گیلان ظرفیت افزایش پهنای پاند به ۳۲ گیگابایت بر ثانیه را دارد

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پهنای باند گیلان ۷ گیگا بایت بر ثانیه است، گفت: امروز اعلام می‌کنیم این استان تا ۳۲ گیگابایت بر ثانیه ظرفیت افزایش دارد و می‌توانید بیش از ۴.۵ برابر آنچه که ظرفیت دارد داشته باشید.

گیلان ظرفیت افزایش پهنای پاند به ۳۲ گیگابایت بر ثانیه را دارد

به گزارش ۸دی نیوز، محمود واعظی در جمع فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان و آ‌ی‌تی گیلان با تبریک هفته دولت، اظهار کرد: دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

وی با اشاره به ضرورت اشتغال‌زایی در کشور، افزود: باید تلاش کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های دانش‌بنیان اشتغال‌زایی کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استانداری گیلان باید به صورت ویژه از فعالان آی‌تی حمایت کند و حمایت از مبتکران آی‌تی در دستور کار این وزارتخانه است.

واعظی بر رفع مشکلات و موانع شرکت‌های فعال در حوزه آی‌تی تأکید و خاطرنشان کرد: از مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای و سرمایه‌گذاری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور استقبال می‌کنیم.

vaezi00007

واعظی با بیان اینکه دولت رغیب بخش‌خصوصی نیست بلکه رفیق آن است، تصریح کرد: بخش خصوصی باید در کارهای سرمایه‌گذاری کند که زود بازده باشد.

ارتباطات و فناوری پل بین بخش خصوصی، شرکت‌ها و مردم است

وی با بیان اینکه در حوزه ارتباطات اعتقاد بر این است که اگر یک ریال زیرساخت‌ها را ارتقا دهیم تا چهار برابر بخش خصوصی می‌تواند با کمک ما سرمایه خود را وارد کار کند، خاطرنشان کرد: ارتباطات و فناوری پل بین بخش خصوصی، شرکت‌ها و مردم است و باید سرویس دهی خوب و با کیفیت بالا و تعرفه مناسب به مردم داده شود و حتما بخش خصوصی که سرمایه می‌آورد باید در این زمینه سود کند زیرا هیچ سرمایه‌گذاری در هیچ کجای دنیا کاری نمی‌کند که سودی در آن وجود نداشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اگر ما یک نگاه عمیق به سیاست کلی و اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری اواخر سال گذشته ابلاغ کردند داشته باشیم می‌بینیم که خمیر مایه این سیاست این است که کار مردم را به دست مردم دهیم.

اعظی با بیان اینکه در وزارتخانه ارتباطات و فناوری این کار به صورت جدی دنبال می‌شود، گفت:  هدف این است تا دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان پژوهش محور شوند و معتقدیم که ایرانی‌ها همیشه در بین برترین‌های علمی دنیا هستند.

vaezi00009

وی تصریح کرد: امروز جوانان ما وقتی از کشور خارج می‌شوند و در بهترین شرکت‌ها و دانشگاهای دنیا جزو مدیران خوب هستند و  شرکت یا آن دانشگاه برای جوانان ایرانی بهای زیادی قائل است و این یعنی اگر ما برای این فرزندان در کشور بستر را فراهم کنیم قطعا در داخل کشور بهتر کار می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کار در خارج از کشور با انگیزه درآمد و وفای به علم انجام می‌شود، گفت: در کشور بسیار انگیزه برای خدمت به مردم و ملت وجود دارد و این وظیفه همه ما است تا با کار و تلاش و کشور را آباد کنیم.

واعظی با بیان اینکه در هفته گذشته چهار استاندار کشور به دنبال اجرای دولت الکترونیک بودند، افزود: اگر استان به وظایف خود عمل کند ما در جایی دیگر وسایل را فراهم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مدیرعامل اپراتور چهارم گیلانی است و فکر می‌کنم نشستی امروز در استان برای ایجاد هماهنگی‌های لازم برگزار شود، گفت: باید مسیرها برای انجام کارها فراهم شود ما به عنوان وزارت ارتباطات این انگیزه و علاقه را از هر استانی ببنیم  استقبال و همکاری می‌کنیم.

باید رویکرد کارت ملی هوشمند در کشور تغییر پیدا کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت کارت ملی هوشمند، خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌ها در سایر بخش‌ها تقویت و شرایط امضای الکترونیک برای همه افرادی که کارت ملی هوشمند دارند فراهم شود.

واعظی با بیان اینکه اگر به جوانان و فارغ‌التحصیلان کشور بها بدهیم شاهد خواهیم بد که هیچ مشکلی نرم‌افزای در کشور نداشته باشیم،افزود: باید رویکرد کارت ملی هوشمند در کشور تغییر پیدا کند.

وی درباره طرح بیمه سلامت، اظهار کرد: علاقمندیم طرح بیمه سلامت انجام شود و کار مشخصی داریم تا طرح سلامت خوبی در کشور اجرایی شود و اگر ایده‌ای وجود دارد وزیر بهداشت از طرح ایده ملی که توسط مردم و دانش کشور ایجاد شده باشد اشتقبال می‌کند.

ای سی تی به عنوان پیشتاز در زیرساخت توسعه کشور مطرح است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ” ای سی تی” به عنوان پیشتاز در زیرساخت توسعه کشور مطرح است، گفت: توانمند ساز همه بخش‌ها است، باید حتما در کشور به  آی سی تی و  ای تی نگاه دیگر داشته باشیم و خوشبختانه مجلس و دولت این دید در آن نهادینه شده و وزرا به این سمت حرکت کردند و هر کس در وزارتخانه خود جزیره‌ای درست کرده است.

vaezi00011

واعظی با بیان اینکه شورای فناوری اطلاعات تشکیل شده و تقسیم کار می‌کنند تا هدفمند شود، افزود: استانداران با انتخاب دولت منصوب می‌شوند تا بتواند یک گام فراتر بردارند و طرح‌ها و ایده‌ها توسط استان‌های مختلف در وزارتخانه شکل می‌گیرد و  اگر کمی همت کنید می‌تانید از توانایی‌های استان بهره‌مند شوید این دید در استاندار گیلان وجود دارد، برای انجام کار بزرگ کسی نباید مانع باشد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساخت‌ها را برای شرکت‌های پیشتیبان فرام می‌کند

وی با بیان اینکه در جایی که مدیرکل توان ندارد حتما استاندار گیلان می‌توانند موانع موجود در حوزه ارتباطات را برطرف کند، تصریح کرد: برنامه‌های گسترده‌ای برای استان داریم و آنچه به وزارتخانه مربوط است و ما قرار تصدی‌گری نداریم و زیرساخت را در حدی فراهم می‌کنیم که شرکت‌ها خدمات را به مردم ارائه دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه آنچه مربوط به شرکت زیرساخت‌ها است آمادگی همه گونه خدمت و کار را داریم و برخی از کارها ممکن است مربوط به سایر بخش‌ها یا مخابرات باشد، گفت: قطعا مدیران شرکت مخابرات هم باید همگام با استان‌ باشند وقتی مدیری در مسیر سیاست‌های نظام و دولت نیست قطعا وزارت ارتباطات وارد می‌شوند.

گیلان ظرفیت افزایش پهنای پاند به ۳۲ گیگابایت بر ثانیه را دارد

واعظی با بیان اینکه پهنای باند گیلان ۷ گیگا بایت بر ثانیه است، افزود: امروز اعلام می‌کنیم این استان تا ۳۲ گیگابایت بر ثانیه ظرفیت افزایش دارد و می‌توانید بیش از ۴.۵ برابر آنچه که ظرفیت دارد داشته باشید.

وی گفت: اما وزارت ارتباطات نمی‌تواند وارد کار شود بلکه بخش خصوصی  که شامل شرکت‌های مخابرات، گاز، برق و اپراتورهای ارائه کننده خدمات به مردم است این کار را انجام دهند.

طرح تحول نظام سلامت طرح اساسی کشور است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت محددیت بودجه دارد، اولویت با پرداخت حقوق دولت و مسائل مختلفی از جمله حوادث غیرمترقبه و یا مسائلی که دولت با آن درگیر است  معطوف می‌شود، خاطرنشان کرد: بودجه زیادی برای افتتاح پروژه‌ها نداریم و این تنها مروبط به این وزارتخانه نیست و اولویت دیگر دولت اجرای طرح  تحول سلامت است.

واعظی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت طرح اساسی کشور است، افزود: دولت گفته همه مردمی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند زیر ۱۰ درصد هزینه درمان پرداخت کنند در برخی از شهرها این عدد به ۷.۵ کاهش یافته و در مکان‌های کوچک مردم پنچ درصد هزینه درمانی پرداخت کردند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به عنوان کسی که مسئولیت مشترکی برای اداره کشور دارد حاضر است پروژه‌ها کمی به تاخیر انجام شوند تا مردم احساس کنند یک قدم کوچک در زندگی کشور سهم دارد.

زیرساخت مخابراتی گیلان باید توسعه یابد

وی با بیان اینکه قطعا باید زیرساخت مخابراتی استان توسعه یابد گفت، گیلان استانی با فعالیت‌های متعدد علمی، کشاورزی، صنعتی و در موارد مختلف است، اپراتور چهارم خیلی سرعت کمی دارد و انتظار من هم  این است که بیشتر از این عمل کند و قطعا اگر جایی کار نمی‌کند در گیلان کار را شروع کنید و در کوتاه‌مدت شرکت مخابرات برای دانشگاه‌ها و مراکزی که نیاز به توسعه زیرساخت دارند شرایط را فراهم کنند و ۴۶ شرکت ای سی تی باید ۳۶ شرکت آن امکانات خوبی داشته باشند./ تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه