سریال ادامه‌دار حواشی انتخاب عضو مطبوعاتی خانه ملت

انتخاب عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات با حواشی‌ای همراه بود.

سریال ادامه‌دار حواشی انتخاب عضو مطبوعاتی خانه ملت

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از  فارس، مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) جلسه علنی داشت.

در این جلسه مجددا بحث انتخاب عضو ناظر خانه ملت در هیأت نظارت بر مطبوعات، محل جدل نمایندگان شد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیرامون اقدام کمیسیون فرهنگی مجلس در معرفی دو کاندیدا به هیأت رئیسه این اقدام کمیسیون را به رأی استمزاجی نمایندگان گذاشت و وکلای ملت با صد رأی موافق، ۹۴ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن علنی خانه ملت مخالفت خود با نظر کمیسیون فرهنگی را اعلام کردند. همین موضوع انتقاد برخی از نمایندگان را در پی داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست رأی استمزاجی مجلس را بپذیرند و در همین زمینه گفت: من این نظر را پذیرفتم و بهتر است کمیسیون فرهنگی نمایندگان را محدود نکنند.

پس از سخنان لاریجانی برخی از نمایندگان انتقاداتی را نسبت به عملکرد رئیس جلسه داشتند و اقدام لاریجانی را نوعی استبداد توصیف کردند که لاریجانی در پاسخ به این اظهارنظر گفت: «اگر استبداد بد است، استبداد اقلیت بدتر است».

روح‌الله حسینیان نماینده مجلس شورای اسلامی اقدام هیأت رئیسه مجلس را نوعی دیکتاتوری خواند که لاریجانی در پاسخ تأکید کرد: «دیکتاتوری را کسانی انجام می‌دهند که به رأی مجلس احترام نمی‌گذارند».

«رئیس مجلس باید تصمیم بگیرد؛ من چون ابهام داشتم گفتم رأی استمزاجی گرفته شود».

در حین سخنان علی لاریجانی برخی از نمایندگان با فریادهای «تذکر، تذکر» خواستار ارائه انتقاد خود از عملکرد رئیس مجلس شورای اسلامی در اتخاذ رأی استمزاجی از نمایندگان شدند.

لاریجانی مجددا خطاب به یکی از نمایندگان که اقدامش را دیکتاتوری خوانده بود،‌ تصریح کرد: «چطور در جاهای دیگر که رئیس نظر می‌دهد دیکتاتوری نیست، حال اینجا دیکتاتوری شده است».

پس از اظهارات لاریجانی، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور جایگاه هیأت رئیسه از عملکرد علی لاریجانی انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش پیشتر در جلسه انتخاب عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات شاهد رخ دادن حواشی بودیم؛‌ از یک سو اعضای کمیسیون فرهنگی اقدام خود در معرفی دو کاندیدا برای حضور در این هیأت به صحن علنی مجلس را قانونی و طبق آیین‌نامه می‌دانند و از سوی دیگر برخی نمایندگان معرفی دو کاندیدا را محدود کردن مجلس معرفی می‌کنند.

البته اعضای کمیسیون فرهنگی بر این اعتقادند که عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات طبق روال‌های گذشته انتخاب شده و تغییری در روند انتخاب رخ نداده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه