هشت دی گزارش می دهد:

وقتی مسائل اصلی رنگ می بازد/ به خط شدن مسئولان در افتتاح مدرسه‌ای غیرانتفاعی در رشت! + عکس

چرا باید چند مسئول بلندپایه استان در مراسم “افتتاح رسمی!” یک مدرسه غیرانتفاعی در رشت آن هم در این شرایط حضور پیدا کنند؟، مگر چند درصد مردم در شرایط سخت اقتصادی می توانند فرزندان خود را در این گونه مدارس ثبت نام کنند و به بیان رسانه ای افتتاح یک مدرسه غیرانتفاعی مگر چقدر دربرگیری اجتماعی دارد؟!

وقتی مسائل اصلی رنگ می بازد/ به خط شدن مسئولان در افتتاح مدرسه‌ای غیرانتفاعی در رشت! + عکس

به گزارش ۸دی، در روز پنجشنبه ۳بهمن “ارسلان زارع” استاندار گیلان، “نادر جهان ارا” مدیرکل آموزش و پرورش استان و “ناصر حاج محمدی شهردار رشت برای افتتاح یک مدرسه غیرانتفاعی در گلسار رشت حضور پیدا کردند.

این مراسم توسط خبرگزاری صداوسیما نیز پوشش داده شد و این خبرگزاری آن را با تیتر “بهره برداری از یک مدرسه در رشت” منتشر کرد که البته جای تعجب دارد که چرا افتتاح یک مدرسه خصوصی این همه ارزش خبری پیدا کرده و مسئولان و نهاد های دولتی وقت شان را نیز که جزئی از بیت المال است صرف آن کرده اند.

 

به خط شدن مسئولان برای آنچه که  “افتتاحیه رسمی” از یک مدرسه غیرانتفاعی و خصوصی نام برده شده، چند سوال در ذهن متبادر می کند:

ابتدا اینکه چرا باید چند مسئول بلندپایه استان در مراسم افتتاح یک مدرسه غیرانتفاعی آن هم در این شرایط حضور پیدا کنند؟، مگر چند درصد مردم در شرایط سخت اقتصادی می توانند فرزندان خود را در این گونه مدارس ثبت نام کنند و به بیان رسانه ای افتتاح یک مدرسه غیرانتفاعی مگر چقدر دربرگیری اجتماعی دارد؟!

مسأله دوم که بسیار مهم تر از نکته اول است این بوده که در شرایط فعلی باید تمام ذهن مسئولان کشوری و استانی برای چگونگی گذر کردن از این شرایط سخت اقتصادی و ایجاد اشتغال باشد و هرکس به سهم خود باید در این رابطه کار جهادی انجام دهد، اینکه مسئولان فکرشان شده افتتاح یک مدرسه غیرانتفاعی! بسیار خطرناک بوده و نشان از جهت گیری فکری دارد یعنی مسئولان استانی به جای آن که بر حل مسائل و مشکلات مهم متحد باشند بر مسائل دسته چندم زوم کرده اند!

نکته سوم بی توجهی به مدارس دولتی و توجه ویژه به مدارس غیرانتفاعی است! متأسفانه در گیلان مدارسی وجود دارند که وضعیت خوبی ندارند برخی کلاس ها در مدارس دولتی پر از دانش آموز است و کلاس جوابگوی تعداد دانش آموزان نیست یا برخی مدارس در مناطق ییلاقی در این روزها با سرمای شدیدی مواجه اند که بخاری های دسته چندم جوابگوی اوج سرما نیست.

در هفته گذشته بود که یکی از اهالی روستای بسک ییلاقات تالش در گفت و گو با خبرنگار ۸دی، با اشاره به بارش برف در این منطقه به وضعیت نامناسب مدرسه اشاره کرد و گفت: راه روستا خاکی است و رفت و آمد با نیسان و پیکان های قدیمی انجام می شود در حالی که با وجود این بارش ها تقریبا غیر ممکن است.

وی افزود: در تماسی که با آموزش و پرورش داشتیم اعلام کردیم که وسیله گرمایشی مناسب نداریم و داخل کلاس ها سرد است گفتند باید مدرسه باز باشد و اگر تعطیل شود غیر قانونی است.

وی تصریح کرد: برخی دانش آموزان به شکل پراکنده از فواصل دور به مدرسه این روستا می آیند در حالی که این مدرسه سه بخاری نفتی بدون کارایی دارد و اداره آموزش وپرورش تالش می گوید بودجه خرید بخاری برای مدرسه روستا را ندارد.

 

 

سوال ما و بسیاری از مردم این است که آیا مسئولان از وضعیت و مشکلات مدارس دولتی آن هم در این شرایط باخبر نیستند؟!

مطالبه مردمی در این شرایط سخت اقتصادی توجه ویژه به مدارس دولتی آن هم در سرمای سخت این روزهاست و امید است مسئولان نگرش و عملکرد خود در این باره را تغییر دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
حامد
لطفا بنویسید مدرسه انتفاعی یا پولکی «غیرانتفاعی» یک دروغ بزرگ هست
در حاشیه