سایه شورای سوم روی شورای چهارم رشت سنگینی می‌کند

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه به خاطر اشتباهات گذشته فضا برای تصمیم‌گیری آزادانه شورا فراهم نیست، گفت: هنوز سایه شورای سوم رشت روی شورای چهارم سنگینی می‌کند.

سایه شورای سوم روی شورای چهارم رشت سنگینی می‌کند

به گزارش ۸دی نیوز، مجید رجبی‌ویسرودی امروز در گفت‌وگو با صبح شفت با بیان اینکه شهرداری رشت در چهار ماه نخست امسال ۳۰ درصد کاهش بودجه داشته است، اظهار کرد: قرار بود برای افزایش بودجه راهی پیدا شود که این امر محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه شورا اجازه دریافت ۲۸ میلیارد تومان وام و فروش ۱۵ میلیارد تومان از اموال منقول و غیرمنقول شهرداری را به شهردار داده است، گفت: شهردار نه وام گرفت و نه اموال را به فروش رساند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت از محکومیت ۳۸ میلیارد تومانی شهرداری رشت خبر داد و گفت: این مبلغ از حساب شهرداری کسر شده است. شهردار با اداره‌ها و سازمان‌ها تعامل ندارد و برخی بانک‌ها که از ساختمان و امکانات شهرداری استفاده می‌کنند در مواقع ضروری نیز همکاری نکردند.

رجبی‌ویسرودی پرداخت نشدن سه ماه حقوق پرسنل و کارکنان شهرداری رشت را به دلیل برداشت بی‌رویه پول از حساب شهرداری عنوان و درباره سهم‌خواهی اعضای شورا از شهردار تصریح کرد: این حرف درست نیست و طبق تبصره مصوبه هیئت وزیران در تاریخ ۲۱ تیر سال ۸۴ شهردار باید جایگاه مناسب در اختیار اعضای شورا قرار دهد و این سهم‌خواهی نیست بلکه حق مسلم شورای اسلامی است.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اعضای این شورا در راهروی شهرداری به مشکلات و مراجعات مردم پاسخ می‌دهند، گفت: احترام به اعضای شورای اسلامی احترام به مردم بوده و زمانی که جایگاه شورا در نظر گرفته نمی‌شود به نوعی دهن‌کجی به مردم است. شهردار رشت هنوز برکنار نشده است، خلیلی حداکثر ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی دفاعیات خود را انجام دهد.

رجبی‌ویسرودی از عزم حداکثر اعضای شورای اسلامی شهر بر عزل شهردار رشت خبر داد و گفت: تقریبا بیشتر اعضا به این نتیجه رسیده‌اند که شهردار رشت توانایی انجام کار را ندارد و باید عزل شود. طبق قانون یک نفر از کارکنان شهرداری به عنوان سرپرست انتخاب می‌شود، اعضای شورای شهر این بار با تجربه یک سال پیش و با عملکرد بهتر برای شهر رشت شهردار انتخاب می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت مدیریت خلیلی را مدیریت سیاسی دانست نه اجرایی، و افزود: ما به دنبال مدیریت سیاسی نیستیم و مدیر سیاسی نمی‌خواهیم. انتخاب خلیلی به عنوان شهردار رشت  یک اشتباه بود و برخی اعضا از جمله بنده در این اشتباه مقصر هستیم اما باید جلوی این اشتباه را گرفت.

رجبی‌ویسرودی اضافه کرد: در شورای اسلامی شهر رشت اختلافاتی وجود دارد اما هرگز این اختلافات در تصمیم‌گیری‌ها و خدمت‌رسانی به مردم تاثیرگذار نبوده است.

وی جمع‌آوری آب‌های سطحی، افتتاح پارک چمارسرا و… را از جمله اقدام‌های شهردار ذکر کرد و یادآور شد: این اقدام‌ها در سال نخست بی‌سابقه بوده است اما سایه شورای دوره سوم هنوز روی شورای دوره چهارم سنگینی می‌کند. به خاطر اشتباهات صورت گرفته هنوز فضا به قدری باز نیست که شورا بتواند آزادانه تصمیم بگیرد.

رجبی‌ویسرودی با اشاره به اینکه هر کسی که در انتخابات شرکت می‌کند نیم نگاهی به مجلس دارد، خاطرنشان کرد: اگر اعضای شورای شهر خودش را کاندیدای مجلس کند نه تنها چیزی بدی نیست بلکه بسیار هم خوب است اما این بار مردم به شعارها رای نخواهند داد بلکه عملکرد در جلب نظر افکار عمومی نقش‌آفرینی می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت به پرداختن برخی رسانه‌ها در مسایل این شورا اشاره کرد و متذکر شد: رسانه‌ها پیچیدگی‌های خود را دارد و برخی از رسانه به خاطر مسایل سیاسی و دوستانی که دارند دخل و تصرف‌هایی می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه