استقلال با پیکان گل زده به صدر رسید/ دسته گل آبی تقدیم به رحمتی!

تیم فوتبال استقلال تهران با ارایه یک بازی برتر مقابل پیکان به برتری پرگل دست یافت تا به صدر جدول رده‌بندی صعود کند. آبی‌های پایتخت در حالی که حریف را کم رمق‌تر از دیگر رقبا می‌دیدند با بستن کمربند خط میانی کاملا توپ و میدان را در اختیار گرفتند و اجازه ندادند فشاری روی خط دفاعی متزلزلشان وارد شود تا اینگونه به یک برد پرگل دست یابند.

استقلال با پیکان گل زده به صدر رسید/ دسته گل آبی تقدیم به رحمتی!

به گزارش۸دی نیوز به نقل از مهر، تیم‌های فوتبال پیکان تهران و استقلال از ساعت ۱۹:۱۰ امروز یکشنبه دیدار خود را در چارچوب هفته پنجم رقابتهای لیگ برتر در ورزشگاه تختی برگزار کردند که این بازی در پایان با پیروزی آبی‌پوشان پایتخت خاتمه یافت. گل‌های استقلال را در این بازی خسرو حیدری (۲۹)، مهدی کریمیان (۵۳) و سجاد شهباززاده (۶۱) به ثمر رساندند. استقلال با این برد ۱۲ امتیازی شد و در صدر جدول رده‌بندی ایستاد.

جدال این دو تیم تحت تاثیر حضور رحمتی و ساموئل دو بازیکن پیشین استقلال در ترکیب حریف آغاز شد. استقلال که در دیدار قبل خود سایپا را شکست داده بود برای این بازی هم انگیزه‌های زیادی داشت و این در حالی بود که پیکان بر خلاف تصورات قبلی توان ارایه یک بازی برابر برابر شاگردان قلعه‌نویی را نداشت تا مشخص شود چرا این تیم در هفته‌های قبل هم نتیجه نگرفته است.

استقلال برای این که به گل دست یابد ۲۹ دقیقه صبر کرد. در این لحظه توپی که کرار به پشت محوطه جریمه پیکان فرستاده بود را مدافعان حریف نتوانستند به خوبی دفع کنند تا در یک فشردگی توپ جلوی پای خسرو حیدری بیفتد و او هم با یک بغل پای دقیق دروازه رحمتی را باز کند. بعد از این گل پیکان قصد داشت استقلال را تحت فشار قرار دهد اما بازی تکضرب و دوندگی شاگردان قلعه‌نویی این اجازه را به آنها نداد تا این نیمه با همان تک گل به سود آبی‌ها خاتمه یابد.

در نیمه دوم روند بازی به گونه‌ای بود که استقلال کاملا توپ و میدان را در اختیار داشت. آبی‌ها که در وسط زمین بازیکنان حریف را به دنبال خود می کشیدند در دقیقه ۵۳ به گل دوم دست یافتند. پاس بیرون پای جاسم کرار در حالتی مشکوک به آفساید به مهدی کریمیان رسید تا این بازیکن پس از اینکه توپ را استپ کرد در حالت تک به تک با رحمتی دروازه پیکان را باز کند.

استقلال بازی برتر خود را ادامه داد تا به گل سوم هم برسد. در دقیقه ۶۱ بازی بود که سجاد شهباززاده با یک ضربه سر دروازه پیکان را برای سومین بار باز کرد. در این صحنه یعقوب کریمی از روی نقطه کرنر توپ را برای شهباززاده فرستاد و جالب اینکه روی شش قدم حریف حتی یک مدافع هم در دو متری مهاجم استقلال نبود تا او با آسودگی خاطر ضربه سر خود را درون دروازه پیکان جای دهد.

در ۲۰ دقیقه پایانی بازی آندرانیک تیموریان هم به میدان آمد و جای کریمیان را گرفت تا کمربند خط میانی استقلال محکم‌تر از قبل شود. در دقیقه ۷۶ پیکان روی یک ضربه ایستگاهی این فرصت را داشت تا یکی از گل‌ها را جبران کند ولی مهاجمان این تیم روی تیر دوم نتوانستند به توپ ضربه خوبی بزنند تا این موقعیت از دست برود.

استقلال در دقایق پایانی به خوبی بازی را اداره کرد تا بدون آنکه گلی از حریف دریافت کند برتری پرگل خود را به پایان برساند. تیم قلعه‌نویی با این برد ۱۲ امتیازی شد و در صدر جدول رده‌بندی ایستاد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه