شعار امسال حج، معنویت، خودباوری و اتحاد اسلامی است

معاون سازمان حج و زیارت کشور گفت : شعار امسال زائران ایرانی در سرزمین حجاز بر سه محور معنویت، خود باوری و اتحاد اسلامی استوار است.

شعار امسال حج، معنویت، خودباوری و اتحاد اسلامی است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستان‌خبر، حجه الاسلام رجبعلی زمانی  در سخنرانی پیش از نمازجمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه زیر بنای و شعار حج امسال این سه محور می‌باشد افزود: نماینده ولی فقیه قاضی حاجی عسکر چند ماه با مشورت‌های مختلفی که کردند شعار حج امسال را معنویت، خود باوری و اتحاد اسلامی اعلام نمودند.

وی در تشریح  شعار حج و معنویت ادامه داد: طبیعی است که وقتی معنویت مطرح می‌شود انسان به خدا می‌رسد و از همه پیرایگی‌ها آرایش پیدا کند و خودش با خدای خودش خلوت کند با اینکه حج بزرگ‌ترین اجتماع است ولی  فقط خدا را ببیند.

معاون سازمان حج و زیارت با اشاره به  شعار حج وخودباوری اشاره کرددنیا می‌گوید نمی‌توانید ولی امام (ره) و رهبر انقلاب می‌گوید شما قدرت دارید و می‌توانید  امروز وقتی در صحنه‌های مختلف نگاه می‌کنیم توانمندی‌های بزرگی را خداوند به ما عنایت کرده است.

حجه الاسلام زمانی  بر خودباوری ایرانیان در  زمینه‌ها سیاسی، اقتصادی، نظامی و غیرو تاکید کرد و گفت: توطئه‌های دشمن فراوان است و صرف اینکه چرا بعضی از مشکلات هنوز برطرف نشده است به خاطر کثرت توطئه‌های دشمن علیه انقلاب و ملت ایران است.

وی درباره شعار اتحاد اسلامی خاطر نشان کردوهابیون به شکلی می‌خواهند شیعه را یک عنصر شورشگر و عنصری که می‌خواهد آرامش را به هم بزند معرفی کند ولی از آن‌طرف و به فضل الهی و با برنامه‌ریزی‌هایی که در حج شده است از زمانی که بالغ بر ۱۲ هزار نفر به حج می‌رفتند و اکنون بالغ بر ۶۰ هزار نفر پیش بینی شده است که در تمام وجود در راستای تألیف قلوب طوایف اسلامی کار و قدم برداریم.

معاون سازمان حج و زیارت ادامه داد: در بخش بین الملل مقام بعثه رهبری توصیه‌هایی مختلفی به  روحانیون همراه کاروان شده است و زایرانی که بر زبان مسلط‌اند به اینان گفته شده است که یکی از دغدغه ما این است که نکند خدای ناکرده آشوبی که دشمن درست کرده و بقول فرمایش رهبر انقلاب فتنه ای که درست کرده‌اند ما در آن بیفتیم.

وی با تصریح به این مطلب که به فضل الهی با پیش بینی‌هایی که شده تمام توان خود را به کار خواهیم بست که قلوب مسلمین به هم نزدیک کنیم ادامه داد: خدای ناکرده نباید عملی انجام گیرد که تفرقه بین شیعه و سنی و یا حتی بین خود شیعه به وجود به یاد.

معاون سازمان حج و زیارت تصریح کرد: توطئه ای که یک روز بنام بهائیت در میان شیعه مطرح شده و یا در بین وهابیت مسایلی مبنی بر تفرقه بین مذاهب اسلامی مطرح می‌شود بر این باوریم که این نوع دسیسه‌ها قطعاً نقش بر آب خواهد شد.

حجه الاسلام زمانی به  مشترکات  زیاد شیعیان با اهل سنت اشاره کرد و گفت:  سال گذشته نشست‌هایی با بزرگان اهل سنت اعم از حنبلی؛ شافعی، مالکی و حنفی داشتیم تونش است هایی با این‌ها به توافقاتی رسیدیم  وانشالله این قصه هم حل می‌شود.

معاون سازمان حج و زیارت خاطرنشان کردانها نیز بحث وهابیت را به‌ویژه اینکه امروزه وهابیت جدا از داعش، النصره و ذالک نیست  فهمیدند وقتی آن‌ها مراکز دینی اهل سنت را از بین می‌برند و مساجدو مکان‌ها یی را که عبادت می‌کردند خراب می‌کنند و امام‌جمعه آن‌ها را سر  می‌برند دیگر تردیدی نیست که سرسپردگان استکبار هستند.

وی هم چنین افزود:  در این سفر بزرگ الهی از تمام مسلمانان که در دنیا هستند خواهیم خواست که در راستای وحدت اسلامی قدم بردارند و در برائت از مشرکین که در مکه برگزار خواهد شد اینکار را به حول و قوه الهی انجام خواهیم داد.

حجه الاسلام رجبعلی زمانی به توصیه بعثه مقام معظم رهبری به زائران اشاره نمود و گفتزایران ایرانی  در این سفر باید رفتاری را انجام دهید که زینت برای اهل بیت (ع) باشد.

وی ادامه داد: وقتی امام صادق خودش توصیه می‌کند کسی که پشت سر اهل سنت نماز بخواند  مانند کسی است که پشت سر پیامبر نماز خوانده است پس معلوم است که این وحدت را ائمه معصومین ما  طالب بوده‌اند.

و ی تاکید کرد: بعثه مقام رهبری از تمام زایران بیت‌الحرام و از هرکشوری که می‌آیند مسیر وحدت و اتحادی را که امام راحل و معظم انقلاب توصیه نمودند  دنبال خواهند کرد.

و ی تصریح کرد: خدای ناکرده بعضی از زایران سعی نکنند گوشه ای را باز کنند که اختلاف شروع بشود و اهانت نکنند و قطعاً اهانت غلط است و اهانت پسندیده نیست و به دیگران احترام بکنند.

وی به تمهیدات گروه پزشکی سازمان حج و زیارت اشاره نود و گفت: ما به فضل الهی بزرگ‌ترین ساماندهی را در بخش پزشکی داریم ما دو گروه داریم که هر گروه بیشتر از ۳۰۰ نفر می‌باشند و در رشته‌هایی مختلف متخصیصین خوبی در مکه و مدینه داریم.

زمانی ادامه داد: فکر نمی‌کنم که مشکلی از لحاظ بیماری‌های واگیر برای زایران پیش بیاید  در حالی که بخش عظیمی از شایعه بیماری‌ها یی مثل گذشته که انفلونزا خوکی را مطرح کردند فکر می‌کنم یک توطئه است تا مردم بترسند و مردم ما هم نمی‌ترسند.

وی هم چنین اظهار کردیقین می دانم که  خداوند سبحان این سفر و برکات آن را مطرح می‌کند تأمین سلامت آن‌ها را هم در قدرت لایزال الهی‌اش مطرح کرده است و اگر زایران کاروان‌ها توصیه‌های پزشکی را عمل کنند و قطعاً مشکلی پیش نخواهد آمد.

معاون سازمان حج و زیارت به حضور مستمر هئیت پزشکی در مراسم حج تاکید کرد و افزودکاروان‌ها ما در بخش پزشکی فعال هستند و تو هر مجموعه ی پزشکی ما که کاروان بیشتر باشد از همه نوع امکانات برای زایران ایرانی و حتی غیر ایرانی فراهم شده است و انشالله  امسال مشکلی در خصوص بیماری‌های واگیر دار که امروزه مطرح است پیش نخواهد آمد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه