دولت جدید خانه سینما را به هالیوودی ها داد/ دستهایی در کار است تا سینمای دفاع مقدس را به بهانه فروش نداشتن تعطیل کند

دست عوامل سینمایی را که متعلق به سینمای هالیوودی هستند، باز میگذارند و خانه سینما را دست اینها میدهند و تمام بچه حزب اللهی را که کلی زحمت کشیدند تا خانه سینما اصلاح شده و ماهیتش تغییر کند را کنار گذاشتند.

دولت جدید خانه سینما را به هالیوودی ها داد/ دستهایی در کار است تا سینمای دفاع مقدس را به بهانه فروش نداشتن تعطیل کند

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز ، فرج الله سلحشور از کارگردانان و بازیگران متعهد و صاحب نظر در حوزه سینما و خصوصاً سینمای دفاع مقدس به شمار می رود.

لذا  ۸دی نیوز در گفتگوی اختصاصی با وی برخی مسائل مربوط به سینمای دفاع مقدس را مورد بررسی قرار داد که توجه شما را بدان جلب می کنیم.

هشت دی نیوز: به نظر شما الان سینمای دفاع مقدس در چه برهه ای قرار داد؟ آیا در دوره رکود قرار دارد؟

سلحشور: قطعاً همین طور است.

هشت دی نیوز:این درحالیست که در حوزه کتاب های دفاع مقدس پیشرفت بسیار چشمگیری داریم. کتابهایی مانند “دا” و “پایی که جا ماند” آثار خوبی هستند. علت تمایز این اختلاف چشمگیر در حوزه کتاب و سینمای دفاع مقدس چیست؟

سلحشور:به اعتقاد بنده دشمن همیشه سعی نمیکند همه راهها را ببندد، تا شما اعتراض کنید. اگر از یک طرف دری را ببندد ، روزنه ای را برای نفس کشیدن هم قرار میدهد تا اینگونه راه اعتراض را سد کند.

اگر به کتابی ارزشی اجازه چاپ داده می شود، بخاطر این است که خیلی نقش آنچنانی ندارد. حتی اگر تمام مردم ایران کتابی مثل “دا” را هم  بخوانند ، به اندازه دو عدد فیلم سینمایی تاثیر نخواهد داشت.

اما برای تولید فیلم سینمایی موانعی ایجاد می کنند تا کسی نتواند ارزشهای دفاع مقدس را حفظ کند و ترویج دهد. دستهایی در کار است. سینمای ایران قرار نیست سینمایی باشد که اعتقادات، ارزشها، ایمانها و شجاعتهای ایران را به نمایش بگذارد. اصلاً قرار نیست!  سینمایی ایران قرار است سینمایی باشد که اول ترویج ابتذال کند و دوم به ایران ضربه بزند.

n00018411-b

هشت دی نیوز: به نظر شما الان نیاز جامعه رفتن به سمت فیلمهایی مثل اخراجی ها ست یا فیلمهایی مثل آژانس شیشه ای؟ یا فیلمهایی با موضوع مستقیم دفاع مقدس مثل افق؟

سلحشور: فیلمهای جدی اگر ساخته شود ، اجازه پخش به آنها داده نمی شود.

سرمایه گذار ، تهیه کننده و سینما گر سعی میکنند فیلمهایی بسازند که فروش برود، از خودشان هم همین را میخواهند. اگر بخواهیم فیلمی بسازیم که ارزشی  و بدور از لودگی و مسخره بازی باشد، می گویند این فیلم ،فروش نمیرود. فیلم جدی و فرهنگی و ارزشی و اعقادی را می گویند فروش نمیرود. به این بهانه خیلی به اینگونه فیلمها میدان نمیدهند. ولی فیلمهایی که با ابتذال و کمدی و لودگی و مسخرگی درهم شده باشد، میگویند مشکلی ندارد مجوز میدهیم. آنها بیشتر دنبال پول هستند .از طرفی با اینکار سدی هم در مقابل نیروهای ارزشی ایجاد کرده اند.

هشت دی نیوز: به نظر شما آیا سیاستهای دولت جدید کمکی به سینمای دفاع مقدس خواهد کرد یا خیر؟

سلحشور: از همین ابتدا می بینیم که دولت جدید اصلاً  آنچه را که به عنوان قانون در دولت قبلی اجرا شده را قبول ندارد. بعد می گویند قانونگرا هستیم!

من که اصلا در این (سیاست) بازی ها دخالت نکردم اما برخی از اصناف آمدند ثبت رسمی شدند، از طرف دولت رسمی جمهوری اسلامی خانه سینما تعطیل شد و قرار بود اصلاح شود. ناگهان دولت جدید می آید تمام اقدامات آنها را کنار میگذارد و مصوبات آنها را کان لم یکن اعلام میکند و بعد هم عوامل سینمایی را که مال این مملکت نیستند، متعلق به سینمای اروپایی و هالیوودی هستند، دست اینها را باز میگذارد و خانه سینما را دست اینها میدهد و  تمام بچه حزب اللهی را که کلی زحمت کشیدند تا خانه سینما اصلاح شده و ماهیتش تغییر کند را کنار گذاشتند.

از همین حالا بنده نا امید هستم که کاری انجام دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
هنرمند
خدا به خیر کنه با این دولت جدید و آدمای جدید. حیفه که به افراد دغدغه مندی همچون آقای سلحشور بی اعتنایی بشه.
در حاشیه