مطالبات ایثارگران تا پایان شهریور پرداخت می‌شود/ ۶۷هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران مشکل اشتغال دارند

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ۶۷ هزار نفر از فرزندان ایثارگران و شهدا در کشور مشکل اشتغال دارند و گیلان بعد از لرستان دومین استان دوم کشوردر این زمینه، گفت: مطالبات ایثارگران و خانواده شهدا تا ۲۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

مطالبات ایثارگران تا پایان شهریور پرداخت می‌شود/ ۶۷هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران مشکل اشتغال دارند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستان‌ خبر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی پیش از ظهر امروز در همایش خانواده‌های شاهد و ایثارگران که در حرم مطهر شهدای آستانه‌اشرفیه برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب به معنی عوض کردن معیار و دگرگون کردن معیارهای جامعه است، اظهار کرد: قبل از طلوع اسلام و رسالت پیامبر(ص) در جامعه جاهلیت معیارهای غلطی حاکم و خداپرستی تبدیل به پت پرستی شده و کعبه مکان عبادت خداوند به خانه بت‌ها تبدیل شده بود.

وی افزود: این افراد در زمان گرسنگی و قحطی خدای خلق شده خود را از کعبه بیرون می‌آوردند و بین هم تقسیم می‌کردند و می‌خوردند و بعد از قحطی مجددا خدایی می‌ساختند و در کعبه می‌آوردند، در بین مردم ثروت حاکم بود هر که ثروت داشت افتخار بیشتر داشت و دختران را زنده به گور می‌کردند که این افکار جامعه قبل از رسالت پیامبر(ص) بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه انقلاب در این جامعه رخ داد که بگویید فقیر و غنی، دختر و پسر، سیاه و سفید با هم تفاوتی نمی‌کند، گفت: پیامبر(ص) این انقلاب را رهبری و خانه کعبه را از بت‌ها خالی کرد و دین اسلام را ترویج داد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند انقلاب را به وجود آورد و مردم در این راه شهید دادند و ایثارگری کردند و تا آخر حامی پیامبر(ص) بودند که خداوند در قرآن از آنها به عنوان مومن یاد می‌کند، تصریح کرد: گروه دوم کسانی بودند که از ابتدا مخالفت کردند و هرچه پیغمبر آنها را ارشاد کرد نپذیرفتند و قرآن می‌گوید اینها قافل و از کافران هستند.

وی خاطرنشان کرد: گروه دیگر دو چهره بودند یک بار با پیامبر(ص) و مسلمانان و بار دیگر با کافران بودند که به آنها منافقین می‌گویند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هر انقلابی با مومن، کافر و منافق رو به رو است، گفت: انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام شکل گرفت از این قاعده مستثنی نبود یک عده با امام بیت کردند و مثل شهدا جان خود را نثار انقلاب و مولای خود کردند و از گروه مومنان هستند.

شهیدی با بیان اینکه این مومنین هنوز در جامعه ما هستند و پشت سر رهبری از مقام معظم رهبری حمایت می‌کنند و گوش به فرمان ایشان هستند، تصریح کرد: گروه دیگر کسانی هستند که از ابتدا با امام مبارزه کردند و هنوز هم هستند و گروه‌های مختلف را تشکیل دادند و ترور و انفجار در کشور راه انداختند و با انقلاب و امام مبارزه کردند.

وی افزود: در جنگ تحمیلی از طرف دشمن حمایت شدند و افرادی بودند که در مقابل امام راحل ایستادند و سوم گروه منافقین بودند که با مخالف دست به دست همدیگر دادند و در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستادند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۳۵ سال از انقلاب می‌گذرد و روز به روز این انقلاب در جهان سرافرازتر می‌شود و امروز شاهد هستیم که در خاورمیانه تنها کشور امن ایران است.

شهیدی با بیان اینکه سه عامل شامل اعتقاد و عقیده، رهبری و مردم سبب ماندگاری انقلاب اسلامی ایران شد، خاطرنشان کرد: رهبر این انقلاب یک فقید و مجتهد و آگاه به زمان بود که هر چه فرمان می‌دادند همه از آنها اطاعت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در سربند رزمندگان ایران اسم ائمه نوشته شده بود که نشانه اعتقاد و ایمان مردم است، گفت: با اعتقادات مردم نمی‌شود بازی کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بعد از امام راحل هدایت انقلاب به دست فرزند خلف ایشان که یک انسان وارسته، یک جانباز بزرگ و آگاه به زمان و اندیشمند است رسید، گفت: مقام معظم رهبری امروز هدایت جامعه و سکان هدایت انقلاب را به درستی در دست دارند و رهبری را در داخل و خارج کشور به خوبی اداره می‌کنند.

شهیدی نقش امام و رهبری را در جامعه بسیار موثر دانست و گفت: عامل سوم مردم بودند، ما مردم خوبی داریم که گوش به فرمان امام و در همه مناسبت‌ها و عرصه‌ها حضور دارند و مردم انقلابی‌ هستند.

وی با بیان اینکه من حامل سلام مقام معظم رهبری به شما هستم، افزود: طرح سپاس با مشارکت رئیس جمهور در جامعه به دستور مقام معظم رهبری شروع شد و ما مدیون خانواده شهدا و ایثارگران و خون شهیدان هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه سه میلیون و ۳۰۰ هزار پرونده ایثارگران، خانواده شهدا و رزمندگان در کشور وجود دارد،‌ اظهار کرد: ۲۲ هزار و ۲۸۵ شهید تقدیم انقلاب شد و ۵۰۵ هزار و ۲۷ نفر جانباز و حدود ۴۲ هزار آزاده در کشور وجود دارد.

شهیدی با اشاره به دو رکن اصلی بنیاد شهید، افزود: خدمت رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران و دیگری نشر فرهنگ و ایثار و شهادت که مقام رهبری بسیار تاکید دارند دو رکن اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت در کشور رشد کند زیرا ایثار و شهادت فرهنگ دین و اسلام و امام حسین(ع) است واین امام بزرگوار الگوی ایثار و شهادت هستند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن فهمیده اگر این فرهنگ رشد نکند به اهداف خود دست می‌یابد و در صدد ضربه زدن به این مهم است، گفت: به همین دلیل از دو سال گذشته برنامه‌های مختلفی در زمینه نشر فرهنگ ایثار و شهادت در کشور اجرا شده است.

شهیدی با بیان اینکه سرکرده‌های داعش دست نشانده اسرائیل و آمریکا هستند که می‌خواهند اسلام را به یک فرهنگ دور افتاده وحشی مطرح کنند، خاطرنشان کرد: داعشی‌های مسلمان آمدند و مسلمانان و غیر مسلمان را به عنوان کنیز می‌فروشند و می‌خواهند فرهنگ اسلام را بد نشان دهند و اسلام را از بین ببرد به همین دلیل ما باید با فرهنگ خود این فرهنگ غلط را خنثی کنیم.

وی با بیان اینکه از ۲۲ اسفند روز شهید برای نخستین بار در کشور پررنگ شد، گفت: اینها از رهنمودهای مقام معظم رهبری است و تا به امروز مطیع رهبری امام و مقام معظم رهبری هستیم و خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید حق ایثارگران را ادا کنیم و بیان می‌‌کنم به عنوان مسئول بنیاد هرقدر به این خانواده‌ها خدمت کنیم به اندازه یک شب رنج جانباز نمی‌رسد.

شهیدی با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید، خاطرنشان کرد: در نخستین گام هدف برداشتن دیوار بی‌اعتمادی بین بنیاد و ایثارگران ودر گام بعدی تعامل با ایثارگران بود تا بگویم برای بنیاد شهید ایثارگران و خانواده شهدا فرقی نمی‌کنند و ما خادم آنها هستیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ” بکوشید بنیاد سیاسی نشود جای مقدسی است زیرا ارتباط‌اش با خانواده شهدا و ایثارگران است و آنها از عزیزان هستند و آنها را فدای مسائل سیاسی نکنید” به همین دلی سعی کردیم فرمان رهبری تداوم داشته باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پرداخت معوقات ایثارگران و شهدا گفت: تا به امروز طلب‌ آنها به صورت کامل پرداخت نشده است که یکی از دغدغه‌های مهم در بنیاد شهید پرداخت مطالبات ایثارگران و خانواده شهدا است و مقام معظم رهبری و رئیس جمهور هم در این زمینه بسیار تاکید می‌کنند که باید حل شود.

شهیدی افزود: ۳۲ درصد در ماه نخست شروع خدمت من پرداخت شد، در شب عید هم بازپرداخت انجام شد و تا آخر تابستان تا ۲۰ روز آینده در تلاش هستیم که همه را پرداخت کنیم و روز گذشته در این زمینه نشستی برگزار شد و امیدوارم تا آخر تابستان این مطالبات پرداخت شود.

وی درباره اشتغال فرزندان خانواده ایثارگران و شهدا، اظهار کرد: مسئله بیکاری تنها مربوط به فرزندان ایثارگران و شهدا نیست و مشکل کل کشور است.

معاون رئیس جمهور افزود: ۴.۴ میلیون بیکار در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد۶۷ هزار نفر در بین فرزندان ایثارگران و شهدا هستند که مهمترین قدم برای رفع این مشکل در استان به عنوان استان نخست لرستان و گیلان به عنوان استان دوم است.

شهیدی‌محلاتی از پرداخت مطالبات جامعه ایثارگران تا ۲۰ روز دیگر خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان تابستان امسال مطالبات جامعه ایثارگران پرداخت شود.وی مسئله بعدی را اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران عنوان کرد و گفت: ۴.۵ میلیون نفر بیکار در کشور داریم که ۶۷ هزار نفر بیکار در جامعه ایثارگران است.رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه تاکنون ۳۹۴ نفر از فرزندان جامعه ایثارگران را به اداره‌ها فرستادیم که مشغول به‌کار هستند، بر ضرورت ایجاد خود اشتغالی و به‌کارگیری از فرزندان بیکار خانواده‌های شهدا و ایثارگران در کارخانه‌هایی نظیر شالیکوبی و … تاکید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه