ساخت ۹ خانه بهداشت در روستاهای فومن

مدیر شبکه بهداشت و درمان فومن از ساخت ۹ خانه بهداشت در روستاهای محروم این شهرستان خبر داد.

ساخت ۹ خانه بهداشت در روستاهای فومن

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صبح شفت، نصرالله کوهستانی صبح امروز در جریان بازدید از پروژه‌های شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت درباره فعالیت‌های عمرانی انجام شده در این شبکه گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده گام‌های بسیار مثبت و بی‌سابقه‌ای در زمینه بهداشت و درمان برداشته شده است.

5385

وی این اقدام‌ها را در راستای خدمات‌رسانی هر چه بهتر و بیشتر به مردم فهیم و بزرگوار فومن عنوان کرد و افزود: تجهیز و نوسازی بیمارستان، ستاد شبکه بهداشت و درمان و مرکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت، تامین و تجهیز لوازم پزشکی و ملزومات اداری از جمله این اقدام‌هاست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فومن میزان اعتبارات هزینه شده در بخش تجهیزات را بالغ بر ۵٫۵ میلیارد ریال دانست و افزود: حدود ۲٫۵ میلیارد ریال اعتبار به بخش تعمیرات اختصاص داده شده است.

وی اظهار کرد: برای تعمیرات بخش جراحی مردان بیمارستان و شبکه و واحدهای زیر مجموعه فومن در مجموع ۱۱٫۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

کوهستانی تعداد روستاهای فاقد زمین برای ساخت خانه بهداشت را ۹ روستا عنوان کرد و ادامه داد: برای ساخت ۹ خانه بهداشت در روستای فاقد خانه بهداشت فومن زمین تهیه و پروانه ساخت نیز اخذ شده و بالغ بر ۷٫۳ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه انتخاب پیمانکار خانه‌های بهداشت مذکور انجام شده است، ادامه داد: دهه فجر امسال مردم شاهد بهره‌برداری از این خانه‌های بهداشت می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فومن درباره راه‌اندازی اورژانس ۱۱۵ شهر ماکلوان تصریح کرد: برای راه‌اندازی اورژانس ۱۱۵ شهر ماکلوان مکان و تجهیزات رفاهی و اداری مهیا شده است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به تجهیزات آماده شده در بیمارستان شهرستان فومن گفت: تجهیزات مهمی از جمله دستگاه الکتروشوک و نبولایزر و تجهیزات تخصصی ارتوپدی و چشم‌پزشکی برای بیمارستان تهیه شده و تا امروز حدود ۸۰ درصد تخت‌های بیمارستان فومن به صورت کامل تعویض شده است.

این مسئول از تهیه امکانات فنی و رفاهی برای واحدهای ستادی شبکه و مراکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت خبر داد و افزود: تهیه این امکانات در ایجاد انگیزه بین همکاران برای ارائه خدمات به مردم تاثیر مثبت دارد.

وی اقدام‌های انجام شده در بحث فنی آزمایشگاهی، اداری و رفاهی در آزمایشگاه مرکزی فومن و ماکلوان را خوب توصیف کرد و یادآور شد: اعتقاد بر این است با برنامه‌های خوبی که در ماه‌های آینده داریم شاهد تحول عظیم و بی‌سابقه در سلامت شهرستان باشیم.

کوهستانی درباره اجرای طرح تحول نظام سلامت و مزایای آن خاطرنشان کرد: طرح تحول نظام سلامت که از سوی دولت ابلاغ و اجرایی شده، بسیار گسترده است؛ به طوری که هر ایرانی که تاکنون از امکانات بیمه‌ای برخوردار نبوده حتی روی تخت بیمارستان نیز می‌تواند بیمه شود و از مزایای بیمه استفاده کند.

وی سهم پرداختی مردم در بیمه روستایی را پنج درصد عنوان کرد و افزود: در طرح تحول نظام سلامت سهم پرداختی دیگر بیمه‌ها ۱۰ درصد کاهش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فومن با اشاره به رایگان بودن زایمان طبیعی در طرح سلامت تصریح کرد: با ترویج زایمان طبیعی در مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان، شاهد استقبال خوب شهروندان هستیم.

وی وجود دلالان و افراد سودجو در حوزه پزشکی برای تامین اقلام دارویی را از معضلات دانست و یادآور شد: امروزه این مشکل برطرف شده است.

کوهستانی حضور پزشک در بیمارستان را از برکت طرح اورژانس بیمارستان فومن عنوان کرد و ادامه داد: در شب‌ها و روزهای تعطیل دو پزشک عمومی داریم و طرح مقیمی در بیمارستان اجرا می‌شود یعنی عصرها و شب‌ها پزشک متخصص حضور دارد و طرح بسیار پررنگ در بیمارستان اجرایی شده است.

وی تلاش بیشتر و همراهی مردم را در برطرف شدن کاستی‌های موجود تاثیرگذار دانست و از همکاری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، فرماندار، نماینده شهرستان فومن و … قدردانی کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه