هدایت دانشجویان به واریز شهریه به حساب شخصی نجفی تخلف است

رئیس موسسه جابر بن حیان رشت گفت:هدایت دانشجویان به واریز هزینه شهریه به حساب شخصی سعید نجفی که طبق نامه وزارت علوم اختیاری در مورد این موسسه ندارد، از سوی کارمندان ومدیرمالی موسسه، تخلف است.

هدایت دانشجویان به واریز شهریه به حساب شخصی  نجفی تخلف است

به گزارش ۸دی نیوز، محمدحسن فوادیان در نشست خبری که در دفتر ریاست موسسه، برگزار شد با بیان اینکه جابرقدیمی ترین موسسه دانشگاهی غیرانتفاعی درگیلان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه، مسئولیت در وزارتخانه های دیگر نیز برعهده داشتم، اما آنچه که معلوم است کاردردانشگاه برایم نسبت به کار درجاهای دیگر رجحان دارد.

وی با اعلام اینکه سعی می کنیم درمورد ارتقا سطح آموزشی موسسه اقدام کنیم، افزود: در تاریخ ۲۶ مرداد امسال این مسئولیت به بنده واگذار شد وبا توجه به مسائل اخیر این موسسه واقدامات انجام شده هرحرکت وکاری بدون نظر سرپرست منصوب باشد، غیر قانونی است.

رئیس موسسه جابربن حیان رشت، با بیان اینکه فردی در یکی از سایتها ادعای مالکیت موسسه را کرده است گفت: توافقی بین رئیس سابق موسسه و وی صورت گرفته که به پشتوانه تصویبی هیئت موسس و هیئت امنا را ندارد و اصطلاح زد وبند که در برخی سایت ها در مورد موسسه جابر استفاده شده، درمورد اتفاقاتی است که درگذشته وبدون نظرهیئت های موسس و امنا بیش آمده است.

فوادیان با تصریح براینکه در این توافق کلیه اختیارات ارکان موسسه به این فرد تعلق گرفته بود، عنوان کرد:اختیارات هیئت امنا غیر قابل تفویض به غیر است و رئیس قبلی موسسه، این اختیارات را به شخص دیگری سپرده بود.

وی باتاکید بر اینکه رئیس هیئت موسس هیچ فعالیتی درمورد مسائل مالی موسسه نمی تواند داشته باشد، افزود:هدایت دانشجویان به واریز هزینه شهریه به حساب شخصی سعید نجفی که طبق نامه  وزارت علوم اختیاری در مورد این موسسه ندارد، از سوی کارمندان و مدیرمالی موسسه، تخلف است و مطابق قانون تخلفات اداری وزارت علوم و ازطریق مراجع قانونی مورد برخورد قرار می گیرد و ما اقدامات قانونی برای برگشتن پول دانشجویان انجام داده ایم.

رئیس موسسه جابربن حیان رشت،با اشاره به اینکه هر تصمیمی که وزارت علوم درمورد موسسه جابربن حیان مقرر کرده است، باید اجرا شود، گفت: ازدانشجویان می خواهیم، اقدام قانونی برای احقاق حقوق نجام دهند.

فوادیان ازرئیس دانشگاه گیلان ودفترنظارت بردانشگاه های گیلان، برای همراهی وهمکاری جهت حل این مشکلات، تشکر و تصریح کرد: فعالیت آموزشی در موسسه جابر جریان دارد.

 یکی از دانشجویان این موسسه  نیز به نمایندگی ازدیگردانشجویان، در این جلسه با خواندن متن طوماری که به امضای جمع کثیری از دانشجویان موسسه جابربن حیان رسیده است، اعلام کرد: مهم ترین نگرانی که دانشجویان دارند این است که شهریه آنان به حساب فردی واریز شده است که ازنظر وزارت علوم اختیاری در مورد این موسسه ندارد.

وی با درخواست ازهمه مسئولان ذی ربط  برای حل مشکلات  دانشجویان، اظهارکرد: از همه مسئولان می خواهیم با متخلفان برخورد نمایند وحقوق دانشجویان را به آنان بازگردانند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه