در جلسه اقتصاد مقاومتی گیلان عنوان شد

نوبخت: اگر همه تحریم ها برداشته شود مذاکره را مجددا می‌پذیریم!/ طرح های عمرانی تعدیل نشده است

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه هیچ اقدامی را بدون اجازه نظام انجام نمی دهیم گفت: ما مذاکره را مجددا می‌پذیریم در صورتی که تحریم ها را بردارند و مذاکره در قالب ۵+۱ انجام شود.

نوبخت: اگر همه تحریم ها برداشته شود مذاکره را مجددا می‌پذیریم!/ طرح های عمرانی تعدیل نشده است

به گزارش خبرنگار هشت دی محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در سالن غدیر استانداری گیلان اشتغال ۲۶هزار جوان را هدف تشکلیل جلسه اقتصاد مقاومتی استان گیلان خواند و اظهار کرد: ما هدف حدود یک میلیارد فرصت شغلی با اعتبار ۴۶هزار میلیارد تومان دنبال می‌کنیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه از این مبلغ هزار و ۱۰۰میلیارد تومان سهم استان گیلان است تصریح کرد: اشتغال متناسب این مبلغ حدود ۲۵هزار و ۸۳۹فرصت شغلی و به نوعی ایجاد ۲۶هزار فرصت شغلی است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه با عدم اعتماد اجتماعی بر ایجاد امید افزایی در بین جوانان مواجه هستیم گفت: به ۱۷میلیون و ۷۰۷ هزار خانوار ۲هزار و ۴۴۰میلیارد تومان حمایت معیشتی دادیم و اگر نیاز به تزریق باور و اعتماد در جامعه هستیم اصحاب رسانه میتوانند با همه این خانواده ها تماس بگیرند‌.

وی با بیان اینکه از طریق سرمایه گذاری در طرح های تولیدی و طرح های عمرانی ایجاد این فرصت شغلی قابل اجرا است افزود: سرمایه گذاری تولیدی از طریق بخش خصوصی است که با اعطای تسهیلات و نیاز به حمایت نظام بانکی دارد.

 

نوبخت ادامه داد: ۱۹۶طرح در عرصه تولید، صنعت و کشاورزی در استان گیلان وجود دارد که با ۸۸۵میلیارد تومان به اتمام میرسند و حداقل ۹۵هزار فرصت شغلی مهیا می شود که تاکنون ۳۲طرح با مبلغ ریالی ۱۱۵میلیارد پرراخت شده است.

وی با اشاره به تخصیص بودجه ۹۹ با بیان اینکه تاکنون پرداخت ۱۰۶هزار میلیارد تومان به صندوق های بازنشستگی و نهادهای حمایتی پرداخت شده است گفت: در بودجه نمیتوان از حقوق اشغال مستضعف، صندوق های بازنشستگی، بخش آموزش و پرورش، دفاعی و نظامی و بهداشت و درمان کسر کرد.

نوبخت ادامه داد: در چند سال گذشته روسای کشورها برای مذاکره با ما صف کشیده بودند و ایران در چند سال گذشته بالاترین رشد اقتصادی را داشت.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه ما هیچ اقدامی را بدون اجازه نظام انجام نمی دهیم گفت: ما مذاکره را مجددا می‌پذیریم در صورتی که تحریم ها را بردارند و مذاکره در قالب ۵+۱ انجام شود.

نوبخت با بیان اینکه طرح های عمرانی تعدیل نشده است گفت: هزاران میلیارد تومان ظرف این ماه به دستگاه هایی که طرح عمرانی دارند تزریق و منجر به ایجاد اشتغال شده است.

وی تصریح کرد: سال اینده در همین روزها ریل ما از بنادر جنوب به دریای خزر می رسد و همه کالاها به راحتی از انزلی به کشورهای همسایه دریای خزر منتقل میشود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه