انتخابات پیش رو و حرکت آرام برای تغییر مدیریت های کلیدی شهرداری رشت!

آیا مدیرانی که شما در صدد تغییر آنها برآمده اید اگر به نظر شما لایق مدیریت بر ارکان شهرداری نیستند! جناب عالی در طول دوره ی مدیریت تقریبا ۱۰ ماهه ی خود چه قدر در راستای توانمدسازی آنها و دستور کار دادن و کار کشیدن از آنها کوشیده اید؟

انتخابات پیش رو و حرکت آرام برای تغییر مدیریت های کلیدی شهرداری رشت!

به گزارش ۸دی نیوز، یادداشت/ سعید پورحسن:

باسمه تعالی

در حالی به فرآیند انتخابات مجلس یازدهم و خبرگان رهبری نزدیک می شویم که چون همیشه تلاش و تکاپوی زود هنگام برای تصاحب منابع حمایتی ، جمعیتی و حتی مالی سیر تصاعدی می یابد و با اندکی توجه به اخبار رسانه های وابسته به هر گروه و جناح می توان کاندیدای احتمالی هر یک را به راحتی شناخت. زیرا این گروه ها و جریانات از هیچ حربه تبلیغاتی چشم پوشی نکرده و از انتقاد ساده کلامی به عملکردها و سیاست ها گرفته تا دعوا و جنجال رسانه ای بر سر مالکیت انجام پروژه های عمرانی، فرهنگی و . . . همه را در پروسه تبلیغاتی خود قرار داده اند.

اما این تبلیغات پر سر و صدا نباید موجب پنهان ماندن حرکت خزنده و آرام و البته هدفمند و کاملاً برنامه ریزی شده دولتی ها در تغییر چهره های حزب اللهی از مدیریت های کلیدی فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی شود.

این تغییرات شاید در سال اول هر دولت تازه کاری عادی و یک حق برای جمع نمودن مدیران همسوی دولت برای پیشبرد اهداف آن تلقی شود؛ اما اینکه کوچک ترین تغییرات هر سازمان یا ارگان پیش از آن که ابلاغ آن به دست خود مدیر برسد و یا حتی توسط مجری تغییرات امضاء شود با جزییات کامل سر از صفحه اصلی سایت ها و رسانه های طرفدار برخی از آقایان وکلا ! و یا وابسطه به گروه ها و جریانات در آورد کمی تامل برانگیز است.

زیرا این مقدار سرعت و اطلاع از جزئی ترین اطلاعات محرمانه تغییرات در سازمان ها و ادارات از سوی رسانه های همسوی سیاستمداران مترصد حضور در انتخابات پیش رو، نه تنها عادی و نشان از تبحر در خبر رسانی نیست، بلکه چند نتیجه منطقی را به هر ذهن بیدار متبادر می کند.

۱ـ روند تغییر مدیران انقلابی در لفافه ای از تغییرات گسترده در سطح مدیران، کاملا از پیش تعیین شده و با رایزنی بسیار قوی و برای در دست گرفتن نقاط کلیدی یک سازمان با هدف هدایت منابع انسانی و مالی آن سازمان به نفع افراد و کاندیداهای خاص صورت می گیرد.

۲ـ توجه به روند دستیابی رسانه ها به ویژه سایت های هم سو با برخی وکلای مجلس و کاندیداها به محرمانه ترین جزییات تغییرات و یا اتفاقات در برخی سازمان ها و ادارات نشان صریح و روشن نفوذ آنان و یا عوامل ایشان در آن سازمان ها یا ادارات است.

۳ـ شاید گفته شود این هنر وکیل مجلس یا کاندیداست که بتواند با رایزنی قوی، منابع و حمایت ها را به سوی خود جلب و جذب کند و یا در اداره ی سازمان یا اداره ای دخالت کند؛ اما آیا این هنر! شرعی و قانونی هم هست؟

۴ـ چرا در آستانه ی هر انتخابات فقط این مدیران انقلابی و مخلص هستند که با چوب تغییرات قلع و قمع شده و چرا همواره پست ها و مدیریت های کلیدی بدون هیچ بهانه یا عذر موجهی دچار طوفان تغییرات می گردند؟

۵ـ آیا با توجه به جو حاکم سیاسی و کشمکش هایی که به طبع آن رو به فزونی است، تغییر یک شبه بسیاری از مدیران در سازمانی چون شهرداری رشت ـ با ظرفیت فوق العاده منابع انسانی و مالی ـ را می توان با توجیه تغییرات عادی و صرفا اداری تفسیر کرد؟

این مقدمه شاکله ورود به بحث اصلی یعنی خروجی برخی سایت های گیلانی در تاریخ ۱/۶/۱۳۹۳، درخصوص تغییر یک شبه مدیران در شهرداری رشت را ترسیم می کند.

با توجه به بررسی های به عمل آمده این حجم تغییرات در شهرداری رشت ـ که امروز در صدر اخبار ویژه ی برخی از سایت ها بود ـ بدون استعلام از مبادی ذیربط صورت خواهد گرفت، باید دید آیا مراجع ذیربط اجازه چنین کار غیر قانونی را به شهردار خواهند داد؟ و اعضای شورای اسلامی شهر ـ به عنوان ناظر بر عملکرد شهردارـ از کنار این عدم توجه به قانون توسط شهردار به راحتی خواهند گذشت؟( یادمان نرود که یکی از دلایل استیضاح وزیر علوم دولت تدبیر و امید توسط مجلس محترم همین موضوع بوده است) و آیا اعضای شورای اسلامی شهر اجازه خواهند داد تا در این وضعیت بحرانی شهرداری از نظر مالی و همچنین نزدیکی انتخاب هیات رییسه شورا، شهرداری دچار تنش مدیریتی شود؟

سخنی با شهردار رشت:

آقای شهردار؛ امروز مدیران شهرداری و کارکنان آن روز پر التهابی را سپری نمودند و هرآن انتظار تغییر در مسئولیت ها را داشتند و از خود یک سوال بزرگ بدون جواب را می پرسیدند که با توجه به وضعیت مالی و مشکلات عدیده ی شهرداری، فشار روانی و تدابیر دست و پا شکسته ی جناب عالی چه زمانی پایان خواهد یافت؟

آیا مدیرانی که شما در صدد تغییر آنها برآمده اید اگر به نظر شما لایق مدیریت بر ارکان شهرداری نیستند! جناب عالی در طول دوره ی مدیریت تقریبا ۱۰ ماهه ی خود چه قدر در راستای توانمدسازی آنها و دستور کار دادن و کار کشیدن از آنها کوشیده اید؟

عملکرد جناب عالی در تحقق بودجه سال ۱۳۹۳ و مسائل مختلف شهری که شهر ما با آن دست به گریبان است چگونه بوده است؟ آیا فقط حرف زدن و در باغ سبز نشان دادن و خاطره گویی از شهرداری مناطق تهران این مشکلات را رفع خواهد نمود؟

آقای شهردار عملکرد شما موجب شده عده ای شما را دست نشانده برخی افراد و جریانات با هدایت مشاوران و دوستان دیرینتان! بدانند و عده ای دیگر، شما را تکنوکراتی که تنها با وجود منابع مالی فراوان توان مدیریت دارد اما در هنگام بحران تنها ضعف مدیریتی است که خصوصیت بارز آنهاست!

البته عده ای نیز بر این عقیده اند که شما در حال مدیریت! نمودن اعضای شورا و مدیران شهرستانی و استانی هستید تا سابقه ای ازشهرداری در یک کلانشهر در رزومه کاری تان وجود داشته باشد، شاید به کارتان برای شهردار شدن در یکی از مناطق تهران بیاید!؟

و در آخر کلام به صدر موضوع بر میگردیم و آن اینکه آیا شما شوالیه قلع و قمع مدیران اصولگرا در شهرداری رشت هستید؟

والعاقبه للمتقین

نویسنده: سعید پورحسن

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمود
مگه تغییر دادن مدیرا غیرقانونیه؟ مگه کارمند شهردار نیستن؟ هر موقع بخواد میتونه تغییرشون بده دیگه.
ره گذر در پاسخ به محمود
تغییر مدیر یک حق قانونیه اما نه به دستور برخی آقایان و آقازادگان برای تصدی آن پست ها توسط هم قبیله ای هایشان !
در حاشیه