منطقه نیازی به حضور خارجی ها ندارد/ نیروهای نظامی ایران برای منطقه امنیت‌ساز هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه امروز نیروهای نظامی ما هم برای ایران و هم برای کشورهای منطقه امنیت‌ساز هستند، گفت: برای تامین امنیت منطقه نیازمند ورود دیگران نیستیم و کشورهای مسلمان می‌توانند این کار را انجام دهند.

منطقه نیازی به حضور خارجی ها ندارد/ نیروهای نظامی ایران برای منطقه امنیت‌ساز هستند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، علی لاریجانی صبح چهارشنبه در جمع نیروهای مسلح استان بوشهر با بیان تبریک به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: حضور در جمع نیروهای مسلح استان بوشهر که مرزدارانی غیور هستند برای من افتخار بزرگی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استان بوشهر همواره از نقاط حساس کشور بوده است و در دو قرن اخیر همیشه مورد توجه دیگران بوده است.

وی افزود: مجاهدت‌های بسیار زیادی برای صیانت از ایران صورت گرفته است که بخش زیادی از آن از بوشهر بوده است و مجاهدانی از این سرزمین از ایران و مرزهای کشور دفاع کرده اند و این یک سنت درخشان برای منطقه است که با روحیه مجاهدانه از ایران دفاع می کردند.

لاریجانی ادامه داد: امروز شما در چنین جایگاهی قرار دارید که با امکاناتی که در اختیار شما است می‌خواهید نقش بازدارنده داشته باشید و توانمندی ایران را نشان دهید.

وی افزود: با توجه به شرایط سخت آب و هوایی این منطقه، مجاهدت شما سخت تر است؛ هم به دلیل شغلتان و هم به دلیل وضعیت آب و هوایی استان بوشهر و ملت ایران نیز قدردان شما هستند.

غربی‌ها هم اذعان دارند که ایران نقطه اتکاء منطقه است

لاریجانی با بیان اینکه شرایط منطقه بسیار غبار آلود و پرمسئله است، بیان داشت: در اکثر کشورهای منطقه وضعیت پایدار نیست؛ در مصر و لیبی و سوریه و عراق وضعیت آنها مناسب نیست ولی در چنین شرایطی ایران از یک ثبات برخوردار است و این مهم با پایداری مرزداران ایجاد شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاهی غربی‌ها هم اذعان دارند که ایران نقطه اتکاء منطقه است، ادامه داد: ثمره حضور شما این است که ثبات و امنیت پایداری در ایران به وجود آمده است.

وی در ادامه به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و بیان داشت: امروز کشور ما نیازمند خیزش اقتصادی است از نظر تورم دارای مشکلاتی هستیم که دولت و مجلس وقت زیادی را صرف این کار می‌کنند.

لاریجانی به اهمیت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: موضوعی که رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی مطرح کرده اند بسیار مهم است و حرف ایشان این است که اقتصاد باید مبتنی بر تولید باشد.

توسعه اقتصادی نیازمند امنیت روانی و امنیت دفاعی است

وی تصریح کرد: برای اینکه سرمایه‌گذاری و اقتصاد در کشور توسعه پیدا کند نیازمند دو اصل مهم هستیم که شامل امنیت روانی و امنیت دفاعی است که امنیت روانی را رسانه‌ها و رجال سیاسی با آرام‌کردن فضا ایجاد می‌کنند و امنیت دفاعی را هم نیروهای مسلح ایجاد می‌کنند.

لاریجانی با بیان اینکه باید مسائل منطقه را رصد کنیم، ادامه داد: کشورهای منطقه قدرت درگیری با ایران را ندارند چون برایشان بسیار پرهزینه است و حتی قدرت‌های بزرگ هم اگر توان داشتند تاکنون با ما درگیر شده بودند ولی چون برای آنها پرهزینه است توان حمله به ایران را نداشته اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به توان ایران در بخش دفاعی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امروز نیروهای نظامی ما هم برای ایران و هم برای کشورهای منطقه امنیت‌ساز هستند.

نیروهای نظامی ما در مانورها رشد پیدا نکرده‌اند

وی تاکید کرد: ایران یک خط قرمز را برای خودش ترسیم کرده است که اگر این خط قرمز تهدید شود ایران وارد عمل خواهد شد.

لاریجانی اضافه کرد: برای تامین امنیت منطقه نیازمند ورود دیگران نیستیم و کشورهای مسلمان می‌توانند این کار را انجام دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توان کشور در بخش‌های مختلف، اذعان داشت: نیروهای نظامی ما در مانورها رشد پیدا نکرده‌اند و در جنگ رشد کرده‌اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه