جشنواره پخت غذاهای محلی در طرح ساحلی تازه آباد تالش برگزار شد

طرح ساحلی تازه آباد تالش با برگزاری جشنواره پخت غذاهای بومی،محلی به بهره برداری رسید.

جشنواره پخت غذاهای محلی در طرح ساحلی تازه آباد تالش برگزار شد

به گزارش۸دی نیوز به نقل مریان خبر، این مراسم که شامگاه روز گذشته همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر به همت بسیج سپاه ناحیه تالش، اداره میراث فرهنگی و گردشگری و فرمانداری شهرستان تالش با حضور مسئولین و مردم برگزار شد، با اجرای تاتر کمدی و جشن همراه بود.
در حاشیه این مراسم سرهنگ پاسدار جمالی جانشین فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه قدس گیلان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، اظهار کرد: به زودی در همه ی شهرستان های ساحلی گیلان چنین برنامه هایی برگزار خواهد شد.

DSC06017
وی هدف از اجرای این جشنواره را پاسداشت و زنده نگه داشتن فرهنگ غنی و بومی استان گیلان دانست.
علی فتح اللهی فرماندار شهرستان تالش در مصاحبه با خبرنگار ما، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است، لذا اقدام به اجرای این جشنواره نمودیم که امیدواریم مورد قبول مردم قرار بگیرد.

DSC06015
وی در خصوص انجام کارهای فرهنگی و هنری در سطح شهرستان تالش، گفت: در خصوص کارهای فرهنگی هم از نظر اجرایی و هم از نظر عمرانی توانستیم در سال جاری برنامه ها را بصورت هدفمند تدوین کنیم تا بتوانیم در تحقق این شعار گام عملی را برداریم.
فتح اللهی با اشاره به اینکه در هفته دولت سه طرح سالم سازی دریا در تالش به بهره برداری می رسید، خاطر نشان کرد: این طرح ها مسلما در زمینه گردشگری و سلامت افرادی که برای شنا به ساحل مراجعه می کنند کمک بزرگی خواهد کرد.

DSC06021
فرماندار تالش، طرح ساحلی مروارید لیسار و طرح سالم سازی ساحل در چوبر را از دیگر طرح هایی دانست که در هفته دولت مورد بهره برداری قرار می گیرند.
وی به اجرایی کردن طرح های عمرانی در حوزه فرهنگی شهرستان تالش اشاره کرد و افزود: احداث ساختمان نیمه کاره کانون فکری کودکان و نوجوانان و احداث سالن تمرین برای بازیگران تاتر از جمله طرح هایی است که مراحل ساخت آن در حال انجام می باشد.

DSC06024
علی فتح اللهی تکمیل کتابخانه ها و اماکن ورزشی مانند سالن ورزشی چوبر و زمین تنیس در مجموعه ورزشی شهید زردپور این شهر را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در حوزه فرهنگی شهرستان تالش دانست.
در پایان این مراسم به آشپز های برتر این جشنواره با اهدای جایزه، تقدیر شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه