۶ هزار هکتار از اراضی ماسال به سرمایه گذاران واگذار می شود

فرماندار ماسال از واگذاری شش هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان ماسال به سرمایه گذاران خبر داد.

۶ هزار هکتار از اراضی ماسال به سرمایه گذاران واگذار می شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ماسال نیوز، محمود قاسم نژاد صبح امروز در جمع مردم ماسال در مسجد جامع شهر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: این دو شهید با مقاومت در مقابل استکبار و فشارهای سیاسی؛ الگوهای ساده زیستی، تواضع و خدمت خالصانه به مردم را برجای گذاشتند.

ghasemnezhad930518
وی اضافه کرد: این روزها بار دیگر مجاهدان مظلوم غزه ثابت کردند باصبر و مقاومت خود شکستی دیگر برای رژیم صهیونیستی که خانه های عنکبوتی اش نمایان شده رقم زدند.
قاسم نژاد به اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریالی هزینه شده در شهرستان ماسال اشاره و اضافه کرد: این اعتبارات در حوزه تقویت شبکه های برق، گاز، تاسیسات آموزشی، مسکن مددجویان، عمران شهری، آب و کشاورزی هزینه شده است.
وی در ادامه تاکید کرد: در راستای افزایش سرمایه گذاری ۶ هزار هکتار از اراضی طبیعی شهرستان ماسال به سرمایه گذاران واگذار می شود و تلاشها جهت رفع موانع گردشگری منطقه نمونه گردشگری بام سبز ادامه دارد.
قاسم نژاد اضافه کرد: یکی از موانع توسعه شهرستان راه اصلی ورودی شهرستان است که امیدواریم طبق قول استان ۲.۵ کیلومتر از مسیر کلیدبر – ماسال با اعتبار ۱۵میلیارد ریالی به زودی آسفالت شود.
فرماندار ماسال تصریح کرد: بزودی با تکمیل مجتمع آب رسانی گرمه خونی و چاله سرا با اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی به ۲۵ روستا آب رسانی خواهد شد.

* زیستگاه مرال در ماسال احداث می شود
فرماندار ماسال با اشاره به تأمین اعتبار ساماندهی زباله شهرستان افزود: جهت حفظ تنوع زیستی و افزایش گردشگر زیستگاه مرال در ییلاق اولسبلنگاه ماسال احداث می شود.
محمو.د قاسم نژاد ادامه داد: این زیستگاه با تجهیزات تصویربرداری امکان مشاهده این حیوانات را به گردشگران خواهد داد.
وی احداث ۶۰۹ واحد مسکن خود مالکی و راه اندازی ۴۹۲ طرح خوداشتغالی کمیته امداد را از دیگر خدمات دولت در ماسال ذکر و تصریح کرد: آسفالت جاده ماسال به خلخال ، شبکه های آبیاری و راه اندازی واحدهای تولید مرغ و دامداری را از دیگر خدمات دولت است.
مقام عالی دولت در ماسال اظهارکرد:یک سوم مزارع از رودخانه های شهرستان تغذیه می شوند ضرروی است با توجه به عدم بارندگی نسبت به شخم و کشت به موقع مزارع اقدام کنیم چرا که شایسته نیست با این همه منابع سرشار از کم آبی رنج ببریم.

* مدیران استانی مشکلات تولیدکنندگان محلی ماسال را رفع نمایند
فرماندار ماسال در ادامه خواستار راه اندازی سازمان امور عشایری استان جهت ساماندهی عشایر شهرستان شد و افزود: دامداری و تولیدات دامی و لبنی از مشاغل قابل توسعه و قابل اتکا و پر مشقت در شهرستان است و مدیران استانی نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان محلی ماسال اهتمام کنند
محمودقاسم نژاد با اشاره به بهره مندی ۴۸ درصدی آسفالت و ۶۷ درصدی گاز در روستاها افزود: سه بسته گاز رسانی برای سایر روستا پیش بینی شده است و پیگیری جهت تامین اعتبار ادامه دارد.
وی بیان داشت : با توجه به اینکه حدود ۹۰ درصد شهرستان مشغول به کشاورزی هستند ضروری است در امر سرشماری کشاورزی ۹۳ همکاری های لازم صورت گیرد تا برنامه ریزی توسعه بر مبنای درستی شکل گیرد.
قاسم نژاد به دیدار دولت مردان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان با اشراف کامل ضمن تایید عملکرد به دولت در خصوص ادامه راه خدمت دلگرمی دادند.
وی با اشاره به توصیه رهبری مبنی بر تداوم کار و تلاش بی وفقه تصریح کرد: هنر مدیران این است که خارج از اعتبارات فعلی کاری فراتر و جهادی انجام دهد.
فرماندار ماسال با بیان اینکه مقام رهبری علاقه دولت برخی از وزرا به جناح ها را دور از اشکال دانستند؛ اضافه کرد: با حفظ خطوط قرمز در خدمت به مردم کوشا باشند.
وی با اشاره ایجاد ثبات وآرامش در کشور بیان داشت: باید با شنیدن نقدها و با حفظ آرامش روند توسعه استان و شهرستان را توسعه بخشیم.
قاسم نژاد به خدمات دولت در طول یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: کاهش تورم، بهبود نظام سلامت و فعال شدن نهادهای خیریه ،تداوم راهی است که مقام معظم رهبری به آن تأکید داشتند.
وی افزود: عدم استقراض از بانک مرکزی و فعال کردن تجارت بین الملل از کارهایی است که دولت در یک سال اخیردر آن موفق نشان داده است.
وی آرامش و امنیت را از نعمت های خداوند و حاصل خون شهیدان ذکر و خاطرنشان کرد: با تدبیر مقام معظم رهبری و با فداکاری های نیروهای مسلح کشور ماتبدیل به امن ترین نقاط جهان شده است.
شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه