گردشگری مذهبی در شهرک تاریخی ماسوله تقویت شود

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ماسوله در گذشته دارالمومنین نامیده می‌شد، گفت:با توجه به تردد گسترده گردشگران داخلی و خارجی به ماسوله می‌توان با نشر و تبلیغ اندیشه‌های دینی زمینه تقویت گردشگری مذهبی را در ماسوله تقویت کرد.

گردشگری مذهبی در شهرک تاریخی ماسوله تقویت شود

به گزارش ۸دی نیوز  به نقل از  امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی در بازدید از شهرک تاریخی و فرهنگی ماسوله با بیان اینکه ماسوله در گذشته به عنوان دارالمومنین نامیده می‌شد و با وجود ۲۳ امامزاده، بقعه و مسجد در شمار یکی از مراکز مهم دینی و فرهنگی استان به شمار می‌رود، اظهار کرد: با توجه به بزرگان برخاسته از این منطقه در زمینه تاریخ قدمت ماسوله و خدمات ارزشمندی که بزرگان دینی ماسوله به اسلام و تشیع داشتند باید مطالعات و تحقیقات عمیق‌تری صورت گیرد و راه آنان ادامه یابد.

وی با اشاره به اماکن مذهبی شهرک تاریخی ماسوله، افزود: هسته مرکزی سکنه ماسوله به واسطه امام زادگان و اماکن مذهبی واقع در منطقه شکل گرفته بنابراین این شهرک از اصالتی دینی و مذهبی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان درباره موقعیت ممتاز گردشگری ماسوله گفت:با توجه به تردد گسترده گردشگران داخلی و خارجی به ماسوله می‌توان با نشر و تبلیغ اندیشه‌های دینی زمینه تقویت گردشگری مذهبی را در ماسوله تقویت کرد.

قربانی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های مسئول باید تلاش کنند با ایجاد فضای فرهنگی و حضور ترویج کنندگان دینی، اقدامات موثر فرهنگی وجه مذهبی و دینی ماسوله را بارزتر و شاخص‌تر از هر زمان دیگر کنند.

موزه مذهبی در شهرک تاریخی ماسوله راه‌اندازی می‌شود

در ادامه این بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه در ماسوله گفت: تمام تلاش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علاوه بر تاکید بر مباحث کالبدی و مرمتی شهرک تاریخی و فرهنگی ماسوله پرداختن به موزه میراث معنوی است.

علی علیزاده با تاکید بر ثبت آیین‌های مذهبی ماسوله در فهرست آثار ناملموس ملی، افزود: آیین‌های سوگواری دهه محرم ماسوله در فهرست آثار ناملموس به ثبت رسیده و در تلاشیم با حفظ، احیا و انتقال میراث معنوی به آیندگان نقش و رسالت خود را به نحو احسن به انجام برسانیم.

وی با تاکید بر وجود امامزاده‌ها و اماکن مذهبی ماسوله به خصوص عون بن علی تصریح کرد: اگرچه با محدودیت اعتباری برای مرمت مواجه هستیم اما از انجام عملیات مرمتی اماکن مذهبی ماسوله غافل نبودیم و تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در خصوص مسجد جامع ماسوله خاطرنشان کرد:خوشبختانه با مشارکت خوب هیات امنای مسجد ماسوله اقدامات مرمتی به انجام رسیده و با ایجاد موزه مذهبی در مجاورت مسجد جامع فعالیت‌های فرهنگی و دینی ماسوله ملموس‌تر در حال پیگیری است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه