یک دختر ایرانی مسلمان چه ویژگی هایی دارد؟!

به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز بزرگداشت مقام دختر، خبرنگاران ۸دی نیوز گفتگویی را با دختران و جمعی از مادران نخبه در سطح استان تهیه کرده اند که از مقابل دیدگانتان می گذرد.

یک دختر ایرانی مسلمان چه ویژگی هایی دارد؟!

به گزارش ۸دی نیوز، به منظور ارج نهادن به مقام دخترزدرزسالروز ولادت حضرت معصومه(س)، خبرنگاران ۸دی نیوز گفتگویی را با دختران نخبه و جمعی از مادرانشان در سطح استان تهیه کرده اند که از مقابل دیدگانتان می گذرد.

موضوع محوری این گزارش میدانی:

ویژگی های یک دختر ایرانی مسلمان؟!

ghorbani

سرکار خانم قربانی مادر یکی از مربیان ورزشی گیلان در گفتگو با ۸دی نیوز ضمن تبریک روز دختر به همه ی دختر ها که در جامعه ایرانی فعالیت می کنند، گفت: بهترین تبریک ها را به دختران محجبه ایران می گویم به دلیل اینکه همیشه در جهان چه در فعالیت های هنری، چه در امور ورزشی و چه در حفظ فرهنگ گیلانی موفق بوده اند.

hajahmadi

سرکار خانم حاج احمدی، محقق و پژوهش گر گیلانی در گفتگو با ۸دی نیوز ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت معصومه (س) به همه ی دختران موفق ایرانی گفت: دختران باید با حفظ عفاف و حجاب خود الگویی تمام عیار برای سایر جوامع باشند.

azami

سرکار خانم اعظمی خانه دار گیلانی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) به همه ی دختران و بانوان گفت: دختران جوان باید لحظه لحظه ی عمرشان را به والدین خدمت کنند تا فرزندانشان به انها خدمت کنند.

وی اشاره کرد: دختران باید کمی بیشتر به مسائل حجاب و عفاف توجه کنند چون، مایه عزت و کرامت یک دختر در حفظ حجاب و عفاف آن خواهد بود.

gholamzadeh

سرکار خانم غلامزاده، حافظ قرآن کریم ضمن تقدیر از رسانه هایی که ارزشها را در جامعه ترویج می کنند گفت: ما الگویمان حضرت زهرا(س) است و ما رهروی ایشان هستیم و این عفیفه بودن توقع کوچکی است که حضرت از ما انتظار دارد.

وی افزود: ان شاءالله به روزی برسیم که دختران با حیا تر و محجبه تر شوند و به کرامت نفس خود پی ببرند.

goldani

سرکار خانم گلدانی، مادر گیلانی که ۳ پسر مهندس برای جامعه تربیت کرده گفت: دختران وظیفه سنگینی در آینده دارند، زیرا در آینده مادر می شوند و باید فرزندانی برای خدمت به جامعه تربیت کنند و از این حیث بسیار باید حساس باشند.

 

yosefi

سرکار خانم یوسفی که نخبه علمی و برجسته گیلانی است در گفتگو با ۸دی نیوز با اشاره به مقام دختران که باید مانند گوهری در صدف بود، مومن بودن با نخبه بودن را در کنار هم دانست و خطاب به دختران گفت: اگر خود را مجاب بدانیم که دین اسلام دین کاملی است، آن وقت درس خواندن مان، راه رفتن مان و رفتارمان شبه مسلمان ها خواهد بود.

baghernejad

سرکار خانم باقرنژاد یکی از مادران موفق در تربیت و تعالی فرزندان از سبک تربیتی برایمان می گوید: دختران همان مادرهایی هستند که باید با مشقات زندگی دست و پنجه نرم کنند و با گذر از فراز و نشب ها، فرزندانی در تراز اسلام و انقلاب تحویل جامعه دهند.

 

ghanbarzadeh

سرکار خانم سادات ابراهیمی که حائز چنین رتبه رنگارنگ در حوزه قرائت و مفاهیم قرآنی است با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) گفت: قران آینه تمام قدی برای ما دختران است و ائمه چراغ راهشان. دختران به مفاهیم قرآنی بیشتر توجه کنند زیرا قران شافی ما در هر دو جهان خواهد بود.

najafpor

سرکار خانم نجف پور فعال حوزه فرهنگی مذهبی، که خواهر زاده شهید شوقیان از شهدای دفاع مقدس نیز است در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حضرت معصومه (س) الگویی جاودانه برای ما دختران است که سراسر زندگی ایشان، معرفت و شناخت خدا بوده است.

haghsheno

سرکار خانم حق شنو که از نخبه های علمی در یکی از مدارس نمونه دولتی استان گیلان است ضمن تبریک روز دختر به همه ی دختران جوامع اسلامی گفت: هر دختری در هر جایی که است باید در جهت بهتر بودن تلاش کند؛ من موفقیت در درسم را خدمت به جامعه می دانم و در این جهت تلاش می کنم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه