استیضاح وزیر علوم خدمت مجلس به دولت و فرجی‌دانا بود

فرجی‌دانا تحت فشار اصحاب فتنه که در سایه نشسته بودند و برنامه‌ریزی می‌کردند، هشدارهای پی‌در‌پی و مستند دلسوزان را نادیده گرفت و با شتاب و عجله وزارت علوم را در یک مسیر انحرافی قرار داد.

استیضاح وزیر علوم خدمت مجلس به دولت و فرجی‌دانا بود

به گزارش ۸دی نیوز، اصحاب فتنه آنگونه که به صراحت اعتراف کرده‌اند و شواهد نیز حکایت از آن دارد، دولت آقای روحانی را به چشم «رحم اجاره‌ای» می‌نگرند و یا نردبانی برای صعود به بام قدرت تلقی می‌کنند. بنابراین طبیعی است که دغدغه تضعیف دولت را نداشته باشند و نگران ناکامی رئیس جمهور در انجام تعهدات اعلام شده ایشان نباشند.

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان که چهارشنبه شب (۲۹ مرداد ماه) در آئین بزرگداشت شهدای قائم‌شهر و در اجتماع پرشور مردم این شهر و شهرهای اطراف شرکت کرده بود، درباره نقش شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی گفت؛ «عصر عاشورا، امام مظلوم ما حضرت اباعبدالله علیه‌السلام، در حالی ندای «هل من ناصر» بر زبان مبارک خویش داشت که تمامی یاران خود  را از دست داده بود و دشمن به حیرت افتاده بود که حسین‌بن علی(ع) چه کسانی را به یاری می‌طلبد؟ یاران او که همگی به خاک افتاده و در خون غلتیده‌اند! ماجرا از دریچه نگاه کوتاه‌بین دشمن، همان بود که تصور می‌کرد، اما فرزند رسول خدا(ص) یاران دیگری را به یاری می‌طلبید که هنوز پا به دنیا نگذاشته بودند. ندای هل من ناصر او در گوش زمان چرخید و پیچید تا به عصر خمینی رسید». شریعتمداری آنگاه با اشاره به پیکر مطهر دو شهید گمنام که برای بدرقه به مراسم آورده بودند، گفت؛ «و امشب دو تن از همان یاران باوفای سیدالشهدا(ع) هستند که به جمع ما آمده‌اند و پاسداشت خون پاکشان را به نظاره نشسته‌اند».

مدیر مسئول کیهان در ادامه سخنان خود به راهی که طی ۳۵ سال گذشته طی شده است اشاره کرد و با ارائه اسناد و شواهدی نتیجه گرفت که امروزه جمهوری اسلامی ایران بر بلندای یکی از برجسته‌ترین قله‌های تصمیم‌ساز و سیاست‌پرداز منطقه و عرصه جهانی حضور دارد و گفت؛ اگر اینگونه نبود، همه قدرتهای استکباری برای مقابله با ایران اسلامی به میدان نمی‌آمدند. مدیر مسئول کیهان افزود؛ «حمله نظامی» برخلاف ادعای اوباما، یک «گزینه» نیست که روی میز باشد بلکه یک «بلوف سیاسی» برای انصراف ایران از اهداف اعلام شده خود است و گفت؛ به قول حضرت آقا، غیر از وحشت آمریکا از انتقام مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران چه عامل دیگری می‌تواند مانع حمله نظامی آمریکا باشد؟! آیا حریف از قتل عام مردم بی‌گناه و زیر پا نهادن همه قوانین بین‌المللی هراس دارد که حمله نمی‌کند؟! وی در ادامه اظهار داشت؛ اصحاب فتنه و برخی از جریانات آلوده دیگر در داخل کشور مأموریت بزک کردن چهره آمریکا و ترساندن مردم از بلوف‌های نظامی آن را برعهده دارند و برخی نیز، وحشت خود را در این زمینه به تحلیل و خبر! تبدیل می‌کنند. و این در حالی است که به قول مستند نیویورک تایمز آمریکا به اندازه یک بند انگشت هم قدرت پیشروی در ایران ندارد و به نوشته هافینگتون پست، بوش و اوباما در حمله به عراق نهایتاً این کشور را در سینی طلا تقدیم ایران کردند.

به گزارش کیهان، شریعتمداری از نفوذ و حضور برخی از فتنه‌گران در دولت روحانی به عنوان یک تهدید برای دولت ایشان یاد کرد و گفت؛ عجله این طیف در حاشیه‌سازی و دامن زدن به ناهنجاری‌ها حکایت از آن دارد که اولاً؛ دولت آقای روحانی را به قول خودشان رحم اجاره‌ای می‌دانند و برای حفظ و تداوم آن اهمیتی قائل نیستند و ثانیاً؛ فرصت به دست آمده را به دلیل حضور آگاهانه حزب‌الله در صحنه، کوتاه و زودگذر ارزیابی می‌کنند، و اگر عمر خود را دراز می‌دیدند، اهداف ناهنجار خویش را با صبر و حوصله دنبال می‌کردند. وی در همین زمینه به استیضاح وزیر علوم اشاره کرد و اظهار داشت؛ آقای فرجی‌دانا تحت فشار اصحاب فتنه که در سایه نشسته بودند و برنامه‌ریزی می‌کردند، هشدارهای پی‌در‌پی و مستند دلسوزان را نادیده گرفت و با شتاب و عجله وزارت علوم را در یک مسیر انحرافی قرار داد. عجله ایشان برخاسته از عجله فتنه‌گران پشت صحنه بود که نهایتاً به استیضاح و عزل وی انجامید. مدیر مسئول کیهان، عزل وزیر علوم را در نهایت به نفع دولت آقای روحانی و شخص فرجی دانا ارزیابی کرد و گفت؛ ادامه کار بایستی اصلاح انحراف‌های یکسال گذشته و جایگزینی افراد بی‌صلاحیتی باشد که طی این مدت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به کار گرفته شده‌اند.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود به چالش هسته‌ای اشاره کرد و گفت؛ تنها دستاورد مذاکرات اخیر و توافقنامه ژنو اثبات این واقعیت است که آمریکا و متحدانش قابل اعتماد نیستند و از برنامه هسته‌ای کشورمان به عنوان دستاویزی برای تحریم‌ها و پیشگیری از پیشرفت ایران اسلامی استفاده می‌کنند.

وی افزود؛ خوشبختانه امروزه تیم هسته‌ای کشورمان و برخی دیگر از کسانی که راه حل مشکلات اقتصادی را در مذاکره و توافق با ۵+۱ می‌دانستند نیز به این نتیجه رسیده‌اند که در پی آب، به سوی سراب رفته بودند و راهکار را بایستی در نقطه دیگری که اقتصاد مقاومتی تابلوی آن است، جستجو کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه