ضرب و شتم در شهر گردشگر پذیر کشور / رشت نیازمند مدیریت جامع فرهنگی اجتماعیست + اسناد تصویری

شهروندان مدیریت جامع و بستر سازی بهینه برای آرامش بیشتر و پایداری در ثبات اجتماعی در اقصی نقاط استان را از دولت تدبیر و امید انتظار دارند.

ضرب و شتم در شهر گردشگر پذیر کشور / رشت نیازمند مدیریت جامع فرهنگی اجتماعیست + اسناد تصویری

چند روز پیش خبرهایی به گوش رسید که حکایت از زد و خورد بین سرنشینان دو خودرو سواری در چند نقطه از شهر می کرد.

هدف از تدوین این نوشته، بررسی اوضاع اجتماعی شهر و پیگیری های اصحاب رسانه در جهت کاهش این گونه از آسیب های اجتماعی است که خبرنگار ۸دی نیوز، گزارش می دهد.

موضوع از آنجایی شروع شد که تذکر زبانی سوژه مورد گزارش ما به راننده خاطی مبنی بر اینکه “سرعت نرو” و ” کمی آرامتر رانندگی کن” باعث شد سوء ظن در راننده طرف مقابل ایجاد شود و اتاق باروت نفس به جرقه در آید و آنی شود که در ادامه می خوانید…

عبدی (شخصی که مورد سوء قصد قرار گرفته) به خبرنگار ۸دی نیوز در بیمارستان پورسینا می گوید:

مطابق روزهای گذشته دم غروب بود کرکره مغازه را پاییین کشیدم و به جهت خرید نان و چند وسیله دیگه از مقابل یکی از رستوران های معروف شهر در خیابان منظریه سوار خودرو شدم و به راه افتادم.

در حال عبور از تقاطعی بودم و به منظور ارج نهادن به حق تقدم به دیگری سرعت خود را کاهش دادم که در همان حال فردی فریاد زد: از جلوی من برو کنار!!! و من هم با خونسردی به اشاره، چراغ قرمز را به او نشان دادم و به او گفتم سرعت نرو!!! و کمی آهسته تر رانندگی کن!

همین حرفم باعث شد که وی خشمگین شود و تصور نماید که من به او فحاشی کردم و با نانچوکو به سمتم حمله ور شد و چون من مقاومت کردم، ضربه نانچوکو به کاپوت ماشین اصابت کرد و ناحیه ای از خودرو صدمه دید و فررفتگی در آن ایجاد شد.

وی پس از این خطای خود که در اوج خشونت اتفاق افتاده بود به تحریک هم سرنشین خانم خودروی خود اشاره کرد که خوروی شخصیشان را بردارد و فرار کند و خود نیز راکب خودروی خسارت دیده شد و مرد حادثه دیده که هم خودروی وی آسیب دیده بود و هم خودرویش را ربوده بودند، از پنجره سمت راننده به فرمان آویزان شد و دهها متر بر کف خیابان کشیده شد و چون مقاومت همچنان ادامه داشت، ساق و فرد خاطی با ضربه دیگری بر دست و صورت وی، او را نقش بر زمین نمود.

عبدی هم اکنون دو پایش و چند ناحیه از بدنش از جمله ماهیچه های دیافراگمی (ماهیچه های روی شکم و بخشی از سینه) به شدت حادثه دیده است و مانده است چگونه اثبات کند دعوت کردن هم صنفش را معروف و از طرفی دیگر چگونه اثبات کند ربودن خودروی خود را و ضربه هایی که به آن وارد آمده.

آقای عبدی هم اکنون در مرکز آموزشی درمانی پورسینای رشت تحت مداوای پزشکان قرار گرفته و نگاه بر اندام مصدوم وی، تأییدی بر گزارش مختصر ما می باشد.

IMG_1949  IMG_1957 IMG_1965 IMG_1968

این مختصری از آسیب های اجتماعی استان است که اگر جلوی این خطای کوچک گرفته نشود بلاشک باید شاهد معضلات بزرگ تری بود.

ای حادثه نه تنها باعث خوف و وحشت در قلوب دیگر شاهدان عینی ماجراست بلکه باعث زشت جلوه دادن عدم مدیریت در شهر است.

حال اگر تصور کنید این راننده همشهری ما نباشد و گردشگر یا مسافر باشد، دیدش نسبت به دیگر مردم این دیار و هم شهریان با فرهنگ مان چگونه خواهد بود؟

شهروندان مدیریت جامع و بستر سازی بهینه برای آرامش بیشتر و پایداری در ثبات اجتماعی در اقصی نقاط استان را از دولت تدبیر و امید  انتظار دارند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه