چمران جایگاه خود را از مسجد جامعی پس گرفت

پیش از رای گیری یکی از اعضای شورا خواستار ابقای ترکیب فعلی هیات رئیسه شد که این پیشنهاد واکنش تند یکی دیگر از اعضا را به همراه داشت.

چمران جایگاه خود را از مسجد جامعی پس گرفت

به گزارش «تابناک»، نشست امروز شورای شهر تهران در حالی برگزار می‌شد که انتخاب رئیس شورای شهر تهران برای دومین سال، مهم ترین و آخرین دستور کار آن بود تا بتوان حدس زد بعد از سپری شدن یک سال نسبتا آرام در این پارلمان، بار دیگر تب و تاب های سیاسی بالا گرفته و اصولگرایان و اصلاح طلبان یکبار دیگر مقابل هم صف کشی کنند.

چمران جایگاه ریاست را پس گرفت

در پایان نشست و پس از رای گیری، مشخص شد که مهدی چمران، فردی که تقریبا یکسال پیش جایگاه ریاست شورای شهر تهران را به احمد مسجد جامعی داده بود، بار دیگر موفق شد با کسب اکثریت آرا به ریاست این شورا برسد.

بر اساس آرای اخذ شده، مهدی چمران ۱۸ رای و احمد مسجد جامعی ۱۳ رای از مجموع ۳۱ رای را اخذ کردند.

انتخاب نائب رئیس به دور دوم کشیده شد

در انتخاب نائب رئیس شورا، در حالی که مرتضی طلایی و احمد حکیمی پور از دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب کاندیدای تکیه زدن بر این کرسی بودند، در دور اول رای گیری هیچ کدام نتوانستند حائز اکثریت آرا شوند.

در دور نخست هر یک از کاندیداها ۱۵ رای کسب کردند و یک رای سفید در گلدان انداخته شد؛ بنا بر این بار دیگر این رای گیری با توزیع تعرفه های جدید با رنگ متفاوت از سر گرفته شد.

طلایی هم به هیات رئیسه رسید

در دور دوم رای گیری برای انتخاب نائب رئیس شورا، مرتضی طلایی، عضو اصولگرای شورای شهر تهران توانست به سمت نائب رئیس شورا دست پیدا کرده و احمد حکیمی پور، رقیب خود را پس بزند.

بر اساس آرای شمارش شده، طلایی ۱۷ رای و حکیمی پور ۱۴ رای از مجموع ۳۱ آرای اخذ شده را به خود اختصاص دادند.علی صابری، عضو شورای شهر تهران که شب گذشته در اثر تصادف آسیب دید و در بیمارستان به سر می‌برد، با برانکارد و با لباس بیمارستان به همراه تکنیسین آمبولانس به شورا آمد تا یکی از عجیب ترین حاشیه های انتخابات امروز را رقم بزند.

علی صابری، عضو شورای شهر تهران که شب گذشته در اثر تصادف آسیب دید و در بیمارستان به سر می‌برد، با برانکارد و با لباس بیمارستان به همراه تکنیسین آمبولانس به شورا آمد تا یکی از عجیب ترین حاشیه های انتخابات امروز را رقم بزند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه