بیش از هزار طرح عمرانی در هفته دولت به بهره برداری می رسد

استاندار گیلان در نشست خبری با اشاره به اینکه ویژه برنامه های گرامیداشت هفته ی دولت با گلباران مزار شهدا آغاز میشود گفت : هزار و۲۲ پروژه با هزار و۴۵ میلیارد تومان اعتبار در این هفته آماده بهره برداری است.

بیش از هزار طرح عمرانی در هفته دولت به بهره برداری می رسد

به گزارش ۸دی نیوز، محمد علی نجفی استاندار گیلان در نشست با اصحاب رسانه استان با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای انقلاب بویژه شهیدان رجایی و باهنر گفت : این شهدای بزرگوار اسوه ی اخلاق ، تقوی ، از خود گذشتگی و ایثار بودند که برای همه ی ما سرمشق و الگوی خدمت به مردمند .

نجفی همچنین با اشاره به همدلی و وحدت مدیران استان برای خدمت به مردم گفت :  سالگرد استقرار دولت تدبیر و امید در بیست و چهارم خرداد فرصتی دست داد که بیش از آغاز هفته ی دولت به انعکاس خدمات دولتمردان بپردازیم .

وی در مورد ویژه برنامه های هفته دولت نیز گفت : ویژه برنامه های گرامیداشت هفته ی دولت ساعت ۸ صبح با حضور مدیران در مزارشهدای رشت و با ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی آغاز می شود .

 

استاندار گیلان افزود : در هفته دولت سال جاری با تلاش و کوشش کلیه دستگاه‌های اجرایی استان هزار و۲۲ پروژه که بیشتر در زمینه ی گردشگری ، صنعتی ، کشاورزی ، شیلات ، عمران شهری ، گاز رسانی ، آبرسانی ، برق رسانی ، آسفالت راه های روستایی ، فضاهای آموزشی ، ورزشی و بهداشتی ودرمانی مسکن مهر مددجویان کمیته ی امداد و بهزیستی وبنیاد مسکن ، حمل ونقل  است با اعتباری بالغ ‌بر هزارو۴۵ میلیارد تومان آماده بهره برداری است .

وی با بیان اینکه بخشی از این طرحها که ملی است توسط مقامات کشوری به بهره برداری خواهد رسید افزود : سد آیت الله بهجت با  هزینه ۱۸۵میلیارد تومان ،کارخانه تالک ایرانیان با ۱۵۰میلیارد تومان ،فولاد آناهیتا با ۴۵میلیارد تومان ،کشتارگاه صنعتی لوشان با ۲۱میلیاردتومان ، لوازم طبی ایران با ۱۵میلیارد تومان  از بزرگترین این طرح ها است .

وی خاطر نشان کرد : در حین اجرای پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده حدود ۱۰هزار شغل ایجاد گردیده و پیش‌بینی می‌شود پس از آن برای هزار و۸۱۸ نفر اشتغال ایجاد شود.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به جایگاه بخش خصوصی در افزایش معیشت و رونق تولید خاطرنشان کرد : ازاین پروژه ۳۵۰ میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی است وی خاطرنشان کرد : تقویت بخش خصوصی از برنامه های راهبردی یکسال گذشته در استان بوده است .

نجفی افزود : در هفته دولت امسال همچنین دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری یادواره شهدای کارمند ،تجلیل از کارمندان دولت ،حضور مسولان  درنمازهای جمعه ،نشستهای خبری برای گزارش عملکرد دولت ،مراسم گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هشتم شهریور نیز برگزار می شود .

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد دولت تدبیرو امید در استان گیلان حضور موفق مدیران در کنار مردم و همراهی رسانه ها را در مدیریت بحران برف یکی از این اقدامات مثبت عنوان کرد و گفت : گذر از بحران خشکسالی به رغم پیش بینی کارشناسان برای کشت نشدن ۳۰ هزار هکتار شالیزار نیز از عملکرد قابل ذکر دولت در یکسال گذشته در استان بوده است .

 

 

نجفی خاطر نشان کرد : عزم ملی و مدیریت جهادی را در پشت سرگذاشتن بحران برف و خشکسالی با همراهی و همدلی همگان در استان شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه هفته ی دولت امسال با شعار آرامش و امید برگزار می شود گفت : آرامش نسبی برای کار و تلاش که امروز در استان با همراهی همه ی اندیشمندان ، مدیران ، نمایندگان ، ائمه ی جمعه و بویژه اصحاب رسانه ایجاد شده است بزرگترین و مهم ترین عملکرد دولت تدبیر و امید در استان است .

محمدعلی نجفی در ادامه ی سخنانش به مشکلات دیرینه ی آبگرفتگی رشت اشاره کرد و گفت : شهر رشت همواره در فصول بارندگی با آب گرفتگی شدید معابر روبرو بوده است که درسال گذشته شاهد بودیم علاوه بر رشت ، با بارندگی شدید ۴ شهر دیگر هم در محاصره ی آب قرار گرفت از اینرو پس از بررسی مطالعه ی نقاط آبگیر و تأمین اعتبار لازم طرح جمع آوری آبهای سطحی شهرهای استان بویژه شهر رشت آغاز شده است .

وی تأکید کرد : با اجرای این طرح ها  انشاء ا… استاندار آینده ی گیلان دیگر در زمان بارندگی شدید درر شت چکمه پوش نخواهند شد .

وی پیگیری مباحث مربوط به مطالعه و ساماندهی سواحل دریا را از اقدامات دیگر دولت تدبیر و امید در استان عنوان کرد و گفت : در این بخش هم اتفاقات خوبی در حال جریان است که البته هنوز به اتمام نرسیده است و من از رسانه ها می خواهم بازدیدی از سواحل داشته باشند تا تفاوت با گذشته را حس کنند .

 

 

 نجفی پیگیری با اشاره به اقدامات انجام شده برای تکمیل ۱۱ کیلومتر آزاد راه و راه آهن ، اجرایی کردن سایت پشتیبانی نفت و گاز رودسر ؛ بهسازی و ساماندهی مراکز دفن زباله و پسماند در استان را نیز یاد آور شدو گفت : جمع آوری زباله و پسماند از بحث های اساسی استان است و از همه ی رسانه ها می خواهم در این زمینه یاریگر ما باشد .

وی با اشاره به پیگیری خرید زباله سوز برای استان در ۸ نقطه گفت : احداث یکی از این دستگاههای زباله سوزدر رشت آغاز شده و ایجاد نیروگاه ههای تولید انرژی از زباله در نقاط دیگر استان را نیز پیگیری می کنیم .

نجفی در مورد عملکرد دولت در بخش چای هم گفت :خوشبختانه با پیگیریهای بعمل آمده در سالجاری برای نخستین بار در ده سال گذشته اولاً شاهد رشد ۵۴درصدی در قیمت خرید برگ سبزچای و نیز اختصاص ردیف ۱۰۰میلیارد تومانی بابت خرید تضمینی و ۶۰ میلیارد تومانی تسهیلات کم بهره برای بهزراعی چای در قانون بودجه سال ۱۳۹۳می باشیم. که تاکنون ۸۵ میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شده است.

استاندار گیلان کاهش نرخ بیکاری را در سال ۹۲ را اقدامات دیگر عنوان کرد وگفت : نرخ بیکاری در استان گیلان در سال ۱۳۹۲به ۶/۱۳درصد رسیده که نسبت به سال ۱۳۹۱ دودرصد کاهش یافته و استان گیلان در رتبه پنجم استانهای بیکار قرار دارد اگرچه وضعیت کنونی راضی کننده نیست وما این رتبه را ارتقا می دهیم.

وی افزود : بهبود فضای کسب و کار دراستان که بنا به گزارش مرکز پژوهشهای مجلس در یک سال گذشته واجد رتبه نخست کشور بوده نیز نشان از این اهتمام برای کاهش بیکاری در استان است.

نجفی با اشاره به توفیقات دولت در مناطق آزاد افزود :افتتاح اولین تالار بورس کالای مناطق آزاد ایران در منطقه آزاد انزلی عملیاتی شدن مصوبه کالای همراه مسافر در سازمان منطقه آزاد انزلی به عنوان اولین منطقه آزاد کشور که موفق به اخذ مجوز از گمرک ایران برای عملیاتی کردن کامل این طرح شده است .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه