پرنده دلیجه به طبیعت آستارا بازگردانده‌ شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: یک قطعه پرنده دلیجه مصدوم پس از مداوا در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش این شهرستان، به آغوش طبیعت بازگردانده‌شد.

پرنده دلیجه به طبیعت آستارا بازگردانده‌ شد

به گزارش هشت دی، مصطفی فلاح یکشنبه اظهار کرد: این پرنده مصدوم از ناحیه بال، هفته قبل توسط یکی از دوستداران محیط زیست در حوالی روستای کشفی آستارا کشف و به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شده بود و بعد از یک هفته مداوا امروز آزاد شد.

وی از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه پرنده مصدوم و زمین گیر، آن را به واحدهای محیط بانی یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا تحویل دهند.

رئیس اداره حفاظت و محیط زیست آستارا افزود: مرکز درمانی پناهگاه حیات وحش در بخش لوندویل آستارا با یک دامپزشک و دو همیار تجربی فعال است و پرندگانی نظیر پلیکان، قو، شکاری، حواصیل، اگرت، باکلان بزرگ، مرغابی سرسبز، خوتکا و جغد در آن مداوا شده اند.

دلیجه در زیستگاه های مختلفی به سر می برد و با پرهای قهوه ای و خال های تیره از پرندگان شکاری و از تیره شاهینیان به شمار می رود.

شهرستان مرزی آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و به خاطر داشتن تالاب ها و مناطق جنگلی و جلگه ای، از تنوع حیات وحش برخوردار است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه