منابع آبی لوشان به مرحله هشدار و بحران رسیده اند

خطیب جمعه لوشان: به نظر می رسد برخی از مشکلات شهر به دلیل عدم مدیریت سیاسی در لوشان است.

منابع آبی لوشان به مرحله هشدار و بحران رسیده اند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از زیتون خبر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر بابایی روز گذشته در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه شهر لوشان که با حضور جمع کثیری از نمازگزاران این شهر برگزار شد، با اشاره به خطبه هایی از نهج البلاغه، اظهار کرد: متاسفانه نهج البلاغه و صحیفیه سجادیه در بین مان مظلوم واقع شده اند.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و افزود: شهید رجایی تمامی عمرش را در مسیر سعادت و کرامت انسانی قدم برداشت و با شهادت دعوت حق را لبیک گفت.

امام جمعه لوشان، شهیدان رجایی و باهنر را یک الگو برای مسئولان دانست و گفت: در هیچ کجای زندگی این دو شهید بزرگوار نکته ضعفی را پیدا نمی کنید.

وی ابراز کرد: برخی مسئولین به جای اینکه ظاهر سازی کنند، باطن نگر باشند و شهیدانی چون رجایی را الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام بابایی ابراز نمود: رجایی کسی بود که از ضعیف ترین موقعیت زندگی خود به مقام و جایگاهی دست یافت که به هیچ عنوان پست و مقام در او اثر گذار نبود.

وی اطاعت از رهبری را از دیگر ویژگیهای شهید رجایی و باهنر دانست و ادامه داد: مسئولین به جای حاشیه پردازی از شهیدان رجایی و باهنر الگو بگیرند.

خطیب جمعه لوشان با بیان اینکه این شهر دارای مشکلات بسیاری است که توجه ویژه مسئولان را می طلبد، گفت: به نظر می رسد برخی از مشکلات شهر به دلیل عدم مدیریت سیاسی در لوشان است.

وی تصریح نمود: ارتقائ شهر لوشان به بخش از خواسته های بحق مردم این شهر است، پس از ۱۷ سال هنوز خواسته مردم این شهر محقق نشده است و مسئولین تنها به شعار بسنده کرده اند و این راضی کننده نیست.

حجت الاسلام بابایی ابراز نمود: لوشان دومین شهرک صنعتی استان گیلان را دارد اما آمار بیکاران این شهر بسیار بالا است و بعد به جای اینکه کاری کنیم که این صنایع روبه تولید و اشتغالزایی بروند یک به یک آنها را تعطیل می کنیم.

وی از تعطیلی کارخانجات سیمان لوشان، آبمعدنی داماش و معدن سنگرود و… ابراز نگرانی کرد و گفت: به اینکه معضلی از مسائل جوانان و مردم برداشته شود معضلی بر معضل آنان افزوده می شود.

نماینده ولی فقیه در لوشان بیان نمود: متاسفانه پروژه ملی آزاد راه از حاشیه شهر لوشان عبور کرده است اما مسیری پس از گذشت چندسال برای دسترسی مردم این شهر به آزاد راه لحاظ نشده است و این بی انصافی است.

وی بیان کرد: شهرداری لوشان با صرف هزینه ۲۰۰ میلیون تمامی رمپ خاکی این مسیر را احداث کرد اما نه تنها هزینه شهرداری پرداخت نشد بلکه آسفالت این مسیر هم تاکنون انجام نشده است. در کشور هزینه های میلیاردی صرف می کنیم اما برای ۲۰۰ میلیون پول محتاجیم.

حجت الاسلام بابایی افزود: چند سال از قول آسفالت مسیر لوشان به جیرنده می گذرد و سالها برای این پروژه اعتبار گذاشته اند اما اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه ذخیره منابع آبی لوشان به مرحله هشدار و بحران رسیده اند ادامه داد: اگر در مصرف آب صرفه جویی نکنیم آب لوشان جیره بندی می شود.

امام جمعه لوشان تصریح کرد: بسیاری از خانوار های این شهر فاقد کنتور آب هستند که همین امر مشکلاتی را در شیوه مصرف آب برجای گذاشته است.

وی تصریح نمود: رستورانی در لوشان در یک دوره ۴۵ روزه هزینه مصرفی آبش می شود ۵ هزار تومان اما همین که کنتورگذاری می کند در ۱۹ روز مبلغ معادل ۲۰۰ هزار تومان برایش پول آب صادر می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه