یکی از مشکلات کاهش جمعیت، عدم پرداخت وام ازدواج به جوانان است / با برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی موافقت شد

مهرداد لاهوتی در مجلس با طرح برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای پرداخت وام ازدواج به جوانان موافقت کرد.

یکی از مشکلات کاهش جمعیت، عدم پرداخت وام ازدواج به جوانان است / با برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی موافقت شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از لنگر نیوز، در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، به بررسی طرح دو فوریت برای برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی و افزایش سرمایه بانک های دولتی برای پرداخت وام ازدواج به جوانان پرداختند.

1113-146x110

در این راستا مهرداد بائوج لاهوتی در موافقت با این طرح گفت: اکنون شاهد صف های طویل برای دریافت وام ازدواج هستیم و طبق آمار تا ۱۰ سال آینده ۱۶ میلیون جوان دیگر نیز به این تعداد افزوده خواهند شد و اینها جوانانی هستند که برای دریافت ۸ تا ۱۰ میلیون تومان وام ازدواج ماه ها و سال ها به انتظار نشستند.

وی ادامه داد: ما نمایندگان چندی پیش وزیر اقتصاد را به صحن علنی کشانده و در مورد عدم وام دهی به جوانان از او سؤال کردیم در صورتی که هم اکنون خود ما مخالف برداشت از منابع صندوق توسعه برای پرداخت وام ازدواج به جوانان هستیم.

نماینده مردم لنگرود همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت افزایش جمعیت گفت: برای تحقق این خواسته نیاز است که این منابع از صندوق توسعه برداشت و برای تشویق جوانان در قالب وام ازدواج پرداخت شود.

وی گفت: یکی از مشکلات کاهش جمعیت و ازدواج عدم پرداخت وام به جوانان است و اگر منابع در اختیار صندوق مهر امام رضا و سایر بانک های دولتی قرار گیرد شاهد رفع مشکلات آنها خواهیم بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه