سرانه ورزشی گیلان قابل قبول نیست

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه ورزشی گیلان با توجه به ظرفیت‌های زیاد در این عرصه قابل قبول نیست.

سرانه ورزشی گیلان قابل قبول نیست

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، حسن تامینی درباره وضعیت ورزش گیلان اظهار کرد: گیلان با برخورداری از ظرفیت‌های سرشار در حوزه ورزش و معرفی قهرمانان شاخص به ورزش قهرمانی کشور به عنوان یک قطب در این حوزه ظهور کرد.
وی گیلان را مهد استعداد غنی در حوزه ورزش کشور دانست و افزود: گیلان یکی از تکیه‌گاه‌های ورزش ملی کشور در عرصه بین‌المللی و قهرمانی است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گیلان در سال‌های اخیر به خاطر وجود کمبودها و ضعف‌های زیربنایی نتوانسته است در این راستا نقش خود را به خوبی ایفا کند.
وی با اشاره به نقش وزارت ورزش و جوانان در توسعه ورزش کشور، ادامه داد: اداره‌های این وزارتخانه در نقاط مختلف کشور پایگاه‌های استعدادیابی و ساماندهی ورزش استان‌ها و شهرستان‌ها در راستای توسعه ورزش کشور محسوب می‌شوند.
تامینی اضافه کرد: اداره ورزش و جوانان گیلان نیز در این راستا با تشکیل هیئت‌های مختلف در مسیر ساماندهی ورزش استان گام برداشته است.
وی مدیریت ورزش گیلان را شاخه‌ای از ریشه پهناور مدیریت ورزش کشور دانست و خاطرنشان کرد: اداره ورزش و جوانان گیلان با اجرای مدیریتی درست مناسب با نیازهای مردم در حوزه ورزش توانسته است در راستای تقویت زیرساخت‌های ورزشی گام‌های ارزشمندی بردارد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ساختار کم‌رنگ حمایتی مسئولان وزارت ورزش و جوانان از ورزش گیلان، سرانه ورزش این استان را مناسب با برگزاری جمعیت گیلان به ویژه شهرستان رشت ندانست.
وی یادآور شد: سرانه ورزش گیلان از نظر ساختاری ضعیف و فرسوده بوده و با انبوهی از کمبودها و مشکلات برخوردار است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی کارنامه ورزشی گیلان در سطح کلان ورزش کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: گیلان نه تنها در داخل بلکه در مسابقات بین‌المللی نیز توانسته است قهرمانانی را با عنوان جهانی به صحنه وسیع ورزش دنیا معرفی کند.
وی اعتبارات ورزشی گیلان را در حد و اندازه سابقه و کارنامه ورزشی این استان ندانست و اضافه کرد: اعتبارات اختصاص یافته از سوی وزارت ورزش و جوانان به ورزش گیلان با وجود دامنه گسترده ورزش در این استان رقمی ناچیز است.
تامینی خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان به عنوان محصول سیاست‌های اجرایی دولت جمهوری اسلامی در جریان توسعه کشور اهرم توسعه ورزش را در دست دارد و سیاست‌های خود را در راستای برطرف شدن ضعف‌های ورزش استان‌ها و شهرستان‌ها اجرایی می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه