سران فتنه اگر محاکمه می شدند، اکنون زنده نبودند

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به انتقاد برخی از حبس سران فتنه بدون محاکمه قانونی گفت: سران فتنه اگر محاکمه می شدند، اکنون زنده نبودند. وقتی که مردم با راه پیمایی میلیونی خود، تکلیف فتنه گران را مشخص کردند و مقام معظم رهبری نیز بارها به جرم آنها اشاره نمودند، دیگر حکم دادگاه چه جایگاهی دارد.

سران فتنه اگر محاکمه می شدند، اکنون زنده نبودند

به گزارش ۸دی نیوز، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های امروز نماز جمعه خمام با اشاره به نهی اسلام از مسخره کردن دیگران گفت:  قرآن می‌فرماید: اگر کسی شما را مسخره می‌کند، رابطه‌تان را با او قطع کنید. ‌ای کاش کشورهای اسلامی به دنبال فتوای امام در مورد سلمان رشدی، خرید و فروش اجناس انگلیسی را تحریم می‌کردند! آن چنان کشور انگلیس سیلی می‌خورد که سلمان رشدی را تسلیم می‌کرد. ولی غیرت در همه یکسان نیست و در برخی بیش‌تر و در برخی کمتر است.

امام جمعه خمام با اشاره به دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار توصیه ‏های مهمی ایراد فرمودند که چارچوب کلی کار دولت را مشخص می سازد. خوشبختانه ریاست جمهوری هم بر عملیاتی کردن تمام آنها تأکید کرده است.

وی افزود: از جمله این توصیه ها، مسأله فاصله‏ گرفتن دولت از فتنه‏ گران بود که فرمودند: «مسأله فتنه و فتنه‏ گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزراء باید همان‏گونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله ‏گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند».

خطیب جمعه خمام با اشاره به انتقاد برخی از حبس سران فتنه بدون محاکمه قانونی گفت: سران فتنه اگر محاکمه می شدند، اکنون زنده نبودند. وقتی که مردم با راه پیمایی میلیونی خود، تکلیف فتنه گران را مشخص کردند و مقام معظم رهبری نیز بارها به جرم آنها اشاره نمودند، دیگر حکم دادگاه چه جایگاهی دارد؟

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که در این دوران جنگ نرم، اردوگاه استکباری و صهیونیستی غرب خسارت های زیادی را در دنیای اسلام به وجود آورده، گفت:  نمونه بارز این خسارتها در چند سال اخیر، بوجود آوردن گروهک داعش است که ریشه در دلارهای آمریکایی دارد. داعش به ‏معنای دولت اسلامی، دروغی بیش نیست؛ داعش در حقیقت، مخفف «دلار آمریکایی علیه شیعه» است.

امام جمعه خمام در ادامه یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور سال ۵۷ را گرامی داشت و اظهار نمود: حضرت امام خمینی(ره)، ۱۷ شهریور را هدیه ای از عالَم غیب برای نسل های آینده دانستند تا بدانند که این انقلاب با چه جان نثاری هایی به دست آمده و در حفظ آن بکوشند.

حجت الاسلام دکتر عاشوری با اشاره به رحلت آیت الله طالقانی در سال ۱۳۵۸، ایشان را دومین  شخصیت مؤثر در برپایی انقلاب و پیروزی آن، بعد از حضرت امام خمینی(ره) خطاب کرد و افزود: آیت الله طالقانی در دوران فدائیان اسلام و نهضت آزادی نیز با رژیم فاسد شاهنشاهی مبارزه می کردند که با برپایی قیام حضرت امام خمینی(ره) به نهضت ایشان پیوستند.

وی با اشاره به سالگرد شهادت دومین شهید محراب در سال ۱۳۶۰، شهید مدنی را از اوتاد روزگار نامید و گفت: آیهاللَّه مدنى عشق وافرى نسبت به ائمه اطهار داشت و این عشق سبب شده بود که به آن اسوه ‏هاى الهى اقتدا کند و همین اقتداى عملى به ائمه ‏اطهار سبب گردید که ایشان به عنوان فرزند شایسته ائمه اطهار و مکتب و دین شناخته شود.

امام جمعه خمام در پایان میلاد با سرسعادت امام رضا (ع) را تبریک عرض نموده و خاطرنشان کرد:  نامش علی، کنیه اش ابوالحسن و لقبش رضا بود. چون مرضی خداوند در آسمان و مرضی رسول وائمه در زمین بود. حتی دشمنان هم از او راضی بودند و از این حیث آن حضرت تنها امامی بود که دوست و دشمن از او راضی بودند. اخلاقش چنان بود که هرگز با کلامش کسی را آزار نمی داد، سخن کسی را قطع نمی‌کرد، حاجت کسی را رد نمی‌کرد، در استفاده از امکانات زندگی به اندک اکتفا می‌کرد و بیشتر عبادت می‌نمود.

خوبان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه