افتتاح ۶۵ پروژه عمرانی آستارا در هفته دولت

فرماندار آستارا از افتتاح ۶۵ پروژه عمرانی و عام‌المنفعه این شهرستان در هفته دولت خبر داد.

افتتاح ۶۵ پروژه عمرانی آستارا در هفته دولت

به گزارش ۸دی نیوزبه نقل از فارس، سیروس شفقی  با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت و افتتاح پروژه‌های این شهرستان اظهار کرد: در هفته دولت ۶۵ پروژه عمرانی و عام‌المنفعه در آستارا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در شهرستان با عنایت ویژه استاندار و بسیج تمام توان و امکانات، برنامه‌های خوبی برای بهره‌برداری در هفته دولت انجام می‌شود.

فرماندار آستارا با بیان اینکه اقدام‌های هر چند کوچک در دورترین نقاط کشور به ویژه شهرستان‌ها و روستاها تاثیرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زیادی در بر دارد، گفت: ایجاد فضای امید در جامعه از ثمرات دیگر برنامه‌های هفته دولت است.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی استاندار گیلان به آستارا سفر می‌کند، تصریح کرد: آستارا به عنوان پیشانی فرهنگی و اقتصادی گیلان یکی از شهرستان‌های مهم و مورد توجه استاندار و مدیران ارشد گیلان است.

شفقی ادامه داد: در این سفر با برگزاری جلسه شورای اداری مشکلات و نیازهای شهرستان بررسی می‌شود و دستاوردهای خوبی را به همراه خواهد داشت.

وی برقراری تعامل بین مسئولان آستارا را بسیار خوب توصیف کرد و یادآور شد: تمام مسئولان در راستای هم‌افزایی و توسعه بندر مهم مرزی آستارا همگام و همنوایی بسیار خوبی دارند.

فرماندار آستارا با قدردانی از پیگیری استاندار برای تصویب سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان یادآور شد: یکی از موفقیت‌های مهم کارگزاران دولت در آستارا افزایش حجم صادرات کالا از بندر آستارا است.

وی وضعیت صادرات و واردات بندر آستارا را خوب توصیف کرد و متذکر شد: محصول سیمان از بندر آستارا به بنادر شمالی خزر از جمله ماخاچ‌کالای داغستان روسیه صادر می‌شود.

شفقی تصریح کرد: با ایجاد خط‌های جدید کشتیرانی بین آستارا و دیگر بنادر مهم دریای خزر شاهد ترافیک حضور کشتی‌ها در بندر آستارا هستیم.

وی با اشاره به مسافت آستارا از مرکز استان و اهمیت اتمام بیمارستان ۱۳۰ تختخوابی بندر آستارا گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده و حضور مقام‌های ارشد استانی و علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی ۹۸ میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان مذکور اختصاص یافته است.

به گفته این مسئول، برای ارتقای وضعیت بیمارستان و تعمیرات و احداث مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشتی نیز اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال منظور شده است.

وی اضافه کرد: برای برطرف شدن افت ولتاژ و افزایش ضریب پایداری شبکه و خطوط برق در آستارا ۸ کیلومتر فیدر جدید با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال اعتبار مصوب و به پیمانکار واگذار شده است.

شفقی پیگیری ساماندهی گمرک و پایانه، آسفالت معابر، ساخت ابنیه، بخش برق، احداث خانه‌های بهداشت، خانه عالم، افتتاح نمایندگی ایران خودرو و فروشگاه بزرگ لایکو و… را از جمله برنامه‌های هفته دولت عنوان کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه