بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دولت نشان از موفقیت قوه مجریه در ایجاد آرامش در جامعه است

استاندار: آهنگ رشد تورم در کشور کاهش یافته است و با برنامه های پیش بینی شده توسط دولت تورم درسال ۹۵ به تورم تک رقمی می رسد .

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دولت نشان از موفقیت قوه مجریه در ایجاد آرامش در جامعه است

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز، محمدعلی نجفی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به عملکرد یکساله دولت تدبیر و امید،با اشاره به برنامه های دولت تدبیر امید افزود: آهنگ رشد تورم در کشور کاهش یافته است و با برنامه های پیش بینی شده توسط دولت تورم درسال ۹۵ به تورم تک رقمی می رسد .

IMG_7124

وی بازگشت آرامش به بازار و جامعه،ایجاد امید در مردم ؛افزایش جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی ،کاهش تحریم ها و ایجاد فرصت برای روابط بین المل را از دستاوردهای دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت:با توجه به نظام سلامت در گیلان شاهد تحول عظیمی در کاهش هزینه های درمانی و بیمارستانی هستیم .

روستاهای گیلان به اینترنت پرسرعت تجهیز می شوند

استاندار گیلان با اشاره به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و تجهیز اینترنت پرسرعت در روستاهای گیلان افزود:مبارزه با فساد اقتصادی از مهم ترین برنامه های دولت در استان است.

افزایش ده درصدی تولید برنج در سال جاری

نجفی با بیان اینکه واحدهای صنعتی که با کمتر از ۳۰ درصد فعال بودند و در مرز تعطیلی قرارداشتند امروز در استان در مسیر پیشرفت حرکت می کنند اظهار کرد:امسال باتوجه به خشکسالی و کمبود آب ۱۰ درصد افزایش تولید در برنج استان داشتیم.

یکپارچه سازی ۶۰ هزار هکتار از اراضی گیلان

وی با بیان اینکه یکپارچه سازی زمین های شالیکاری گیلان دنبال می شود تصریح کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی در برنامه وزارت جهادکشاورزی برای یکپارچه سازی قراردارد

استاندار گیلان تعداد پروژه‌های هفته دولت امسال گیلان را یک‌هزار و ۲۲ پروژه بیان و  اظهار کرد: این پروژه‌ها در زمینه گردشگری، صنعت، کشاورزی، شیلات، عمران شهری، گازرسانی، آبرسانی، برق‌رسانی، آسفالت راه‌های روستایی، فضای آموزشی، بهداشت، درمان، مسکن مهر، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و بخشی از طرح‌های بنیاد مسکن است.

نجفی  اعتبار هزینه شده برای این اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را بالغ بر یک‌هزار و ۴۴ میلیارد و ۶۷۳ میلیون تومان بیان کرد و افزود: حضور بخش خصوصی در توسعه استان بسیار موثر و این پروژه‌ها در دو بخش خصوصی و دولتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه احداث راه آهن قزوین آستارا و حل مشکل بزرگراه قزوین رشت به طور جد پی گیری می شود تصریح کرد: در جلساتی که با وزرا و معاون رئیس جمهور داشتیم ،رئیس جمهور تاکید کرد که به طور جد پی گیر راه اهن قزوین آستارا است که این را اهن ما را به راه آهن روسیه اروپا وصل می کند.

ویبا بیان اینکه راه اندازی سایت رودسر با اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار توسط وزیر نفت آغاز شده است گفت: تدبیر لازم برای جلوگیری از مرگ تالاب انزلی در استان اندیشیده می شود.

استاندار گیلان تالاب انزلی را یک فرصت برای استان دانست و گفت: عمق این تالاب به کمتر از ۲ متر رسیده است.

راه اندازی ۸ کارخانه زباله سوز در گیلان

نجفی از راه اندازی ۸ کارخانه زباله سوز در گیلان خبرداد و افزود: ساخت نخستین کارخانه در رشت با کمک دولت و شهرداری در رشت در حال اجرا است

وی با اشاره به پروژه جمع آوری روان آبب سطحی در رشت و ۴ شهر بزرگ دیگر استان تصریح کرد: تقویت حوزه گردشگری و استفاده بهینه از دریا و سواحل و ساماندهی مشکل سد سفید از برنامه های دولت در استان است.

سد آیت الله بهجت برای ۷۰ درصد چمعیت شهری استان آب سالم فراهم می کند.

 

استاندار گیلان بابیان اینکه آب سد سفید رود به کمتر از یک میلیارد متر مکعب رسیده است خاطرنشان کرد:با بهرهبرداری از سد آیت الله بهجت در هفته دولت این سد برای ۷۰ درصد چمعیت شهری استان آب سالم فراهم می کند.

تشکیل کارگروه ویژه برای پی گیری پروژه های نیمه تمام استان

وی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری استان در سال ۹۲ تسبت به ۹۱ دو درصد کاهش داشته است افزود:کارگروه ویژه در استان برای حل مشکلات طرح های نیمه تمام که بیش از ۱۰۰۰ پروژه است تشکیل شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه