برنامه های شهر رشت در دهه کرامت مشخص شد/ برپایی جشن بزرگ امام رضا(ع)

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت گفت: استقبال از خادمان حرم رضوی و قرائت عهدنامه خادمان حرم امام رضا(ع) و برپایی جشن بزرگ امام رضا(ع) از برنامه های دهه کرامت است.

برنامه های شهر رشت در دهه کرامت مشخص شد/ برپایی جشن بزرگ امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، فاطمه شیرزاد در جلسه کارگروه خانواده و بانوان شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه از شش شهریور تا ۱۶ شهریور ماه به عنوان دهه کرامت نام گذاری شده است، اظهار کرد: اغاز دهه کرامت مصادف با تولد حضرت معصومه (س) و روز ملی دختر نام گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دختران ایران اسلامی سبک زندگی اسلامی را با تاسی از بانوی گرانقدر اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) برای خود برگزیده اند افزود: امروز با توجه به هجمه برنامه های ماهواره ای آسیب های بسیاری دختران ما را تهدید می کند.

سخنگوی شورای اسلامی رشت با این توضیح که ماهواره بزرگترین ابزار جنگ نرم در دست دشمنان است،گفت: نقش خانواده ها و تقویت فرهنگ منطقه ای بسیار حائز اهمیت است.

شیرزاد تقویت فرهنگ بومی و دفاع از ارش های اسلامی را مورد تاکید قراردارد خاطرنشان کرد: ارتقای سطح آگاهی خانواده ها و آموزش عمومی و برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت و دختران و ترویج الگوهای رفتاری مناسب از برنامه هایی است که در کمیسیون فرهنگی شورا و کارگروه بانوان و خانواده شورای اسلامی رشت پی گیری می شود.

شیرزاد از برپایی مسابقه شیرینی پزی و دسر در روز ملی دختر در رشت خبرداد و گفت: برنامه های متنوعی برای دهه کرامت تدارک دیده شده است.

shora

فرهاد شوقی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه ایجاد تباهی در نسل آینده را اعتراف منتقدان غرب از برنامه های تلویزیونی غرب و آمریکا عنوان کرد و گفت: در موضوع غنی سازی اوقات فراغت بانوان مسئولان ذیربط باید ورود برکنند.

شوقی با تاکید بر اینکه آسیب شناسی ماهواره باید مورد توجه خانواده ها قرار گیرد افزود: مباحث فرهنگی نیاز به تکرار دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت اظهار کرد: آسیب هایی که ماهواره برای جامعه می آوررد باید مورد بررسی قرار گیرد چراکه یک فرهنگ و یا آسیب با تکرار القا می شود.

وی خاطرنشان کرد: استقبال از خادمان حرم رضوی و قرائت عهدنامه خادمان حرم امام رضا(ع) و برپایی جشن بزرگ امام رضا(ع) از دیگر برنامه های دهه کرامت است.

در این جلسه امیر حسین علوی  از برپایی نمایشگاه لباس ایرانی اسلامی در رشت همزمان با روز ملی دختر خبرداد و گفت: در محوطه حرم خواهر امام رشت نمایشگاه عکس ضریح مهربانی برگزار می شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و روز ملی دختر از پنج دختر توانمند پنج منطقه رشت تقدیر می شود تصریح کرد: برای ایجاد الگوهای اسلامی باید الگوهای عملی را معرفی کنیم.

لازم به ذکر است که در پایان این جلسه از ۵ خبرنگار کارگروه بانوان به مناسبت روز ملی دختر توسط ۳ نفر از اعضای شورای شهر رشت (فاطمه شیرزاد، امیر حسین علوی و فرهاد شوقی ) تقدیر به عمل آمد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه