رشت به عنوان شهر خلاق تنوع غذایی دریونسکو ثبت می شود

مدیر مرکز عملیات بحران وزارت بهداشت گقت: در جشنواره غذایی که در گیلان با حضور نماینده یونسکو در گیلان برگزار شد قرار شد رشت به عنوان شهر خلاق تنوع غذایی معرفی شود.

رشت به عنوان شهر خلاق تنوع غذایی دریونسکو ثبت می شود

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی ۸دی نیوز ,مجتبی خالدی مدیر مرکز مدیریت عملیات بحران وزارت بهداشت در جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر گیلان در دیدار با فعالان بخش خصوصی و تاسیسات گردشگری با محوریت مرحله دوم سفرهای تابستانی در هتل کادوس این شهر،با بیان اینکه بررسی بیماری‌های منطقه‌ای از اولویت‌های وزارت بهداشت در حوزه گردشگری است اظهار کرد: بخش نظارت و تحقیق وزارت بهداشت این مسئله را پایش می‌کند.

بررسی و تطبیق نقشه سلامت ایران با نقشه گردشگری کشور اجرایی می شود

مدیر مرکز مدیریت عملیات بحران وزارت بهداشت،   از بررسی و تطبیق نقشه سلامت ایران با نقشه گردشگری کشور خبرداد و گفت: بررسی و تطبیق نقشه سلامت با نقشه گردشگری کشور سبب کاهش هزینه‌ها و پیاده‌سازی گردشگری تخصصی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  در حوزه اورژانس جاده‌ای طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده توسعه رخ داده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته اورژانس هوایی در ۱۴ نقطه راه‌اندازی شد

.در ادامه این جلسه محسن رنجبر مدیرکل مطالعات و آموزش گردشگری کشور، لازمه رشد گردشگری را تعامل و همکاری همه جانبه مسئولان دانست و گفت:توسعه گردشگری می‌تواند تمام ارکان اقتصادی را به حرکت در آورد.

گسترش درآمد گردشگری به پایین‌ترین لایه‌های جامعه برنامه‌ریزی شود

وی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که درآمد گردشگری به پایین‌ترین لایه‌های جامعه گسترش یابد، افزود: توسعه زیرساخت‌ها در رشد گردشگری لازم و ضروری است.

مدیرکل مطالعات و آموزش گردشگری کشور با تاکید بر اینکه گردشگری یکی از محورهای توسعه در دولت تدبیر امید است، خاطرنشان کرد:۳۷درصد در آمد ناخالص ملی سنگاپور از گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این جلسه نیاز به توسعه زیرساخت ها در گیلان را مورد تاکید قرارداد و افزود: با اجرای شدن ۱۱ کیلومتر آزاد راه رشت -قزوین از بار ترافیکی مدخل های ورودی استان کاسته می شود و راه آهن قزوین –رشت- آستارا با اجرایی شدن می تواند در توسعه گردشگری گیلان بسیار حائز اهمیت باشد.

وی با اشاره به اینکه  از ابتدای تیرماه تاکنون بیش از ۱۲ میلیون گردشگر وارد گیلان شده است در ادامه ازاز رشد ۱۸.۵ درصدی ورود گردشگران به گیلان خبرداد و افزود: در حال تکمیل پرونده ثبت شهر خلاق تنوع غذایی رشت در سازمان یونسکو هستیم.

 رشت به عنوان شهر خلاق تنوع غذایی دریونسکو ثبت می شود

علی زاده  گفت : در جشنواره غذایی که در گیلان با حضور نماینده یونسکو در گیلان برگزار شد قرار شد رشت به عنوان شهر خلاق تنوع غذایی معرفی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه