پدافند خودمان که شلیک می کرد خیال می کردیم عراقی ها حمله کرده اند! + عکسهای قدیمی

ر آن مقطع تعداد اعزامی از شهرستان صومعه سرا ۱۱ نفر بودند. وقتی به ما ساعت اعزام را اعلام کردند هیچ گاه تصور نمی کردم که جمعیت زیادی برای بدرقه ما بیایند ولی وقتی به میدان شهر رسیدیم جمعیت زیادی آمده بودند و این جمعیت گسترده ما را با سلام و صلوات بدرقه کردند.

پدافند خودمان که شلیک می کرد خیال می کردیم عراقی ها حمله کرده اند! + عکسهای قدیمی

به گزارش خبرنگار ایثار و مقاومت ۸دی نیوز روایت جنگ ، روایت مردانگی نسلی است که کم کم در کوچه پس کوچه های مشکلات مادی جامعه کم رنگتر می شود لذا هر از چند گاهی باید برای یادآوری افتخارات این ملت سری به جوانان دیروز زد.

مصاحبه اختصاصی ۸دی نیوز با برادر حمید نوردی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس

هشت دی نیوز: در ابتدای خودتان را معرفی کنید.
حمید نوردی: با نام و یاد خدا بنده حمید نوردی متولد سال ۱۳۳۷ اهل روستای هندخاله از توابع شهرستان صومعه سرا هستم. از شما تشکر می کنم که در راستای ارزشهای انقلاب و ایثار و فداکاری رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس زحمت می کشید و ایثارگری های آن نسل را به نسل های بعدی انتقال می دهید.

هشت دی نیوز: از فعالیت هایی قبل از انقلاب خودتان برای ما بگویید.
حمید نوردی: ما از ابتدا در جریان فعالیت های انقلاب و فعالیت های امام (ره) به صورت نوار و پوستر بودیم. و طبق علاقه ای که به انقلاب داشتیم در راهپیمایی ها و تظاهرات شرکت می کردیم و از روستا به شهر می آمدیم.

navardi-(1)

هشت دی نیوز: در مورد فعالیت هایتان بعد از پیروزی انقلاب برای ما توضیح دهید.
حمید نوردی: بعد از پیروزی انقلاب و با تشکیل کمیته های مختلف در مساجد و محلات و در راستای دستاوردهای انقلاب در فعالیت های مختلف مشارکت می کردیم و سعی کردیم سهم اندکی داشته باشیم.
هشت دی نیوز: چه سالی وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدید؟
حمید نوردی: هنگامی که سپاه به فرمان امام (ره) تشکیل شد فعالیت های مختلفی در کشور صورت انجام می داد. همین باعث شد که از سال ۵۸ به طور غیررسمی و در سال ۵۹ به طور رسمی وارد سپاه شدم. زمانی که وارد سپاه شدم اخباری شنیدیم که ۵۰ نفر از پاسداران را در کردستان سر بریده بودند. با خودم می گفتم باید جالی خالی این عزیزان را پر کنیم. این باعث شد انگیزه ی بیشتر در ابتدای ورود به سپاه داشته باشم.

navardi-(6)
هشت دی نیوز: چه انگیزه ی باعث شد که در جبهه حضور داشته باشید.
حمید نوردی: هدف از تشکیل سپاه حفاظت از دستاوردهای انقلاب بود. ولی شرایطی فراهم شد که سپاه وارد جنگ شد و رزمنده ها با شور و شوق فراوانی به سوی جبهه ها اعزام شوند. همین اشتیاق رزمندگان باعث شد برای دفاع از کشور در دومین اعزام با اکیپ رزمندگان گیلان و مازندران به سوی جبهه فیاضیه (حصر آبادان) اعزام شدیم که آن زمان فرمانده محور ما شهید حاج احمد کاظمی بودند.
هشت دی نیوز: اگر از اولین اعزام تان خاطره ای دارید برای ما تعریف کنید.
حمید نوردی: در آن مقطع تعداد اعزامی از شهرستان صومعه سرا ۱۱ نفر بودند. وقتی به ما ساعت اعزام را اعلام کردند هیچ گاه تصور نمی کردم که جمعیت زیادی برای بدرقه ما بیایند ولی وقتی به میدان شهر رسیدیم جمعیت زیادی آمده بودند و این جمعیت گسترده ما را با سلام و صلوات بدرقه کردند.
هشت دی نیوز: خانواده برای اعزام شما چگونه راضی می شدند؟ آنها شما را از رفتن به جبهه منع می کردند؟
هر پدر و مادری در آن موقع و با آن وضعیت دوری فرزند خود را تحمل نمی کردند ولی وقتی خانواده ها صحبت های امام (ره) را می شنیدندکه می فرمودند: جبهه ها را خالی نگذارید. این باعث می شد که خانواده با تمام سختی ها راضی می شدند. و هیچگاه ما را از رفتن منع نمی کردند.

navardi-(5)
هشت دی نیوز: کمی از خاطرات جنگ برای ما بگویید.
مقر ما در جبهه فیاضیه داخل کارخانه پتروشیمی آبادان بود. پدافند هوایی ارتش در قسمت پشت این کارخانه حضور داشتند که آنها ضدهوایی مکرر می زدند که ما در دو سه روز اول در آنجا هر وقت این اتفاق می افتاد سریع خیز بر می داشتیم و تصور می کردیم نیروهای عراقی حمله کردند ولی بعد متوجه شدیم ضدهوایی ها از طرف نیروهای خودی است.
هشت دی نیوز: در مدت زمانی که در جبهه حضور داشتید مجروحیت هم برای شما اتفاق افتاده بود.
حمید نوردی: در یکی از عملیات ها بود که از ناحیه قفسه سینه و دست راست مجروح شدم و چند روزی در بیمارستان بستری بودم که این مجروحیت همراه با شهادت شهید علیرضا رستگار در کنارم صورت گرفت.
هشت دی نیوز: از آخرین باری که به جبهه اعزام شدید برایمان بگویید.
حمید نوردی: منطقه بدر ۳ آخرین مرحله از اعزام ما بود که بعد از آن قطعه نامه ۵۹۸ اتفاق افتاد.
هشت دی نیوز: حرف پایانی
حمید نوردی: آن زمان که انقلاب شد حرف امام (ره) حجت را بر ما تمام کرده بود و مطیع امر ایشان بودیم. و آن ایثارگری ها و فداکاری ها توسط شهدا صورت گرفت. و حالا بیاییم با اطاعت از مقام معظم رهبری از دستاوردها انقلاب و شهدا حفاظت کنیم. در غیر این صورت شرمنده شهدا هستیم. من به عنوان یک فرد جامعه اسلامی به جوانان می گویم که هیچگاه به استعمار وابسته نباشید و تا آخر ایستادگی کنید که دشمن همیشه در کمین این انقلاب است و هیچگاه دشمن بیکار نمی نشیند و هر طوری می خواهد به کشورمان ضربه بزند.

 

navardi-(4)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه