اب و هوا کاملا تغییر کرده است، در سال جاری بنزین یورو ۴ را به مشهد می‌رسانیم. راه‌اندازی بخشی از مترو و خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از تعهدات ما به این شهر است. خدمت به مشهد خدمت به سراسر ایران است. شهری که سالانه پذیرای ۲۵ میلیون زائر است.

روحانی تصریح کرد: برای حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده شهر مشهد برنامه ویژه داریم. دستورکار هیئت دولت فردا در این شهر مسئله بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی شهر مشهد است. ما در محضر مولای‌مان قول دادیم و ان‌شاءالله که بدقول نشویم. ۱۲۹ طرح در شورای اداری فردا تدوین و ان‌شاءالله تا پایان سال آینده همه این طرح‌ها اجرایی می‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه منطقه خاورمیانه در شرایط سختی قرار گرفته است، ادامه داد: در شرایطی که در عراق و سوریه و لبنان و کشورهای دیگر شاهد وضعیت نامطلوبی هستیم، جمهوری اسلامی ایران ضمن حل مشکلات کشور سعی کرده در زمینه مشکلات منطقه بالاترین قدم‌ها را برای امنیت و ثبات بردارد. کمک برای نجات مردم عراق در نقاط مختلف این کشور، بزرگترین خدمت از سوی جمهوری اسلامی در راستای ثبات این کشور بوده است. البته در عراق مردم و مرجعیت بالاترین ایثار را داشته‌اند اما اگر کمک ملت ایران نبود امروز شاهد آن نبودیم که در عراق امنیت نسبی مستقر شود و روز به روز اوضاع در این کشور رو به بهبودی برود، اگر همت مردم ایران و نظام و رهبری نبود امروز شاهد پیروزی مردم غزه بر رژیم جنایتکار صهیونیستی نبودیم، اگر امروز در سوریه لبنان امنیت وجود دارد حاصل تلاش این مردم است.

وی ادامه داد: ما مسئولیتی سنگین داریم و برای موفقیت در آن نیاز است که با هم متحد شویم، ایراد ندارد افکار متفاوت باشند اما برای توسعه کشور و تعالی، هدف همه ما باید واحد باشد. همه باید در کنار هم قرار بگیریم و ملت را به شکوهی برسانیم که مورد نظر پیامبر و مولای‌مان امام رضا و حضرت ولی‌عصر باشد. باید دست به دست هم بدهیم، ما می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم. مگر ما در زمینه سلامت نتوانسته‌ایم قدم مهمی را برداریم. امروز مردمی که به بیمارستان دولتی مراجعه می‌کنند با خرج کمتر خدمات دریافت می‌کنند. ان شاء الله این قدم‌ها در ماه‌ها و سال‌های آینده تداوم می‌یابد. اگر بخواهیم به توسعه برسیم باید همه قوا در کنار یکدیگر باشند./ نسیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه