توسعه همه جانبه بدون بهره گیری مناسب از یافته های پژوهشی ممکن نخواهد بود

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری آستارا گفت: توسعه همه جانبه بدون بهره گیری مناسب از یافته های پژوهشی ممکن نخواهد بود و نظام تعلیم و تربیت در شناسایی و شکوفایی استعدادهای پژوهشگر نقش مهمی دارد و ایجاد بستر پژوهش در مدارس و دانشگاه ها ضروری است.

توسعه همه جانبه بدون بهره گیری مناسب از یافته های پژوهشی ممکن نخواهد بود

به گزارش ۸دی، کامبیز لقمانی مقدم روز یکشنبه در جلسه هماهنگی هفته پژوهش در فرمانداری آستارا اظهار کرد: پژوهش و تحقیق از عوامل موثر در پیشرفت جوامع بشری و موتور محرکه فعالیت های علمی است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون فرماندار آستارا افزود: توسعه همه جانبه بدون بهره گیری مناسب از یافته های پژوهشی ممکن نخواهد بود و نظام تعلیم و تربیت در شناسایی و شکوفایی استعدادهای پژوهشگر نقش مهمی دارد و ایجاد بستر پژوهش در مدارس و دانشگاه ها ضروری است.

وی تصریح کرد: رکن اصلی مدرسه، مرکز علمی و دانشگاهی پژوهش و کارهای تحقیقاتی است و موفقیت های جامعه بشری در علم، فناوری، تولیدات علمی و اختراعات از ثمرات تحقیق و پژوهش دانشمندان و عالمان است.

لقمانی مقدم گفت: تا پایان هفته جاری نمایشگاه دستاورد های فناوری و پژوهش در سالن معراج اداره ارشاد آستارا برگزار و از پژوهشگران برتر این شهرستان در سالن شهرداری تجلیل خواهد شد.

*پویایی جامعه با تحقیق و پژوهش امکان پذیر است

مدیر آموزش و پرورش آستارا هم گفت: با بهره گیری از ظرفیت عظیم استعدادهای مدارس، می توان برنامه های علمی را پیگیری کرد و در این راستا مدیران و معلمان مدارس باید همکاری کنند.

سجاد موسوی افزود: پویایی جامعه با تحقیق و پژوهش امکان پذیر است و نیاز به پژوهش و پژوهشگر، بیش از پیش احساس می‌شود و اجرای برنامه‌های پژوهشی در مدارس، روحیه تحقیق را در کودکان و نوجوانان نهادینه خواهد کرد.

۲۲ تا ۲۹ آذرماه هفته پژوهش است.

شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و ۱۸ هزار دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه آن به تحصیل علم مشغول هستند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه