رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان در گفتگو با 8دی:

اتحادیه انجمن های اسلامی دارای مخاطب خاص است/ دانش آموزان نابغه بیشتر در معرض خطر هستند

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان با بیان اینکه اتحادیه انجمن های اسلامی دارای مخاطب خاص است، گفت: در این اتحادیه برخلاف سایر تشکل ها عضوگیری نمی شود و خود اتحادیه عضویابی می کند.

اتحادیه انجمن های اسلامی دارای مخاطب خاص است/ دانش آموزان نابغه بیشتر در معرض خطر هستند

به گزارش خبرنگار ۸دی، محمد لطیفی، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان با حضور در دفتر پایگاه خبری_تحلیلی هشت دی، با بیان اینکه انجمن های اسلامی دانش آموزان یک نهاد زیر مجموعه مقام معظم رهبری است اظهار کرد: ما یک نهاد کاملاً حکومتی و ذیل مقام معظم رهبری هستیم که هیچگاه از این مجموعه آمار کاغذی نمی خواهند بلکه از ما عملکردی مؤثر که منجر به خروجی جوانانی مؤمن و در تراز انقلاب شود می خواهند.

نخبه یابی، نخبه پروری، خودسازی و دگرسازی ماموریت انجمن دانش آموزی

وی ورود خود در این مجموعه را بر حسب تکلیف عنوان کرد و ادامه داد: نخبه یابی و نخبه پروری همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و نیز خودسازی و دگرسازی از دیگر مأموریت‌های اتحادیه است که در حال انجام است.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان با بیان اینکه همه مأموریت‌های ما در ایام الله دهه فجر بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و با رنگ و بوی حاج قاسم سلیمانی است گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه، حضور دانش آموزان در راهپیمایی ۲۲بهمن از جمله برنامه های این اتحادیه در دهه فجر است.

لطیفی با تأکید بر اینکه اقدامات دانش آموزان عضو این اتحادیه نیاز به انعکاس توسط فضای رسانه دارد افزود: کیفیت دانش آموزان انجمن های اسلامی بیش از کمیت آنها حائز اهمیت است و هدف من این است در پایان دوران خدمت خود در انجمن اسلامی خروجی خوبی در جهت پرورش و تربیت دانش آموزان دختر و پسر متدین و در تراز انقلاب داشته باشم.

 

برپایی مدرسه انقلاب در گیلان

وی با اشاره به برپایی مدرسه انقلاب در دهه فجر و در۶۰ مدرسه از سراسر استان گیلان بیان کرد: به هر یک از این مدارس ۱۲ غرفه تحویل داده شد که ابتدا دانش آموزان در مورد چگونگی ایجاد انقلاب و مراحلی که تاکنون طی کرده تا زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی را بررسی می کنند و سپس هر غرفه به برهه ای از تاریخ شامل دوران دفاع مقدس و… تعلق گرفت.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان با بیان اینکه مدرسه انقلاب در واقع یک کارگاه آموزشی برای دانش آموزان است افزود: صفر تا ۱۰۰ آماده سازی این نمایشگاه بر عهده دانش آموزان است که منجر به کارآفرینی و ظهور و بروز خلاقیت آنها می شود و این نمایشگاه از دوازدهم بهمن افتتاح و تا ۲۲بهمن به طول می انجامد.

وی تصریح کرد: هریک از غرفه های نمایشگاه دارای یک راوی دانش آموز است که برای بچه‌های کلاس خود، اولیاء دانش آموزان و با دعوت برخی مدیران و مسئولان برای آنها در مورد انقلاب توضیح می دهند و این مدرسه انقلاب کمترین کاری که می کند این است که بر بچه هایی که آن را ایجاد کرده اند تاثیر می گذارد.

اتحادیه انجمن های اسلامی دارای مخاطب خاص است

لطیفی درباره دلیل انتخاب ۶۰ مدرسه برای ایجاد مدرسه انقلاب از سراسر استان گیلان بیان کرد: اتحادیه انجمن های اسلامی دارای مخاطب خاص است و هدف ما این است که با مخاطب های خاص خود روی عموم تأثیر بگذاریم که همان نخبه یابی و نخبه پروری است.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان با بیان اینکه در این اتحادیه برخلاف سایر تشکل ها عضوگیری نمی شود و خود اتحادیه عضویابی می کند افزود: ما به مدارس می‌رویم و دانش آموزانی که دارای آیتم های متفاوتی در مسائل اعتقادی، خانوادگی، انگیزشی، معدل بالای ۱۸ونیم و…دارند شناسایی و جذب می شوند.

لطیفی تصریح کرد: گاه در یک مدرسه با دانش آموزی مواجه می شویم که شاید خانواده مذهبی نداشته باشد اما بارقه‌هایی از آنچه که ما می‌خواهیم در وجود او دیده شده است، در اینجا از مربی انجمن می خواهیم که با این دانش‌آموز دوست شود و بعد کم‌کم او را وارد این انجمن کرده و روی او کار می کنیم.

وی در ادامه این مطلب با تاکید بر اینکه انجمن های اسلای دانش آموزان دارای مخاطب خاص هستند افزود: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، انجمن های اسلامی یک تشکل امین است و برای اینکه یک شخص را بسنجیم باید با بزرگتر او را بسنجیم، وقتی می بینیم، دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با حکم نماینده رهبری مشخص می شود، در عملکرد اتحادیه بسیار تاثیرگذار است.

لطیفی با تاکید بر اینکه دانش آموزان نابغه در هر بخشی، نسبت به همسالان خود بیشتر در معرض خطر قرار دارند افزود: احترام و توجه ویژه به نظر دانش‌آموزان در این انجمن امری بسیار مهم و دائم الاجرا است

انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یک تشکل عمیق و یک پادگان آموزشی در عصر غیبت

وی از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بعنوان یک تشکل عمیق و یک پادگان آموزشی در عصر غیبت نام برد و ادامه داد: افق دید ما این است که فارغ التحصیلان این پادگان در زمانی که حضرت ظهور کردند بتوانند در دولت امام‌عصر (عج) فعالیت داشته باشند.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان با اشاره به برپایی خیمه معرفت و دگرسازی بیان کرد: پیش از دگر سازی ابتدا باید خودسازی انجام شود به این صورت که اول من مربی و مسئول انجمن مدرسه را می‌سازم و بعد از او می خواهم که وارد مدرسه شود و دگرسازی کند که در این روند دانش آموز باید ۱۰۶ بند شامل نگاه عقیدتی، اخلاقی، امر به معروف، نگاه مدیریتی و… را پشت سر بگذارد‌.

لطیفی با تأکید بر اینکه بر روی دانش آموزان بصورت تک بعدی کار نمی‌کنیم ادامه داد: استعدادیابی دانش آموزان از طریق پر کردن فرم در بخش های مختلف شامل رسانه، طراحی، فتوشاپ، بازیگری و… از دیگر اقدامات انجمن های اسلامی جهت حفظ از دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شامل قرارگاه شهری، استانی و ملی است افزود: هر هفته پنجشنبه جلسه قرارگاه شهری برگزار می شود و عضو قرارگاه استانی باید از بین قرارگاه شهرستان انتخاب شود و قرارگاه شهرستان، استان و سپس نیز نیز بر همین اساس انتخاب می شوند.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان، تصریح کرد: وضعیت انجمن دانش آموزی در هر شهرستان بنا به عملکرد امام جمعه، مسئولان آموزش و پرورش و سایر مسئولان ذیربط متفاوت است و در بین شهرستان های گیلان به نظر می آید دانش آموزان خمام، فومن و رشت نسبت به سایر دانش آموزان متفاوت تر هستند.

دانش آموزان گیلان آبروی ما در کشور هستند

لطیفی با بیان اینکه گیلان در قرارگاه ملی دارای سابقه بسیار درخشانی است ادامه داد: دانش آموزان گیلان آبروی ما در کشور هستند و به همین دلیل در انتخاب دانش آموزی که قرار است یک سال دیگر وارد قرارگاه ملی می شود از یکسال قبل تیمی در پشت صحنه آنها را بررسی و پالایش می کند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش هیأت های مذهبی در مدارس ابراز کرد: حاج آقا علی اکبری در بیان اهمیت هیأت ها معتقد هستند اگر همه کارهای اتحادیه را تعطیل کنیم و فقط هیئت داشته باشیم همه کارهای اتحادیه انجام می‌شود.

لطیفی با اشاره به اینکه به نظر من در مجموعه انجمن دانش آموزی گیلان هیأتی که به معنای واقعی باید باشد نداریم افزود: ما تشکلی هستیم که قرار است جوانانی انقلابی برای نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم به همین دلیل نیاز به کمکم همه نهادهای مسئول داریم.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان با اشاره به نقش کانون های تربیتی بیان کرد گفت: شناسایی دانش آموزان و معرفی آنها به کانون تربیتی و مساجد باعث می شود دانش آموزان بعد از مدرسه در جامعه رها نشوند.

وی آمورش پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه را از دیگر نهادهایی که در ایجاد هیاتی انقلابی در مدارس نقش موثر دارند افزود: حوزه علمیه از طلبه های جوان خود که با ورود به مدارس و با دوستی و صحبت با دانش آموزان می توانند آنان را جذب کنند استفاده کند‌.

لطیفی تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه ای با سازمان تبلیغات اسلامی ما مشکلات مدارس را به این سازمان اعلام می کنیم تا بدانند مدارس در چه وجوهی به طلبه ای نیاز دارند تا اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان خاطرنشان کرد: دانش آموزی که وارد هیئت مذهبی که دارای تراز علمی است شود دیگر به پدر مادر خود توهین نمی‌کند، نسبت به دیگران کمتر درگیر چالش و نسبت به بقیه آسیب کمتری از فضای مجازی بر او غالب می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه