۵۹۵ زائر گیلانی به سرزمین وحی اعزام شدند

مدیرکل حج و زیارت گیلان از اعزام ۵۹۵ زائر این استان به سرزمین وحی خبر داد.

۵۹۵ زائر گیلانی به سرزمین وحی اعزام شدند

به گزارش ۸دی نیوز، مدیرکل حج و زیارت گیلان از اعزام ۵۹۵ زائر این استان به سرزمین وحی خبر داد.
حسن یگانه با اشاره به آموزش زائران حج گفت: امسال سازمان حج و زیارت در اقدامی آخرین تصمیمات، توصیه‌ها و آموزش‌های عملی احکام را در استان‌ها اجرا می‌کند.
وی افزود: به همین منظور زائران گیلانی نیز دستورات و آموزش‌های عملی زیارت حج را می‌آموزند.
مدیرکل حج و زیارت گیلان با بیان اینکه کار روادید زائران انجام شده است، تصریح کرد: ۱۴ شهریورماه جاری نخستین اعزام به حج انجام می‌شود.
وی درباره فراخوان حجاج تصریح کرد: امسال برای نخستین‌بار فراخوان حجاج را سه ماه زودتر انجام دادیم که بسیار موثر بوده است.
یگانه هزینه سفر حج را بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: امسال برای نخستین‌بار پنج میلیون تومان در ابتدای ثبت‌نام دریافت می‌شود و زائران می‌توانند بقیه مبلغ را نیز دو ماه بعد پرداخت کنند.
وی از حضور ۶۸ پزشک زن برای ارائه خدمات به بانوان حجاج از طرف سازمان حج و زیارت در این سفر معنوی خبر داد و خاطرنشان کرد: هفت درمانگاه ویژه بانوان نیز به این قشر خدمات‌رسانی می‌کند.
مدیرکل حج و زیارت گیلان به تهیه چمدان‌های یکسان توسط سازمان حج و زیارت اشاره کرد و یادآور شد: هزینه این چمدان‌ها ۱۴۰ هزار تومان بوده که از محل صرفه‌جویی سازمان تهیه شده و به عنوان هدیه سازمان حج و زیارت در اختیار زائران قرار گرفته است.
وی تعداد زائران گیلانی حج و زیارت این استان را ۵۹۵ نفر عنوان کرد و گفت: این زائران در قالب پنج کاروان از شهرستان‌های مختلف گیلان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه