آیت الله فلاحتی در جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گیلان:

تربیت دینی از پیش دبستانی، دانش آموز را در مقابل هجمه ها واکسینه می کند/ ضرورت نهادینه شدن اقامه نماز اول وقت در مدارس

نماینده ولی فقیه در گیلان بر اقامه نماز اول وقت در مدارس تاکید کرد و گفت: معلمان به ویژه مدیران باید اقامه نماز اول وقت در مدارس را نهادینه کنند.

تربیت دینی از پیش دبستانی، دانش آموز را در مقابل هجمه ها واکسینه می کند/ ضرورت نهادینه شدن اقامه نماز اول وقت در مدارس

به گزارش ۸دی آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان که در دبیرستان حضرت فاطمه زهرا(س) دخترانه شاهد رشت برگزار شد با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امروز بعضی از کشورهای دنیا به ویژه جنوب شرقی آسیا به این نتیجه رسیدند که در عرصه دانش و انسان سازی باید به زیربناها توجه شود.

وی به اختصاص بیشترین بودجه آموزش و پرورش به زیربنای مهدهای کودک و پیش دبستانی کشور ژاپن اشاره کرد و افزود: توجه به زیربناهای آموزش و پرورش و تربیتی بسیار مهم و اثرگذار است.

رئیس کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه دانش آموزی که از دوره مهدکودک و پیش دبستانی برای تربیت او تلاش شده، در مقابل هجمه ها واکسینه می شود.

آیت الله فلاحتی، بیشترین بخش تربیت را مربوط به دوران کودکی انسان دانست و بیان کرد: تمام خروجی ها و آنچه که می تواند در تربیت نقش آفرین باشد این است که در کنار همدیگر مدیریت جهادی داشته باشیم.

وی به الزام های مدیریت جهادی در تربیت دانش آموزان توسط حوزه های علمیه و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: درک تعاملی نخستین الزام مدیریت جهادی در عرصه تربیت محسوب می شود زیرا اگر درک تعاملی نداشته باشیم، مورد نفرین نسل های آینده قرار می گیریم ضمن اینکه نسل آینده از فرهنگ بومی – محلی بریده شده و به طرف فرهنگ های دیگر گرایش پیدا می کند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه درک نیازمندی های جامعه دومین الزم تربیت جهادی است، خاطرنشان کرد: سمت و سوی دانشجویان و رشته ها باید به جهت نیازمندی های جامعه ختم شود.

آیت الله فلاحتی بر برنامه ریزی معلمان و مدیران آموزش و پرورش در راستای تربیت دانش آموزان تاکید کرد و یادآور شد: هدف باید تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه معلمان و مدیران آموزش و پرورش همواره باید در حال مطالعه باشند، اظهار کرد: تربیت دینی از جمله الزم های تربیت جهادی محسوب می شود و معلمان باید دانش آموزان را تربیت دینی کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به برنامه دین در لایه های مختلف زندگی بشر اشاره کرد و افزود: بنابراین تربیت دانش آموز از مهدکودک و پیش دبستانی باید در اولویت باشد.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اقامه نماز اول وقت در مدارس، بیان کرد: معلمان به ویژه مدیران باید اقامه نماز اول وقت در مدارس را نهادینه کنند.

امام جمعه رشت به ورود خواهران طلبه به حوزه های علمیه اشاره کرد و یادآور شد: خواهران طلبه به سه منظور فهم معارف دین، خودسازی و همچنین عرضه و تبیین بی منت معارف دین به دانش آموزان باید وارد حوزه های علمیه شوند.

وی با اشاره به اعتبارات کم آموزش و پرورش و پژوهش در بودجه سالانه کشور، تصریح کرد: ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش در شهرستان ها از خیران برای انجام فعالیت های فرهنگی جذب بهره لازم را ببرند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در جلسه مذکور به رسالت حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: تلاش بیشتری باید برای هویت یابی دانش آموزان داشته باشیم.

نادر جهان آرای به پیشینه قوی و موثر روحانیون در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه در تقویت همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش در شهرستان ها تاثیرگذار هستند.

حجت الاسلام حسین انصاری مدیر حوزه های علمیه گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به اینکه رسالت اصلی حوزه های علمیه تربیت دینی و رشد دینداری همه جامعه از جمله دانش آموزان است، اظهار کرد: امر مذکور با همدلی و همراهی همدیگر و دخالت نکردن در کار ذاتی آموزش و پرورش تحقق پیدا می کند.

حجت الاسلام حقگو مدیر دفتر وزارتی ستاد همکاری های آموزش و پرورش با حوزه های علمیه کشور نیز در جلسه مذکور تربیت دینی و اجتماعی را زیربنای تمام تربیت ها دانست و بیان کرد: انس با ائمه(ع)، قرآن و اقامه نماز باید توسط آموزش و پرورش استمرار داشته باشد و این امر موجب ایمان پایدار در دانش آموزان می شود.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه نیز در جلسه مذکور با اشاره به اینکه حوزه های علمیه تربیت دینی افراد جامعه را به عهده دارند اظهار کرد: بین اهداف حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تفاوتی را مشاهده نمی کنیم و هر دو تعلیم و تربیت اسلامی را به عهده دارند و مخاطب این دو یکی است.

علیرضا رحیمی به ۳ رویکرد اساسی در حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان اشاره کرد و افزود: تعاملی بودن همکاری ها، ظرفیت سازی و مطالبه گری منطقی از همدیگر از رویکردهای اثرگذار حوزه و آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان است.

وی از اعزام سالانه ۲۷ هزار مبلغ دینی به مناسبت های مختلف به مدارس کشور خبر داد و تصریح کرد: تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر طلبه ثابت در بخش های طرح امین، طرح روشنا و بخش عشایری با آموزش و پرورش همکاری می کنند ضمن اینکه تعداد یک هزار و ۵۰۰ سرباز طلبه داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه