مسجدی بزرگ در مجاورت حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت ساخته خواهد شد

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در گیلان از ساخت یک مسجد بزرگ در مجاورت حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت خبر داد و افزود: در این مسجد مراسم‌های بزرگ مانند نماز عید فطر برگزار می‌شود.

مسجدی بزرگ در مجاورت حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت ساخته خواهد شد

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز مهدی مجرد رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در گیلان در نشستی با اصحاب رسانه در تشریح برنامه های افتتاح فاز نخست حوزه بزرگ علمیه امیرالمومنین رشت با اشاره به اینکه این حوزه علمیه یک پروژه بین الملی است وسعت  زمین آن را ۴۰ هکتار عنوان کرد و با اشاره به اینکه زمین این حوزه متعلق به مسکن و شهرسازی است افزود: در این ۴۰ هکتار زمین ۷۰ هزار متر ساختمان بنا میشود که در ۴ مهرماه سال جاری ۲۵ هزار متر از ان افتتاح خواهد شد.

وی حضورچهره های شاخص و علمای بزرگ در افتتاح این پروژه ملی را مایه برکت و خیر دانست و به حضور آیت‌الله جعفر سبحانی ،ایت الله گلپایگانی ، حجت الاسلام حسینی بوشهری ،ایت الله استادی جت‌الاسلام احمد مروی،آ یت‌الله رسولی محلاتی، حجت‌الاسلام تقوی، حجت‌الاسلام اعرافی و علی لاریجانی در مراسم افتتاح این حوزه اشاه کرد.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در گیلان افتتاح کلاسهای درس ،اتاقهای اساتید ،نمازخانه ،قرائت خانه ،کتابخانه ،موتور خانه ،سلف سرویس خوابگاه های اقامتی و سالنهای کنفرانس را از جمله مواردی عنوان کرد که آماده بهره برداری هستند.

moharad

وی با این توضیح که جمع طلابی که این حوزه برای تحصیل جذب خواهد کرد ۲ هزار نفر است اظهارکرد: در فاز اول این حوزه ۳۰۰ طلبه پذیریش می شوند که ۱۵۰ نفر از این طلبه ها غیر ایرانی هستند.

مجرد با اشاره  به اینکه طلاب غیرایرانی از ۲۰ کشور دنیا برای تحصیل در حوزه امیرالمونین پذیرش  خواهند شد گفت : ان شاء الله دو روز بعد از افتتاح سال تحصیلی در حوزه بزرگ علمیه امیرالمومنین رشت آغاز می شود.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه بخشی از این حوزه به عنوان مکان تجاری ساخته شده است به وجود نانوایی ۳ کاره ،میوه فروشی ،آرایشگاه ،سوپر مارکت و… برای رفاه حال طلاب  در این حوزه اشاره کرد و ابراز نمود: در این مجموعه یک سالن سلف سرویس ۱۷۰۰ متری تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به وجود ۳۹۶ حجره (سوئیت) در حوزه امیر المونین افزود: ۱۳۲ حجره اماده بهره برداری است.

وی خاطرنشان کرد: وسعت کتابخانه حوزه بزرگ علمیه امیرالمومنین رشت ۱۱۰۰ متر است که ۳۶ هزار جلد کتاب را در خود جای می دهد.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در گیلان با بیان این که حدود ۱۰ خانه ویلایی برای اساتید حوزه آماده شده است، ، حوزه بزرگ علمیه امیرالمومنین رشت را بزرگترین حوزه علمیه جهان اسلام دانست.

وی از ساخت یک مسجد بزرگ در مجاورت حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت خبر داد و افزود: در این مسجد مراسم‌های بزرگ مانند نماز عید فطر برگزار می‌شود.

مجرد با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در طول تاریخ توسط گیلانی ها در جهان تشیع افزود: جهان تشیع وامدار گیلانی ها است و امروز بر ما واجب است که رهرو خوبی برای گذشته گان باشیم.

وی با اشاره به ولایت‌مداری مردم گیلان، تصریح کرد: آیت‌الله بهجت (ره)  ، از افتخارهای گیلان است.

وی تاکید کرد جذب طلبه داخلی  در این حوزه مانند دانشگاههای کشور است و جذب طلاب خارجی توسط  جامعه المصطفی(ص) صورت می گیرد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
عشق من
نام علی لاریجانی دو بار آمده است
در حاشیه