“هشتگ یازده” | انزلی

مردم انزلی درانتخابات نگاه حزبی و سیاسی ندارند/ حضور گسترده کاندیداها در مجالس ختم دیگر اثرگذار نیست/ زندگی شیشه ای افراد در میزان رأی مردم مؤثر است

“علی طاهباز” کارشناس ارشد مطالعات دفاعی استراتژیک، دکترای علوم اقتصادی و کاندیدای دور نهم مجلس شورای اسلامی از انزلی است که با حضور در دفتر پایگاه خبری ۸دی به بیان نقطه نظراتش در رابطه با شاخصه های انتخاباتی در این شهرستان پرداخته است.

مردم انزلی درانتخابات نگاه حزبی و سیاسی ندارند/ حضور گسترده کاندیداها در مجالس ختم دیگر اثرگذار نیست/ زندگی شیشه ای افراد در میزان رأی مردم مؤثر است

به گزارش ۸دی، “هشتگ یازده” کاری از سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی ۸دی است که در مرحله اول انتشار به بررسی وضعیت شاخصه های انتخاباتی در شهرستان های انزلی، رودبار و صومعه سرا می پردازد.

 

“علی طاهباز” کارشناس ارشد مطالعات دفاعی استراتژیک، دکترای علوم اقتصادی و کاندیدای دور نهم مجلس شورای اسلامی از انزلی است که با حضور در دفتر پایگاه خبری هشت دی به بیان نقطه نظراتش در رابطه با شاخصه های انتخاباتی در این شهرستان پرداخته است.

مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید:

“علی طاهباز” فعال سیاسی اجتماعی بابیان اینکه در انتخابات برای جمهوری اسلامی، هدف اول حضور حداکثری مردم است که مهم‌تر از ویژگی‌ انتخاب کاندیداها است، اظهار کرد: حضور حداکثری مردم از طرفی بسیار ارزشمند و از طرفی باعث وجود مشکلاتی در مجلس شورای اسلامی‌شده است.

 

** انتخابات در دولتی برگزار می‌شود که با اتفاق‌های عجیبی مواجه ایم

وی با اشاره به اینکه بعد از ۴۰سال اولین انتخابات در گام دوم انقلاب در اسفند ۹۸ برگزار می شود بیان کرد: این انتخاباتی است که در گام دوم انقلاب اتفاق می‌افتد و مسیر را برای برداشتن گام دوم انقلاب هموارتر می‌کند.

فعال سیاسی اجتماعی انزلی با تأکید بر استفاده از تجربه‌های انتخابات ۹۲، ۹۴، و ۹۶ گفت: باید از تجربیات انتخابات ادوار قبل درس بگیریم تا یک انتخابات خوب را در این دوره برگزار می‌کنیم.

طاهباز افزود: این انتخابات در زمان و در دولتی برگزار می‌شود که با اتفاق‌های عجیب بسیاری با آن مواجه شدیم.

 

** غرب‌زدگی و غرب گدایی بیداد می‌کند

وی بابیان اینکه در حال حاضر غرب‌زدگی و غرب گدایی بیداد می‌کند و این مردم را ناامید می کند بیان کرد: در دوره‌ای انتخابات برگزار می‌کنیم که شائبه نفوذ در کشور به‌صورت گروهی و فردی وجود دارد، دوره‌ای که اشرافی گری که قبلا به عنوان سبک غلط زندگی شناخته‌شده بود اکنون یک نماد زندگی شده و در زندگی مسئولان هم کاملاً مشخص است.

کارشناس ارشد مطالعات دفاعی استراتژیک با تأکید بر اینکه اشرافی گری عصاره برخی در دولت‌های سابق است، گفت: تجمل گرایی، دوتابعیتی بودن مسئولان و زندگی اقوام و نزدیکان شان در خارج از ایران، اکنون یک مسئله طبیعی شده! دیده می شود که متأسفانه غرب‌زدگی، غرب‌گرایی و غرب گدایی در بعضی از مسئولان وجود دارد که زمینه‌ساز ناامیدی در بین مردم است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات در گام دوم و بابیان اینکه باید دقت کنیم تا با انتخاب درست زمینه را برای اجرای گام دوم انقلاب مهیا کنیم، بیان کرد: افزایش فقر، کاهش میزان درآمد سرانه یا عدم قدرت خرید به دلیل تصمیمات اشتباه در مجلس بود و اکنون اگر کسی می‌خواهد به مجلس ورود کند باید دارای حداقل اطلاعات و برنامه‌هایی در رابطه با اقتصاد، حل مشکلات بانکی و معیشتی مردم، و… باشد.

 

 

** یکی از خواسته‌های مردم از کاندیداها این است  که برنامه ارائه کنند

طاهباز افزود: یکی از خواسته‌های مردم از کاندیداها این است  که برنامه ارائه کنند، دیدگاه‌ها و مواضع خود را در رابطه به برجام و زیان محض آن و لوایح مختلفی چونFATF و CTF یا پالرمو مشخص کنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر مجلس قوی، باروحیه جهادی و دیدگاه اقتصادی داشته باشیم می توان بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد، خاطرنشان کرد: اقتصاد چیزی است که در این دولت فعلاً کمتر به آن توجه می‌شود.

 

** انزلی یکی از راحت‌ترین شهرها برای حضور انتخاباتی است

دکترای علوم اقتصادی در ادامه در رابطه با وضعیت انزلی در انتخابات پیش رو، بیان کرد: انزلی ازلحاظ اهمیت شهری، شهر دوم استان است ولی در انتخابات یکی از راحت‌ترین شهرها برای حضور انتخاباتی است.

وی بابیان اینکه در دور قبل انزلی حدوداً ۱۰۸هزار نفر واحد شرایط رأی داشت ولی نماینده این شهر با ۱۴هزار رأی وارد مجلس شد، گفت: رأی انزلی رأی شهری است و روستاهای کمی دارد، واجدین شرایط روستایی کمتر از ۲۰درصد شهرستانی هستند و خیلی تأثیرگذار نیستند.

 

** مردم انزلی نگاه حزبی و سیاسی به کاندیداها ندارند

طاهباز در ادامه افزود: مردم در این شهر توجه زیادی به نگاه حزبی و سیاسی به کاندیداها در انتخابات ندارند و می بینید که در بیشتر ادوار نماینده‌ها با دولت اختلاف‌سلیقه داشتند.

وی به لزوم زندگی شیشه‌ای نماینده‌ها و ایجاد حس خویشاوندی بین مردم و نمایندگان اشاره کرد و گفت: مردم انزلی دوست دارند نماینده خود را بشناسند و اگر زندگی کاندیداها شیشه‌ای باشد در میزان آرا نیز تأثیرگذار است.

این فعال سیاسی اجتماعی بابیان اینکه انزلی باوجود دارا بودن از منابع طبیعی مانند دریا، تالاب، منطقه آزاد، بندر، شیلات، گمرک، توریستی بودن و مسافرپذیر بودن، زیبایی ظاهری و مردم‌ خوب از لحاظ میزان اشتغال در کمترین سطح استان قرار دارد که این به دلیل عدم مدیریت یکپارچه شهری است.

وی با اشاره به اینکه تمام مدت همه درگیر اختلافات شهری هستند و این به‌وضوح در شورای شهر و شهرداری مشهود است بیان کرد: درگیر اختلافات خود می‌شوند و شهر بلاتکلیف می‌ماند، انزلی شهر آزمون‌وخطا شده است.

 

** انزلی در بعضی چیزها اول است که اصلا خوب نیست!

طاهباز تصریح کرد: همیشه اول بودن خوب نیست، انزلی در بعضی چیزها اولین است، مثلاً فرماندار اولین بار فرمانداری را در این شهر تجربه می‌کند یا شهردار اولین سمت شهرداری خود را در این شهر می‌گیرد.

وی در ادامه به برخی فعالیت های کاندیداها اشاره کرد و گفت: گاهی یک مجلس ختمی برگزار می شود، صاحب عزا نمی داند که چه کسی آمده این در حالی است که این حضور گسترده در مجالس ختم و عزای مردم دیگر جواب نمی دهد و بیشتر مردم را زده می کند!

وی علت برخی مشکلات را محدودیت قانونی دانست و ادامه داد: بسیاری از مردم قبلا درآمدی از تالاب داشتند که طی تصویب طرحی روابط تغییر کرد و هرگونه فعالیت از حاشیه تالاب متوقف شد که یک مانع جدی در انزلی شد.

 فعال سیاسی اجتماعی انزلی تصریح کرد: ما امیدواریم که نماینده بعدی به‌طورجدی ‌پیگیری کند تا موانع برای رشد و توسعه برداشته شود و راه‌حل آن را می‌توان اصلاح قوانین بازنگری در طرح مطالعاتی جامع شهر در انزلی دانست.

 

ویدئویی از بررسی شاخصه های انتخاباتی در انزلی را در ادامه ببینید:

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه